800
۰
کارشناس واحد سلامت و خانواده شبکه بهداشت و درمان سراوان:

تجمل گرایی آسیب‌های بزرگی را به ازدواج وارد می‌کند/فرزند؛ زینت خانواده

کارشناس واحد سلامت و خانواده شبکه بهداشت و درمان سراوان گفت: سختگیری‌های بی‌مورد، وجود سنت‌های غلط از جمله تجمل گرایی آسیب‌های بزرگی را به ازدواج وارد می‌کند، وقتی تجمل گرایی در ازدواج باب شودجوانان جرعت نمی‌کنند به ازدواج و انتخاب همسر فکر کنند.
تجمل گرایی آسیب‌های بزرگی را به ازدواج وارد می‌کند/فرزند؛ زینت خانواده
مهسا قاسمی در گفتگو با شستون بیان کرد: ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) این جوان دلیر و شجاع به عنوان روز جوان در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه هفته جوان با شعار ازدواج آسان، موفق، پایدار و جوانی جمعیت است، ادامه داد: معیارهای ازدواج آسان به گونه‌ای در نظر گرفته شده که هم ضروری‌ترین معیارها برای ازدواج موفق مورد توجه باشد و هم با توجه به این معیارها به سادگی بتوان زندگی مشترک را شروع کرد.

کارشناس واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان سراوان افزود: از اصلی‌ترین معیارهای ازدواج آسان می‌توان به مواردی مانند تناسب در جهان بینی، تفاهم در اعتقادات دینی و مذهبی، علاقه متقابل، داشتن شخصیت مکمل و موازی، تفاهم در سبک زندگی، درک متقابل، پذیرش ارزش‌ها و خط قرمزهای یکدیگر اشاره کرد و در شرایط امروزی درک متقابل از نظر تامین هزینه‌های مالی مخارج ازدواج نیز باید در نظر گرفته شود.

قاسمی اضافه کرد: سختگیری‌های بی‌مورد، وجود سنت‌های غلط از جمله تجمل گرایی آسیب‌های بزرگی را به ازدواج وارد می‌کند، وقتی تجمل گرایی در ازدواج باب شودجوانان جرعت نمی‌کنند به ازدواج و انتخاب همسر فکر کنند.

وی خاطر نشان کرد: ازدواجی موفق است که بر مبنای معیارهای صحیح انتهاب همسر بوده و مراسم آن نیز ساده و به دور از برخی از هیاهوهای امروزی همراه با خواسته‌های معقول برگزار شود.

این کارشناس واحد سلامت گفت: مهریه و جهیزیه‌هایی که بر اساس چشم و هم چشمی تعیین می‌شوئ مشکلات ازدواج را افزایش داده، ه مهریه تضمین کننده خوشبختی عروس خانم‌ها می‌شود و نه جهیزیه زیاد، صمیمیت و شیرینی به زندگی زو جین می‌دهد. آنچیزی که باعث خوشبختی و تداوم زندگی زوجین می‌شود میزان عشق و محبت و صمیمیت بین زوجین است.

تربیت نسل شایسته وظایف زوجین است
قاسمی ادامه داد: فرزند آوری و تربیت نسلی شایسته یکی از وظایف زوجین است و بنا بر آموزه‌های اسلامی فرزند آوری امری ضروری است و آثار و برکات فراوانی برای خانواده و جامعه دارد.

وی خاطر نشان کرد: فرزند آوری در قرآن بر اساس آیات الهی که فرزند را به عنوان یک نعمت الهی یاد می‌کند و در آیه ۷۲ سوره نحل به این موضوع اشاره شده است.

کارشناس واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان با اشاره به اینکه در آیه ۴۶ سوره کهف از فرزند به عنوان زینت زندگی یاد شده است، تصریح کرد: شادی و لذت آوری، تداوم حیات، ایجاد حس مفید بودن، زمینه ساز رشد و توانمندی والدین از برکات و آثار بسیار مثبت فرزند آوری است.

قاسمی تصریح کرد: انسان از هر زاویه‌ای نگاه کند به مصلحت و منفعت خانواده است که فرزندی را به دنیا بیاورد او را رشد و نمو بدهد و در محیطی زندگی کند که در آن محیط فرزندانی وجود دارند امید است والدین زمینه ساز رشد فرزندان باشند و فرزندان هم به صورا ناخودآکاه به خودی خود، زمینه رشد والدین را فراهم می‌آورند.

انتهای خبر/
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 26227
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *