800
۰
مدیر جهاد کشاورزی سیب و سوران:

توسعه و اشتغال پایدار در بخش کشاورزی از اهداف انقلاب است/ افتتاح و بهره برداری پروژه های کشاورزی در دهه فجر

محمد حنیف سپاهی از افتتاح پنج هکتار گلخانه و سه واحد مرغداری به مناسبت ایام الله دهه فجر امسال خبر داد.
توسعه و اشتغال پایدار در بخش کشاورزی از اهداف انقلاب است/ افتتاح و بهره برداری پروژه های کشاورزی در دهه فجر
محمدحنیف سپاهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیب و سوران با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر و آغاز چهل و سومین بهار انقلاب در گفتگو با خبرنگار شستون بیان کرد: که بخش قابل توجهی از این امر در منطقه محقق شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در گذشته از لحاظ اقتصادی و تجاری به کشاورزی منطقه توجه نشده و کشاورز صرفا جهت تامین مایحتاج خود به کشاورزی روی آورده که با بیشترین استفاده از منابع آبی و خاکی کمترین بهره نصیب کشاورز می شد به برکت انقلاب اسلامی و توجه به توسعه کشاورزی شاهد رونق کشاورزی اقتصادی در سطح منطقه به عنوان شغل پایدار هستیم بطوریکه در کمترین مقیاس و با مدیریت درست منابع آبی بیشترین بازدهی در بخش کشاورزی را داریم.

مدیر جهاد کشاورزی سیب و سوران ادامه داد:  با برنامه ریزی های مناسب جهت توسعه کشاورزی نوین، مدیریت منابع آبی و توجیه اقتصادی آن برای مردم شاهد استقبال خوب بخش خصوصی در تولید محصولات زراعی، باغی، دام و طیور هستیم.

سپاهی افزود : در حال حاضر  20 هکتار سطح زیر کشت گلخانه ای در شهرستان وجود دارد که بخشی از  نیازهای شهرستان را تامین می کند  و بعضا صادر کننده محصولات گلخانه ایی و محصول  خرما به استان های همجوار و کشورهای همسایه هستیم که این امر با حمایت ها و همراهی  های سازمان جهاد کشاورزی استان و مشارکت  100 درصدی بخش خصوصی در شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: با مشارکت 100 درصدی بخش خصوصی تعداد 14 واحد مرغداری با ظرفیت 295 هزار قطعه در شهرستان فعالیت دارند که 70 درصد از نیاز مردم شهرستان را تامین می کنند .

مدیر جهادکشاورزی در ادامه به تکمیل زنجیره ی تولید مرغ در شهرستان اشاره کرد و افزود:  با توجه به ظرفیت خوب مرغداری های شهرستان، کلنگ زنی کشتارگاه و کارگاه بسته بندی مرغ در سال گذشته و همچنین برنامه ریزی مناسب جهت ایجاد کارخانه تولید خوراک طیور در شهرستان امیدواریم که بتوانیم خدمات مناسب و شایسته ای را برای مردم منطقه فراهم سازیم .

سپاهی خاطر نشان کرد: در دهه فجر امسال با عنوان جشن ملی 1400 در شهرستان سیب و سوران ۵ هکتار گلخانه با اعتبار 250 میلیارد ریال افتتاح می شود،  همچنین 3 واحد مرغداری با ظرفیت 90 هزار قطعه و اعتباری بالغ بر  200 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/پ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 24630
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *