800
۰
مدیر آموزش و پرورش سراوان خبر داد:

آغاز سال تحصیلی جدید برای 43 هزار دانش آموز سراوان

ایوب دهواری گفت: همزمان با سراسر کشور آموزش برای 43 هزار دانش آموز سراوان در سال جدید تحصیلی در سراوان به صورت حضوری و غیر حضوری آغاز شد.
آغاز سال تحصیلی جدید برای 43 هزار دانش آموز سراوان


ایوب دهواری مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه زنگ آغاز سال تحصیلی جدید به صورت نمادین در مدرسه دخترانه خدیجه الکبری  (س)  و به صورت عمومی در تمامی مدارس سطح شهرستان نواخته شد، بیان کرد: آموزش برای 43 هزار دانش آموز سراوانی به صورت حضوری و غیر حضوری از صبح امروز 15 شهریور ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

وی افزود: کلیه دانش آموزان در ساعات حضور در مدارس باید از ماسک استفاده کنند، رعایت فاصله گذاری اجتماعی از دیگر مواردی است که جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در مدارس رعایت می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان با اشاره به اینکه زمان هر کلاس 35 دقیقه است، ادامه داد: زنگ تفریح هر کلاس جدا است که دانش آموزان در این زمان هیچ گونه ارتباطی با یکدیگر نخواهند داشت.

دهواری با توجه به اینکه دانش آموزان دو روز از ایام هفته در مدرسه حضور دارند، خاطر نشان کرد: در مناطق روستایی و عشایری که دارای  تراکم پایین و فضای مناسب آموزشی هستند با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت حضوری برگزار می شود اما در تمامی  موارد نحوه حضوری و غیر حضوری برگزار کردن کلاس های درس به شورای مدرسه محول شده است.

وی  با بیان اینکه اصل آموزش بر حضور دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی است، اذعان کرد: اما اگر شرایط برای انجام آموزش به صورت حضوری مهیا نباشد و یا تراکم جمعیت در مدارس بالا باشد، آموزش می تواند به صورت حضوری و غیرحضوری انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش سراوان یادآور شد: دانش آموزان می توانند از طریق شبکه تعاملی شاد در ساعات مشخص شده در بستر فضای مجازی از آموزش غیر حضوری بهره مند شوند اما اگر در آن ساعت شرایط برای حضور  در اینترنت فراهم نبود دانش آموزان می توانند از فیلم های آموزشی بارگزاری شده در شبکه تعاملی شاد استفاده کنند.

دهواری با توجه به اینکه بهترین مشاور و راهنما برای رفع اشکال مباحث درسی معلمان هستند، اذعان کرد: همچنین رسانه ملی 22 ساعت به آموزش دانش آموزان اختصاص داده است که دانش آموزان می توانند از مباحث آموزشی بهره مند شوند. 

انتهای پیام/
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 20097
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *