800
۰
رئیس اداره محیط زیست شهرستان سراوان مطرح کرد؛

بم پشت بهترین زیستگاه قوچ و میش در شرقی ترین نقطه ایران/ همکاری مطلوب مردم محلی در حفظ محیط زیست

بهزاد دهواری با توجه به اینکه منطقه بم پشت بهترین زیستگاه قوچ و میش است، گفت: در این منطقه آهو زیست ندارد اما به صورت عامیانه مردم محلی به قوچ و میش وحشی آهو می گویند.
بم پشت بهترین زیستگاه قوچ و میش در شرقی ترین نقطه ایران/ همکاری مطلوب مردم محلی در حفظ محیط زیست
به گزارش شستون، در روزهای اخیر برخی از اهالی منطقه بم پشت شهرستان سراوان با انتشار مطالبی در بستر فضای مجازی خواستار اعلام منطقه شکار ممنوع بخش بم پشت به دلیل شکار بی رویه آهو از سوی محیط زیست شدند.
 
بهزاد دهواری رئیس اداره محیط زیست شهرستان سراوان در خصوص مطالبه مردم بخش مرزی بم پشت به خبرنگار ما گفت: در این منطقه گونه های جانوری از قبیل کل‌بز کوهی، قوچ و میش، تمساح پوزه کوتاه در رودخانه مرزی نهنگ و پلنگ وجود دارد.
 
 
وی با توجه به اینکه منطقه بم پشت بهترین زیستگاه قوچ و میش است، افزود: در این منطقه آهو زیست ندارد اما به صورت عامیانه مردم محلی به قوچ و میش وحشی آهو می گویند.
 
 
رئیس اداره محیط زیست شهرستان سراوان با بیان اینکه پاسگاه سیرکان‌ در منطقه فعال و 2 نفر نیرو نیز مستقر شدند، گفت: شکار و صید در منطقه مرزی و کوهستانی گهگداری انجام می شود اما به آن صورت که در فضای مجازی منتشر شده نیست.
 
دهواری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه منطقه مرزی دارای ارتفاعات و صعب العبور و دارای شرایط خاص است، پایش منطقه با مشکل مواجه شده اما در حال حاضر گشت زنی ها به صورت مستمر در حال انجام است.
 
وی تصریح کرد: در گذشته تلاش های زیادی شد تا یک منطقه حفاظت شده به تصویب برسد که موفق نشدیم اما در سال جاری با پیگیری های انجام شده امید است تا پایان سال یک منطقه شکار ممنوع در بم پشت ایجاد شود.
 
رئیس اداره محیط زیست شهرستان سراوان اذعان کرد: مردم محلی منطقه همکاری مناسب با اداره محیط زیست شهرستان در حفظ گونه های جانوری منطقه دارند.
 
انتهای پیام/ 
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 21247
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *