800
۰
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراوان:

ایمنی باعث توسعه اقتصاد کشور می‌شود

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراوان گفت: ایمنی از عوامل مهم و تاثیر گذاری است که باعث اعتماد شبکه حمل و نقل کشوری و توسعه اقتصادی می‌شود.
ایمنی باعث توسعه اقتصاد کشور می‌شود
احمد بارکزهی در گفتگو با خبرنگار شستون بیان کرد: ایمنی از عوامل مهم و تاثیر گذار در حمل و نقل است که اعتماد به شبکه حمل و نقل کشور را بالا می‌برد و از طرفی نیز باعث توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

وی افزود: با فرهنگ‌سازی درست و ایجاد فرهنگ ایمنی در بین کاربران جاده‌ای آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای کاهش می‌یابد، به منظور کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و آگاهی بخشی به کاربران جاده‌ای مقوله ایمن‌سازی و اجرای مقررات و قوانین رانندگی، هفت اردیبهشت ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراوان ادامه داد: مسئله ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای همواره از اهمیت خاصی برخوردار است که آمار تصادفات و میزان خسارات وارد شده این موضوع را تایید می‌کند.

بارکزهی با بیان اینکه ایمنی از عوامل مهم و تاثیر گذاری است که باعث اعتماد شبکه حمل و نقل کشوری و توسعه اقتصادی می‌شود، اضافه کرد: مجموعه ما در شهرستان سراوان در این ایام برنامه ویژه‌ای دارد که در حال انجام هستیم که امروز در چهار مدرسه حاشیه راه‌ها برنامه آموزشی ویژه کودک و نوجوان را برگزار کردیم و در آینده برنامه توزیع کلاه ایمنی برای راکبین موتور سیکلت به همراه آموزش در روستاهای هدف را داریم، آشکار سازی ادوات کشاورزی و آموزش نکات ایمنی به دانش آموزان، توزیع کپسول آتش نشانی رایگان به وانت بارها و آموزش اهمیت استفاده از کپسول آتش نشانی از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی خاطر نشان کرد: رعایت سرعت مجاز به ویژه در مناطق مسکونی و مدارس نزدیک حاشیه راه‌ها، پرهیز از رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی، بستن کمربند ایمنی همه سرنشینان خودروها و مسافران اتوبوس، گذاشتن کلاه ایمنی راکبین موتور سیکلت و سرنشین آنها از مهم‌ترین نکاتی هستند که کاهش تصادفات جاده‌ای را در بر دارند.

این مقام مسئول اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در روز ایمنی حمل و نقل برگزاری جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های شهرستان سراوان و مانور و حضور راهداران در محورهای مواصلاتی شهرستان و برگزاری طرح‌ها و مانورهای ایمنی در پاسگاه‌های پلیس راه و ایست‌بازرسی‌ها و… جهت کاربران آسیب پذیر است.

انتهای خبر/م
پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 26415
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *