800
۰
تحلیلگر مسائل سیاسی مطرح کرد؛

تغییر ساختار سیاسی ایران مهم ترین دستاورد ۱۲ فروردین ۵۸/ روی کار آمدن حکومت اسلامی باعث ترویج اسلام شد

احمد رضا طاهری گفت: با شکل گرفتن انقلاب 1357 در ایران نظامی که روی کار آمد از نوع اسلامی بود که این مسئله خود باعث ترویج بیشتر اسلامی سیاسی شد.
تغییر ساختار سیاسی ایران مهم ترین دستاورد ۱۲ فروردین ۵۸/ روی کار آمدن حکومت اسلامی باعث ترویج اسلام شد
احمد رضا طاهری کارشناس مسایل سیاسی در گفت و گو با شستون بیان کرد: وقتی سخن از ۱۲ فروردین می شود لااقل به دو مسئله مهم می توان اشاره کرد؛ یکی از مهمترین مسائل تغییر ساختار سیاسی ایران است. نظام پادشاهی پس از تقریبا دو هزار و پانصد سال تغییر کرد. بنابراین انقلاب ۱۳۵۷ یکی از مهمترین جریانات تاریخی کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: مسئله دوم درباره برقراری نظام جمهوری اسلامی در ایران است. این موضوع به این جهت مهم است که در آن زمان که دو ایدئولوژی کاپیتالیسم و کمونیسم به عنوان نظام های سیاسی مناسب به دنیا معرفی می شدند، با شکل گرفتن انقلاب 1357 در ایران نظامی که روی کار آمد از نوع اسلامی بود. این مسئله خود باعث ترویج بیشتر اسلامی سیاسی گردید.

تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: در خصوص اینکه که آیا ممکن است روزی کشوره هایی چون عربستان و امارات و غیره نظام های خود را با رای مردم انتخاب کنند یا خیر، بنده معتقدم مسیر سیاسی که در دنیا در حال گذر است به سمت نظام های مردمی حرکت میکند. این مسیر شاید برای بعضی از کشورها به کندی طی شود و یا به لحاظ کیفیت از یک کشور به کشور دیگر قابل بحث باشد، ولی به هرحال نظام سیاسی دنیا در همین مسیر که بدان اشاره شد قرار گرفته است؛ منظور اینکه بعید بنظر می‌رسد که هر چه به طرف جلو پیش میرویم به سیستمهای سیاسی با ارزشهای سابق (سلطنت یا پادشاهی) برگردیم.

انتهای پیام/
جمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 25084
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *