800
۰
در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی حوزه سلامت مطرح شد؛

حمایت روانی و اجتماعى دانشگاه علوم پزشکی از خانواده های داغدار حادثه آتش سوزی در زاهدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: آموزش هاى روانشناختی و خدمات سلامت روان برای خانواده داغ دیدگان، دانش آموزان و سایر افراد حاضر در حادثه آتش سوزی این شهرستان از زمان بروز حادثه تاکنون در حال انجام است.
حمایت روانی و اجتماعى دانشگاه علوم پزشکی از خانواده های داغدار حادثه آتش سوزی در زاهدان
به گزارش شستون؛ سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان زاهدان در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی حوزه سلامت در شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون اظهار کرد: علاوه بر خانواده دانش آموزان عزیزی که جانشان را در حادثه تلخ آتش سوزی در زاهدان از دست دادند، سایر افراد حاضر در صحنه حادثه نیز به دلیل مجاورت با محیط پر استرس نیاز به حمایت های روانشناختی دارند و همه دانش آموزان مدرسه مزبور باید تحت مشاوره قرار بگیرند.
 
وی ادامه داد: از ابتدای حضور خانواده مصدومین در مرکز سوختگی کوثر، یکی از کارشناسان ارشد روانشناسی بالینی در این بخش مستقر شده و اقدامات لازم جهت ارائه خدمات روانشناختی و مدیریت استرس را عملا از ساعات اولیه بروز حادثه شروع کرده است.
 
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: در حال حاضر در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهر زاهدان روانشناس حضور داشته و خدمات مشاوره به صورت رایگان به تمام شهروندان ارائه می دهند.
 
وی اضافه کرد: با توجه به گستردگی و  ماهیّت این حادثه، مراکز خدمات جامع سلامت امام حسن عسکری(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و مرکز سلمانزاده برای ارائه خدمات ویژه بهداشت روان به دانش آموزان مدرسه اسوه حسنه زاهدان در نظر گرفته شده است و از والدین این دانش آموزان دعوت می شود تا در ساعات اداری همراه با فرزندشان جهت تکمیل پرونده و دریافت خدمات مشاوره به یکی از این مراکز مراجعه کنند.
 
فاطمه سرگزی مسئول واحد سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه این بازدید در تماس تلفنی به خبرنگار شستون گفت: به عنوان یک اصل در سلامت روان، افراد حادثه دیده و شاهد حادثه را نباید از سوگواری و گریه برای عزیز از دست رفته محروم و منع کنیم.
 
 وی افزود: بهتر است تا با برقراری ارتباط عاطفی و همدلى با این افراد، فرصت صحبت کردن و بیان احساسات را به آنها بدهیم.
 
سرگزی بیان کرد: بسيارى از واكنش هاى افراد سوگوار برای حداقل ٢ تا ۴ هفته بعد از حادثه طبيعى تلقی می شود و در صورت ادامه اختلال در روند زندگی عادی فرد  بايد از خدمات تخصصى تَر استفاده کند.
 
وی یادآوری کرد: مطالعات متعدد علمی نشان داده است که شرکت در مراسم مذهبی، توکل بر خداوند و قرائت کلام الله مجید و ادعیه در حفظ سلامت روانی خانواده های داغدار و حادثه دیده تاثیر بسزایی دارد.
 
شایان ذکر است مرکز خدمات جامع سلامت سلمانزاده در خیابان‌ شهید بهشتی، مقابل فروشگاه اتکا، مرکز امام حسن عسکری (ع) در خیابان شهید  کریمپور 9  و مرکز حضرت ابوالفضل(ع) در خیابان رجایی واقع شده است.
 
انتهای پیام/م.ش
 
 
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 12939
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *