800
۱
نبود امکانات در جدال با آتش؛

تب کمبود ایستگاه آتش‌نشانی در راسک با شروع گرما بالا گرفت

کمبود خودروی آتش‌نشانی در راسک سبب خسارات جبران ناپذیر در مقابل آتش‌سوزی‌های تابستانه خواهد شد.
تب کمبود ایستگاه آتش‌نشانی در راسک با شروع گرما بالا گرفت

به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از عصرهامون، باتوجه به شروع فصل گرما و افزایش خطر آتش‌سوزی اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده نیز لازم است تا اصولا آتش‌سوزی رخ ندهد یا دامنه آن وسیع نشود، با این حال با کمبود شدید ناوگان و خودروی آتش‌نشانی در شهرستان راسک مواجه هستیم.

آتش‌سوزی تهدید بزرگی برای نخلستان‌ها، زمین‌های کشاورزی و بسیاری از مناطق همچنین اماکن مسکونی به‌حساب می‌آید، و این عامل عمدتا‍ نتیجه عدم مدیریت و همکاری مردم، گرمای هوا، سهل انگاری و کمبود امکانات است.  

یکی از اهالی منطقه در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: آتش‌سوزی نخلستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان برای مردم بومی منطقه تبدیل به یک تکرار شده است که هر ساله باید تابستان چشم به نخلستان‌ها بدوزند تا پس از دیدن اولین دود، خود را با تجهیزات و امکانات اولیه به منطقه برسانند تا باغاتی که زندگیشان وابسته به آن است مقابل چشمانشان از بین نرود.  

وی افزود: به علت دیر رسیدن ماشین آتش‌نشانی اهالی منطقه خودشان دست بکار می‌شوند و به یاری یکدیگر می‌رسند و بعد متوجه می‌شویم که به علت کمبود ماشین آتش‌نشانی مسافت طولانی برای رسیدن به روستای ما طی کردند.

درخواست تجهیزات و امکانات بیشتر برای آتش‌نشانی شهرداری راسک داده شده است

سلیم کدخدا، فرماندار راسک در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تعداد پایگاه آتش‌نشانی در منطقه بیان کرد: ۲ ماشین آتش‌نشانی سالم به همراه حداقل ۲ نیروی ثابت برای هر ماشین در حال خدمت‌رسانی به شهرستان راسک، منطقه پیشین، پارود و حتی روستاهای طراف هستند.

وی ادامه داد: باتوجه به‌اینکه پراکندگی روستاها در شهرستان راسک زیاد است و ماشین آتش‌نشانی اجازه خروج از محدوده شهری ندارد مگر در مواقع ضروری که به دستور فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران را دارد با این تفاسیر به علت کمبود ماشین‌آلات و امکانات به‌ناچار این قانون نادیده گرفته می‌شود و در صورت احتراق هر کدام از روستاهای اطراف نیرو خدماتی اعزام خواهند شد.

فرماندار راسک تصریح کرد: طی چند روز اخیر در پی آتش‌سوزی مهیب در جکیگور، هم‌زمان خودروهای آتش‌نشانی روستای جکیگور، منطقه پیشین، و همچنین راسک به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: درخواست‌های متعدد برای خودرو آتش‌نشانی در مناطق پارود، پیشین و همچنین روستا زردبن داشته‌ایم، تا حد امکان از دغدغه‌هایمان کاسته شود و حداقل یک عدد ماشین آتش‌نشانی برای منطقه پارود که روستای بزرگی با جمعیت ۶ هزار است نیازمندیم، همچنین به خودکفایی پارود و حتی روستاهای اطراف تا حد زیادی کمک خواهد کرد.

کدخدا در رابطه با مستهلک بودن امکانات آتش نشانی گفت: ۲ خودرو از ناوگان‌های آتش‌نشانی ما به شدت فرسوده و غیر قابل کاربرد و بقیه قابل استفاده هستند و نیاز به تعمیر دارند، و در این مدت در صورت هرگونه آتش‌سوزی به هر مکانی نیروها به محل حادثه اعزام می‌شوند و در این امر هیچ کوتاهی نیست.

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdcai6n6m49niy1.k5k4.html
 
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 26550
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *