800
۴
خطیب نماز جمعه سراوان:

امام علی (ع) پرچم دار و محور وحدت است/ آمریکا؛ بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در جهان

خطیب نماز جمعه سراوان گفت: بدانیم که امام علی (ع) هم پرچم دار و هم محور وحدت است و باید در این استان آنها را برجسته کرد.
امام علی (ع) پرچم دار و محور وحدت است/ آمریکا؛ بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در جهان
به گزارش پایگاه خبری شستون، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری بیان کرد: به مناسبت عید غدیر و دهه ولایت و امامت برنامه‌های متنوعی برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد، تلاش بر این است که الگوهای آسمانی خود را بیشتر بشناسیم و توجه کنیم، هر اندازه الگوها را بشناسیم و عشق بورزیم همان اندازه می توانیم بندگی خدا را بکنیم.

وی افزود: اهل بیت پیغمبر مثل کشتی نوح هستند ما هر اندازه امیر المومنین(ع) را شناختیم همان اندازه می‌توانیم در مسیر خدا قرار گیریم. ستاره درخشان در جوار خورشید تابان نبوت بعد از ساحت نورانی پیامبر(ص) امام علی(ع) است. امید است در این ایام بتوانیم امان علی (ع) را بشناسیم و جایگاه او را در پیشگاه خداوند و پیامبر (ص) بدانیم.

امام جمعه سراوان ادامه داد: امروز اگر از الگوهای آسمانی غافل شویم در دام الگوهای شیطانی گرفتار خواهیم شد که دنیا به بن بست کشیده می‌شود و شاید انسانیت را به انحراف ببرد، راه نجات از انحراف و راه رسیدن به تعالی و رسیدن به ارزش‌ها در ساحت مقدس نورانی امام علی (ع) و اولاد معصوم ایشان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری اضافه کرد: بدانیم پرچم دار وحدت بین امت و هم محور‌ وحدت امام علی (ع) است در این استان باید تلاش کرد تا وحدت پررنگ شود.

وی خاطر نشان کرد: در ایام دهه اول تیر قرار داریم این ماه گویای خیلی از جنایت‌های استکبار جهانی است که برخی از جاها ذکر شده است، از ششم تا دوازدهم تیر در سالهای متمادی جنایت‌های متعدد در داخل ایران انجام داده‌اند، سوء قصد به جان مبارک مقام معظم رهبری، شهادت آیت الله بهشتی و یارانش، بمباران شیمیایی سردشت از جمله جنایت های ضد حقوق بشری آمریکا است.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه در داخل آمریکا چه جنایت‌هایی که صورت نمی‌دهد اما کسی از آنها سوال نمی‌کند، گفت: خنده دار و مضحک است کشور جنایت کار ناقض حقوق بشر خود را مدعی حقوق بشر می‌داند، دستشان به خود هزاران انسان بی‌گناه آلوده است، ترور دانشمندان هسته‌ای، ساقط نمودن هواپیمای مسافربری و هزار و یک جنایت دیگر در دنیا اما در جاهای دیگر ادعای حقوق بشری دارند، این است که ما باید دقت داشته باشیم جنایت آمریکاییها را در دنیا افشا کنیم چرا که دشمن ملت ایران هستند و به دنبال این هستند که بتوانند بر ما سلطه پیدا کنند.

حجت الاسلام‌والمسلمین بامری با اشاره به ولادت با سعادت امام هادی (ع)، افزود: این امام عزیز سی و سه سال امامت و در مدینه و هم در عراق رنج های را توسط پادشاهان عباسی تحمل کرد. مباحث مختلف را برای احیای اسلام ناب محمدی برنامه ریزی داشتند و هم شاگردانی را تربیت کردند، یکی از آثار ارزشمند مقدس است امام هادی (ع) زیارت غدیریه است.

وی خاطر نشان کرد: چهاردهم تیر روز شهرداری و دهیاری‌ها است، در شهرستان سراوان از سالیان سال است که در باب خدمات شهرداری گله‌مندی‌هایی وجود دارد، در مقاطع قبل آنچنان که باید در تراز این شهر است خدمت رسانی نشده ما در حال حاضر یکی از چهره های شناخته شده و انقلابی به عنوان شهردار سراوان پرچم را دست گرفت خواهان و خواستار این هستیم که شهر و شهرداری سراوان را از وضعیت فعلی را به سمتی حرکت دهد که سامانی به دارایی‌های شهرداری داده شود.

امام جمعه سراوان اضافه کرد: امیدواریم تغییر را در ظاهر ‌ مبلمان شهری مشاهده و لمس کنیم. امید است شهردار جدید که به تازگی سکان‌داری این نهاد را بر عهده گرفته با توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) در این مسیر موفقیت حاصل کند که در طول تاریخ سراوان ماندگار شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری خاطر نشان کرد: دهیاری‌ها نیز توجه داشته باشند که برخی از سودجویان از ناآگاهی مردم سوء استفاده نکنند و زمین‌هایی را که با صورت غیرقانونی در تصرف خود در آورده‌اند به مردم نفروشند.

وی با اشاره به شهادت یکی از مرزبانان در روزهای اخیر در مرز سراوان، گفت: شهادت مجاهدان در راه خدا قطعا وحدت و امنیت را بیشتر می‌کند، اما با ناامنی‌های کور که در مرز رخ می‌دهد قطعا برخورد خواهد شد تا ریشه آنها خشک شود.

انتهای خبر/
جمعه ۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 26592
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *