800
۰
در پی انتشار یک خبر در شبکه‌های اجتماعی؛

ماجرای فوت کودک بیمار در بیمارستان رازی سراوان چه بود؟

فوت یک بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان رازی سراوان در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد.
ماجرای فوت کودک بیمار در بیمارستان رازی سراوان چه بود؟
به گزارش پایگاه خبری شستون، در روزهای اخیر مطلبی در خصوص فوت یک بیمار به دلیل تشخیص نادرست، تزریق داروی اشتباه و بی‌توجهی کادر درمان و عدم نظارت به وضعیت حیاتی و جسمانی در بیمارستان رازی سراوان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

جهت پیگیری و بررسی صحت‌وسقم این موضوع در تماسی که خبرنگار ما با محمود کهن‌سال متخصص بیهوشی بیمارستان رازی سراوان تماس داشت، وی با بیان اینکه کودک بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور بوده، گفت: این بیمار با تشخیص آنسفالیت (عفونت مغزی) در بیمارستان بستری شد که دچار کاهش سطح هوشیاری می‌شود.

وی افزود: بیمار به دستگاه وینتلاتور (تنفس مصنوعی) وصل می‌شود و در بخش مراقبت‌های ویژه اطفال تحت‌نظر بوده و پزشکان به‌موقع بر بالین بیمار حضور داشته و ویزیت‌های لازم انجام شده است.

به گفته این متخصص بیماری علی‌رغم تمامی تلاش‌های صورت‌گرفته کادر درمان، بیمار به دلیل شدت بیماری و مشکلات مغزی فوت می‌کند.

کهن‌سال با بیان اینکه هیچ‌گونه قصوری در خصوص تشخیص و درمان بیماری بیمار صورت نگرفته است، اذعان کرد: همراهان بیمار با بی‌احترامی و بددهنی تمامی پزشکان و پرسنل را مورد بی‌احترامی و توهین قرار دادند.

وی با بیان اینکه این پرونده قابل‌بررسی در پزشکی قانونی است، خاطرنشان کرد: خانواده بیمار حق دارد به مرجع قضایی و قانونی شکایت کند، مستندات پرونده موجود است.

متخصص بیهوشی بیمارستان رازی سراوان ادامه داد: بیمار را با تأخیر دو تا سه‌روزه به بیمارستان آورده‌اند، بیماری بوده که از قبل تالاسمی ماژور و مشکلات زمینه‌ای داشته و با تشخیص عفونت مغزی آنسفالیت بستری شد؛ اما کادر درمان تمام تلاش خود را انجام داده است.

کهن‌سال تصریح کرد: در خواست اعزام به زاهدان بیمار را داشتند که پیگیری انجام شد؛ اما زاهدان به دلیل شدت بیماری و اقدامات انجام شده در سراوان پذیرش انجام نداد که درست هم بود؛ چون هر اقدامی لازم بوده در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه شدت وخامت بیماری باعث فوت بیمار شده و تمام اقدامات تشخیصی و درمانی انجام شده و هیچ‌گونه کوتاهی در خصوص این مریض انجام نشده است، تصریح کرد: به‌عنوان یک پزشک از رفتار همراهان بیمار که این‌گونه رفتار می‌کنند و کادر درمان را مورد بی‌احترامی و توهین قرار می‌دهند گلایه داریم، اینکه همه بیماران به دست ما شفا پیدا کنند امری غیرمعقول است.

انتهای خبر/
سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 26666
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *