800
۰
شهردار سراوان:

شهرداری سراوان بیش از ۶۰ میلیارد تومان بدهی مالی دارد

تومان بدهی مالی دارد که ۳۵ میلیارد بدهی پروژه‌های عقب‌مانده و ۱۵ میلیارد بدهی به بیمه تأمین اجتماعی است.
شهرداری سراوان بیش از ۶۰ میلیارد تومان بدهی مالی دارد
 مصطفی خدارحمی در گفتگو با شستون ضمن قدردانی از شورای شهر سراوان تبه‌خاطر حسن اعتمادی انتخاب وی به عنوان شهردار افزود: روزی که پیشنهاد شد در شورای شهر حضور یابم و ارائه راهکار و برنامه دهم یک سری برنامه‌هایی را اعلام کردم و تلاش می‌کنیم با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و اداری و کمک نهادهای انقلابی مثل سپاه پاسداران و فرمانداری بتوانیم بخشی از پروژه خدمت‌رسانی به مردم را در حوزه مدیریت شهری پیش ببریم.

وی ادامه داد: هر تغییر و تحولات مدیریتی که رخ می‌دهد در پس آن یک تغییروتحول مالی نیز رخ می‌دهد؛ اسناد شهرداری به‌واسطه کارشناسان و مسئولین مالی و اعتباری مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد شهرداری سراوان بیش از ۶۰ میلیارد تومان بدهی مالی دارد، ۳۵ میلیارد تومان بدهی پروژه‌های عقب‌مانده که پروژه‌ها یا تمام شده یا نیمه‌تمام رها شده و ۱۵ میلیارد تومان بدهی شهرداری به بیمه تأمین اجتماعی است اصل بدیهی ۶ میلیارد تومان بوده؛ اما باتوجه‌به اینکه پرداخت نشده جریمه صورت‌گرفته است.

خدا رحمی اضافه کرد: طبق برآورد انجام شده تقریباًً ۱۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌هایی است که کلنگ آن به زمین زده شده؛ اما رها شده؛ مانند پروژه کمربندی که تقریباً هزینه‌ای بیش از پنج میلیارد تومان هزینه داشته و یا طرح راه‌اندازی کارخانه آسفالت و کشتارگاه که شاید بالغ بر یک یا دو میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

شهرداری سراوان بیش از ۶۰ میلیارد تومان بدهی مالی دارد

شهردار سراوان تصریح کرد: ماشین‌آلات نقلیه شهرداری حدود هشتاد درصدد معیوب هستند که حدود ۶۰ درصد اسقاطی و ازرده‌خارج شده که به‌صورت اجاره‌ای رایگان توسط اداره اتباع به مدت ۱۰ سال در اختیار شهرداری قرار داده شده که باید بازگشت داده شود؛ حدود دو یا سه میلیارد تومان هزینه اصلاح و تعمیرات وسیله نقلیه می‌شود که اگر دقیق بیان کنیم مازاد بر هفتاد میلیارد تومان شهرداری سراوان بدهی دارد.

به گفته این مسئول صندوق بازنشستگی کارمندان شهرداری کاملاً صفر است و هیچ مبلغی در این صندوق وجود ندارد، احتمالاً شهرداران قبلی بابت حقوق، مزایا، بدهی و پروژه‌های نیمه‌تمام برداشت کرده‌اند؛ برای مواردی هزینه شده که در ردیف نبوده است.

خدا رحمی اذعان کرد: تمامی حساب‌های تاکسیرانی که یک نهاد مستقل است تخلیه شده و هیچ پولی در حساب آن وجود ندارد که خدمت‌رسانی انجام شود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم پروژه‌های رها شده را اجرایی کنیم به ۲۴ یا ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: با یک حساب سرانگشتی شهرداری سراوان بیش از هفتاد هشتاد میلیارد امروز بدهکار است که بنده در این تاریخ به‌عنوان خادم مردم سراوان و منتخب شورای شهر در خدمت هستم، افکار عمومی مطلع باشند که شهرداری سراوان به لحاظ مالی در چه وضعیتی قرار دارد و بتواند مورد ارزیابی قرار گیرد.

شهردار سراوان ادامه داد: معضلات عمده در سراوان وجود دارد؛ عدم سیستم مکانیزه در حمل زباله، بازیافت در نظام تنظیف شهری وجود ندارد، کمبود نیروی کار پاکبان و فضای سبز که بیش از پنجاه تا هفتاد نفر نیروی پاکبان و فضای سبز نیاز داریم به دلیل اینکه یک‌چهارم کارکنان بازنشسته شدند.

خدارحمی اضافه کرد: آتش‌نشانی یکی از نکات بسیار مهم است که به لحاظ تجهیزات و امکاناتی و نیرو و ابزارهای فنی و تخصصی بسیار ضعیف است و تقریباً بین ۱۰ تا ۱۵ نیرو نیاز دارد.

یکی از معضلات قابل‌توجه سراوان نهضت آسفالت است

وی افزود: یکی از معضلات قابل‌توجه نهضت آسفالت است؛ شهرستان باتوجه‌به قدمت دیرینه‌ای که دارد خیابان‌های آن در شأن مردم نیست و نهضت آسفالت باید اجرا شود، شهرک‌هایی که به شهر اضافه شده؛ مانند شهرک شهید لب سنگی و شهید سبحان از طرف مجریان ساخت‌وساز بنیادی و فضاسازی نشدند و شهرداران و شورای شهر در سنوات گذشته خارج از ضوابط آن را به بستر شهری اضافه کرده‌اند.

شهردار سراوان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از معضلات بسیار قابل‌تأمل شهرداری فضاهای تفریحی عمومی برای کودکان و نوجوانان و خانواده، مبلمان شهری و فضاهای خانوادگی که بتوان ورزش عمومی و همگانی انجام داد است، فضاهای تفریحی‌ورزشی نداریم.

خدارحمی گفت: در مورد مسائل فرهنگی هم دانشگاه‌ها و نهادها تلاش کرده‌اند؛ اما یکی از رسالت‌های مهم شهرداری‌ها بنیان فرهنگی است که در چارت شهرداری سراوان به چشم نخورد به نظر می‌رسد این خلأ احساس می‌شود و تلاش می‌کنیم در مقوله فرهنگ و فرهنگ‌سازی نقش جدی ایفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای صنوف مزاحم برنامه بر این بوده که یک زمین سازمان مسکن در حواشی شهر در اختیار شهرداری قرار دهد که به‌صورت طرح جامع صنوف مزاحم را به آن مکان انتقال دهیم که زمینی با چنین کاربردی در دست نداریم و بودجه لازم را هم نداریم؛ اما این مورد را برنامه‌ریزی می‌کنیم که ساماندهی انجام شود.

انتهای خبر/
سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 26631
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *