800
۰
با توجه به شیوع موج جدیدکووید19؛

اهمیت دریافت واکسن کرونا دوچندان شد/شباهت بالای امیکرون به سرماخوردگی

طبق تجارت به دست آمد دریافت هر سه مرحله از واکسن کرونا میزان سرایت و مرگ و میر ناشی از این ویروس را کاهش می دهد.
اهمیت دریافت واکسن کرونا دوچندان شد/شباهت بالای امیکرون به سرماخوردگی
به گزارش شستون؛ طبق یافته های جدید دانشمندان مشخص شد که سوش جدید امیکرون بخشی از جهش خود را از ماده ژنتیکی ویروسی مانند سرماخوردگی گرفته و همین امر موجب می شود که مردم فکر کنند که دچار سرماخوردگی عادی شده اند.

این سوش به دلیل اینکه علایم خفیف تری نسبت به جهش های قبلی دارد موجب می شود انسان به اشتباه فکر کند که سرماخورده که باعث شده میزان انتشار آن در جامعه به صورت انفجاری باشد.

طبق تجارت به دست آمده از سوش های قبلی تکمیل واکسیناسیون در کاهش ابتلا بیماری و عوارض آن بسیار موثر است لذا دانشمندان و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان مردم را دعوت به دریافت هر سه مرحله از واکسن کرونا می کنند.

شباهت 90 درصدی امیکرون به سرماخوردگی
در همین راستا ابولحسن صفدری رئیس بیمارستان رازی سراوان و متخصص بیماری های عفونی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در حال حاضر سوش جدید امیکرون شیوع یافته و از آنجایی که شباهت 90 درصدی با علایم سرماخوردگی دارد مردم گمان می کنند که سرماخورده اند و به پزشک مراجعه نمی کنند که این خود باعث سرعت سرایت شده است.

وی افزود: مردم هر نوع سرماخوردگی را امیکرون حساب کنند مگر اینکه طبق بررسی و آزمایشات انجام شده خلاف آن ثابت شد.

رئیس بیمارستان رازی سراوان ادامه داد: با توجه به نحوه انتقال و سرعت انتشار بسیار بالا امیکرون وشباهت آن به سرماخوردگی مشاهده شده که در مدت زمان کوتاه به طور مثال در چند ساعت کل یک خانواده درگیر امیکرون شده اند.

صفدری گفت: به طور مثال اگر در یک مهمانی یک نفر در آن جمع بیمار باشد ظرف مدت چند ساعت تمامی افراد حاضر در مهمانی به امیکرون مبتلا خواهند شد.

وی تصریح کرد: امیکرون مانند سوش های قبلی نیست که بگوییم فاصله اجتماعی دو یا سه متر برای در امان ماندن از کرونا رعایت شود متاسفانه درگیری افراد با یک سرفه و یا عطسه 100 درصد خواهد بود.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: به چشم مشاهده می شود آندسته از افرادی که واکسیناسیون خود را به طور کامل انجام داده اند مقابل این بیماری بدنی با ایمنی مناسب را خواهند داشت و عوارض بسیار خیفی دارند لذا توصیه می شود در وهله اول واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و حفاظت های فردی با حساسیت های بیشتری انجام شود.

صفدری اذعان کرد: استفاده از ماسک جدی گرفته شود، شهروندان در تجمعات انسانی شرکت نکنند، در صفوف نانوایی و فروشگاه ها حضور نداشته باشند و شستن دست با آب و صابون زا جدی بگیرند تا بتوان با سوش جدید مقابله کرد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 24831
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *