800
۰
گلایه مندی مخترع سراوانی از مسئولین؛

ایجاد صدمه به حوزه اقتصاد کشور توسط مسئولین با نا امید کردن نخبگان/‌ حل مشکلات اقتصادی در گرو توجه و حمایت از نخبگان

مخترع سراوانی که دارای مقامات متعدد جهانی است، از عدم حمایت مسئولین و نا امید کردن مخترعین گلایه مند است.
ایجاد صدمه به حوزه اقتصاد کشور توسط مسئولین با نا امید کردن نخبگان/‌ حل مشکلات اقتصادی در گرو توجه و حمایت از نخبگان
به گزارش شستون، احمد اربابی یکی از مخترعین شهرستان سراوان است که از دوران تحصیل در هنرستان، اختراعات متنوعی داشته است.
وی در مسابقات کشوری و بین المللی دارای مقام های متعددی است که با با اختراعاتی که در حوزه رباتیک داشته توانسته برای کشور و‌ به ویژه شهرستان سراوان به خوبی بدرخشد.
وی در گفت و گو با شستون اظهار کرد:  در حال حاضر در تیم رباتیک محققان بلوچ مشغول به فعالیت است که فعالیت خود را در این حوزه از دوران دبیرستان آغاز کرده است.
مخترع سراوانی بیشترین حمایت در این مسیر را از سوی خانواده خود بیان و اضافه کرد: ساخت قایق پرنده، راکت هوشمند، زره ربات انسان نما، دستگاه تبدیلگر آنالوگ به دیجیتال، هواپیما های هوشمند ناوگان دریایی و چندین اختراع دیگر را از دوران تحصیل در هنرستان تا کنون اختراع کرده است.
اربابی گفت: مقام اول درلیگ شناورهای هوشمند در آبان95تهران، مقام اول درلیگ پرنده، مقام دوم در لیگ مسیریاب و مقام سوم در لیگ اختراعات و ابتکارات در سه لیگ مستقل در مسابقات آستارا کاپ2017، و همچنین عنوان بهترین ایده پرداز نوجوان مسکو در جشنواره هوافضای روسیه و برگزیده عنوان پژوهشگر برتر از سوی نهاد مقام معظم رهبری کسب کرده است.
وی در ادامه مشکلات مالی و  عدم حمایت مردم و مسئولین را از مهمترین مشکلات سد راه پیشرفت خود در این زمینه عنوان کرد.
این مخترع سراوانی با بیان اینکه تحت حمایت هیچ‌ ارگانی نیست، خاطر نشان کرد: هزینه ساخت اختراعات و ابتکارات خود با سرمایه شخصی و از اسپانسر کمک‌ می گیرد اما همچنان جهت شرکت در مسابقات بین المللی و کشوری با مشکلات مالی مواجه می شوند.
اربابی با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، حمایت از نخبگان و مخترعین داخلی  را بسیار موثر در اقتصاد کشور دانست و گفت: با دانشگاها، مراکز رشد، شوراهای شهر، شهرداری ها، شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی(زاهدان، خاش، سراوان، مهرستان، چابهار) همکاری دارد.
وی از عدم حمایت های مسئولین گلایه مند است و افزود: در بعضی از موارد به جای حمایت یا جواب رد با لحن تند و تمسخرآمیز باعث نا امیدی ما و توهین به علم و جایگاه این علم می شوند که برای پیشرفت و توسعه علم هم از نظر اقتصادی و هم در قسمت های دیگر باید به نخبگان توجه بیشتری شود، مشکلات موجود راه حل دارند و راه حل این است که توجه و حمایت به نخبگان شود.

انتهای پیام/الف.د
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 11381
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *