800
۰
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان خبر داد:

بیش از ۳۸ هزار کودک زیر پنج سال سراوانی علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان گفت: مرحله دوم طرح واکسیناسیون فلج اطفال از۱۸ و تا ۲۱ فروردین ادامه داشت که در این طرح ۳۸ هزار و ۷۶۸ کودک زیر پنج سال علیه ویروس فلج اطفال واکسینه شدند.
بیش از ۳۸ هزار کودک زیر پنج سال سراوانی علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند
رضا رضازاداه پراپری در گفت و گو با شستون با اشاره به اسنکه مرحله اول طرح واکسیناسیون فلج اطفال در اسفند ۹۶ انجام‌شده است، اظهار کرد: مرحله دوم این طرح از ۱۸ فروردین آغاز ‌ تا ۲۱ این ماه ادامه داشت که در این طرح کودکان جامع هدف ۳۸ هزار و ۷۶۸ نفر بوده اند که علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شده اند.
وی افزود: در طرح واکسیناسیون قطره فلج اطفال در شهرستان سراوان ۴۴۷ نفر از پرسنل شبکه‌بهداشت و درمان شهرستان و ۱۵۰ داوطلب سلامت مشارکت داشته اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان ادامه داد: این طرح در ۴۰۹ منطقه سراوان انجام شد که این طرح برای ۳۸ هزار و ۷۶۸ کودک زیر پنج سال ایرانی و غیر ایرانی در سطح شهرستان انجام و به اتمام‌رسید.
رضا زاده پراپری با بیان اینکه ایران در همسا‌یگی در کشور افغانستان و پاکستان قرار دارد که در این دو کشور نیز بیماری فلج اطفال ریشه کن نشده است، اضافه کرد: طرح واکسیناسیون قطره فلج اطفال برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری انجام می شود چرا که‌ فلج اطفال یک‌ بیماری ویروسی و یکی از خطرناک ترین بیماری ها در عصر حاضر محسوب می شود.


انتهای پیام/ الف.د
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 10893
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *