800
۰
سرپرست صنعت، معدن و تجارت سراوان خبر داد؛

فراخوان ثبت نام اتحادیه های صنفی در شهرستان مهرستان/هیئت مدیره اتحادیه ها بازوهای اجرایی اتاق اصناف

سرپرست صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهرستان گفت: فراخوان ثبت نام انتخابات دو اتحادیه صنفی در شهرستان مهرستان از اول بهمن ماه سال جاری آغاز می شود.
فراخوان ثبت نام اتحادیه های صنفی در شهرستان مهرستان/هیئت مدیره اتحادیه ها بازوهای اجرایی اتاق اصناف
محمد حسن رضوانی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: ثبت نام داوطلبان عضویت در هیأت مدیره و بازرسان اتحادیه های صنفی خوار و بارفروشان و خرازان، از روز مورخ 1 بهمن تا 15 بهمن ماه سال جاری  در شهرستان انجام می شود.
وی افزود: انتخابات اتحادیه های صنفی هر چهار سال یکبار با نظارت هیأت اجرایی که متشکل از اتاق اصناف، سازمان صنعت معدن و تجارت و نماینده فرمانداری است برگزار می شود.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت مهرستان ادامه داد: کمیسیون نظارت بر انتخابات شش ماه قبل از پایان دوره اتحادیه ها تشکیل شده و با برگزاری جلسات هماهنگی به منظور برگزاری انتخابات مراحل ثبت نام و زمان انتخابات را تعیین کرده است.
رضوانی با بیان اینکه دوره چهارساله دو  اتحادیه فعال شهرستان به پایان رسیده است، اظهار کرد: باید اعضاء جدید، هیأت مدیره و بازرس خود را انتخاب کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این انتخابات پنج نفر به عنوان هیأت مدیره اصلی، دو نفر علی البدل و یک بازرس انتخاب می شود.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهرستان در ادامه به شرایط داوطلبان برای انتخابات اتحادیه اشاره کرد و افزود: حداقل مدرک تحصیلی در این دوره دیپلم و حداکثر سن ۷۵ سال برای داوطلبان انتخابات تعیین شده است و افرادی که دارای سابقه عضویت در اتحادیه هستند با مدرک تحصیلی پایین تر نیز می توانند در این دوره کاندید شوند.
رضوانی در خصوص اهمیت انتخابات اتحادیه ها تصریح کرد: هئیت مدیره اتحادیه ها به عنوان بازوهای اجرایی اتاق اصناف هستند که خلاقیت، کارآیی و مسئولیت پذیری آنها در انجام وظایفشان باعث ایجاد ثبات و نظم در بازار شهرستان می شود بنابر این اتاق اصناف شهرستان نیازمند افرادی است که دارای توانمندی در روابط بین اصناف و دستگاه های دولتی و غیر دولتی به منظور تامل و پیشبرد اهداف نظام صنفی در راستای خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی باشند.
وی ادامه داد: اعضایی که از هئیت مدیره عزل و یا داوطلبانی که استعفا و انصراف آنان به تشخیص کمیسیون انتخابات موجب اخلال در برگزاری انتخابات شده باشد نمی توانند در انتخابات شرکت کنند.
رضوانی یادآور شد: این انتخابات در اواخر تیرماه سال 97 برگزار خواهد شد.
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۲
کد مطلب: 10111
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *