800
۰
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان خبر داد:

اعزام 99 تیم جهادی بسیج در مهرستان/طرح شهید سلیمانی برای مهار کرونا در حال اجراست

حسین نکویی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج بیش از ۹۹ تیم‌ جهادی در قالب، اردوی جهادی، تیم پزشکی ، و آمران سلامت در سطح شهرستان مهرستان اعزام شدند.
اعزام 99 تیم جهادی بسیج در مهرستان/طرح شهید سلیمانی برای مهار کرونا در حال اجراست
حسین نکویی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهرستان در گفت و گو با شستون بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج بیش از ۹۹ تیم‌ جهادی در قالب، اردوی جهادی، تیم پزشکی ، و آمران سلامت در سطح شهرستان مهرستان اعزام شدند. 

وی افزود: تیم‌های جهادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای انجام خدمات آموزشی، غربالگری و کمک در مبارزه با کرونا به محلات و روستاهای سطح شهر مهرستان اعزام شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهرستان اضافه کرد: امروز با توجه به اینکه ویروس کرونا برخی از برنامه‌های این سازمان را تحت تأثیر قرار داده است، ما می‌توانیم با همکاری اقشار مختلف سپاه و مشارکت در کارهای جمعی مانند رزمایش کمک مؤمنانه فعالیت‌های خود را گسترش دهیم.
 

 
نکویی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که با توجه به شرایط کنونی می‌تواند موردتوجه قرار گیرد کمک به کادر درمان در بیمارستان‌هاست که هم به صورت همراه بیمار در بیمارستان و هم به صورت کمک به بیماران کرونایی بعد از ترخیص از بیمارستان می‌تواند انجام شود.

اجرای طرح شهید سلیمانی برای مهار کرونا در مهرستان

وی در ادامه گفت: برای ایجاد "محله سلامت محور" با عنوان طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  با همکاری بسیج مردمی از اول آذر فعالیت دارند تا شاهد کاهش تعداد ورودی و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهرستان اذعان کرد: در این طرح نیروهای بسیج به شکل تیمی و گروهی با نیروهای پیشگیری مرکز بهداشت و درمان به شکل محله به محله در زمینه قطع زنجیره کرونا حضور پیدا کرده و عملیات بیماریابی را انجام می دهند.

 نکوئی بیان کرد: شناسایی همه افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا، جدا سازی و رهگیری بیماران، تقویت فرآیند درمان و کاهش حداکثری موارد بستری در این طرح مورد توجه است.

 

وی با بیان اینکه باید عاشقانه، جهادی، با همدلی و  تدبیر به موضوع مقابله با ویروس کرونا نگریسته شود، افزود: سپاه تمام امکانات و توان خود را در خدمت به مردم گرفته و در تلاش است تا با کمک کردن به کادر سلامت در پیشگیری از ویروس منحوس کرونا نقش‌آفرین باشد.

کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق در مهرستان برگزار شد

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از طلاق به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در  این شهرستان خبر داد.

 نکوئی تصریح کرد: طلاق خود به‌ تنهایی یک آسیب است و عوارض ناشی از آن، معضلات این آسیب را دوچندان می‌کند که، می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی به این موضوع بیشتر بپردازند.
 

وی افزود: در این کارگاه‌ها برای بازدهی بهتر از مشاوران مجرب بهزیستی، مرکز بهداشت و روانشناسان استفاده شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهرستان گفت: آموزش فرزندان و تربیت آنها در خانواده بسیار حائز اهمیت است چراکه اگر فرزندی از محبت والدین و اعضای خانواده سیراب شده و الگوهای مناسبی در اخلاق، رفتار و گفتار و... داشته باشد کمتر در معرض خطر ابتلا به آسیب‌های اجتماعی قرار خواهد گرفت.

نکویی در پایان خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان هفته بسیج  کارگاه‌های آموزشی اعتیاد و طلاق را برگزار خواهیم کرد.
 
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 20934
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *