800
۰
رئیس اداره بهزیستی سراوان:

ارائه خدمات به ۳۳ کودک در مرکز کم شنوایی نیلوفر/ افزایش ۷۳ درصدی غربالگری شنوایی سنجی در سراوان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سراوان گفت: مرکز کم شنوایی نیلوفر سراوان که تیرماه سال گذشته افتتاح شد، در حال حاضر به ۳۳ کودک خدمات ارائه می دهد.
ارائه خدمات به ۳۳ کودک در مرکز کم شنوایی نیلوفر/ افزایش ۷۳ درصدی غربالگری شنوایی سنجی در سراوان
عبدالعزیز ارباب در گفت و گو با شستون اظهار کرد: مرکز کودکان کم شنوایی نیلوفر شهرستان سراوان که در تیرماه سال ۹۶ در این شهرستان افتتاح شد، تحولی در این منطقه ایجاد کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه معرفی برای کاشت حلزون و خرید سمعک به صورت رایگان از جمله خدمات این مرکز است، افزود: در حال حاضر ۳۳ کودک از خدمات مرکز کم شنوایی نیلوفر سراوان بهره مند  می شوند.
 
رئیس اداره بهزیستی سراوان گفتار درمانی و آموزش خانواده ها را از دیگر خدمات این مرکز عنوان کرد و ادامه داد: آموزش ها به نحوی انجام می شود که کودک می تواند در مدارس عادی درس بخوانند و به تحصیل بپردازند.
 
ارباب گفت: سال گذشته ۱۷ کودک و در سال جاری تا کنون ۶ کودک برای کاشت حلزون به صورت رایگان معرفی شده اند.
 
وی خاطر نشان کرد: جهت درمان به موقع، یک دستگاه غربالگری در محل تسهیلات زایمانی گشت و یک دستگاه غربالگری در زایشگاه بیمارستان رازی سراوان جهت غربالگری نوزادان حین تولد راه اندازی شده است تا اگر نوزادی کم شنوا باشد از بدو تولد تحت درمان قرار گیرد.
 
رئیس اداره بهزیستی سراوان در ادامه با بیان اینکه غربالگری از ۳۲ درصد به ۷۴ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در سال جاری ۱۱ نفر برای خرید رایگان سمعک معرفی شده اند.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 13276
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *