800
۱۵
کوچکی‌نژاد

طرح سوال از رئیس جمهور کلید خورد+ متن سوال

نماینده مردم رشت از طرح سوال نمایندگان از حسن روحانی، رئیس جمهور خبر داد.
طرح سوال از رئیس جمهور کلید خورد+ متن سوال
جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از جمع آوری 50 امضا جهت سوال از رئیس جمهور درباره هرج و مرج در بنگاه‌های مالی و اعتباری از جمله کاسپین، فرشتگان، آرمان و ... خبر داد.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: موسسات برشمرده شده آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور وارد کردند که برخی از آنها حتی پا را فراتر گذاشته و دست به پولشوئی می‌زنند.
 
کوچکی نژاد در پایان تاکید کرد: بر اساس قانون سوال از رئیس جمهور به 75 امضا احتیاج دارد که بنده معتقدم تعداد امضاها تا روزهای آینده به 75 امضا خواهد رسید.
 
متن کامل سوال از رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

هیئت‌رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

به استناد اصل 88 قانون اساسی، سوال ذیل از رئیس‌جمهور با امضای نمایندگان تقدیم می‌شود، مستدعی است اقدام مقتضی و قانونی انجام شود.

نظر به مشکلاتی که برای سهامداران برخی از موسسات اعتباری مانند کاسپین، آرمان، ثامن‌الحجج و غیره در چند سال اخیر پدید آمده و ریشه اصلی آن نقص در نظارت بانک مرکزی بوده است و از طرفی مجلس نمی‌تواند از رئیس بانک مرکزی سوال کند و توضیحات و رفتار ایشان نیز قانع‌کننده نبوده است و از طرف دیگر حقوق مردم نیز در حال ضایع شدن است، لذا از رئیس محترم جمهور تقاضا داریم پاسخ قانع‌کننده‌ای به نمایندگان ارائه نمایند، گرچه قبول داریم که نقطه آغازین این مشکل قبل از دولت فعلی بوده است.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 1
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *