800
۱
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران خاش:

آیات قرآن اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را آشکار می‌سازد

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران خاش گفت: امر به معروف و نهی از منکر فرضیه الهی که باعث ساختن جامعه‌ای ایده آل خواهد شد.
آیات قرآن اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را آشکار می‌سازد
به گزارش پایگاه خبری شستون، علیرضا تمندانی ریگی در گفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر طبق آیات و روایات یک واجب کفایی است یعنی اگر گروهی یا فردی بتواند این مهم را اجرا کند از دیگران ساقط و برداشته می‌شود ولی در عصر کنونی با توجه به گستردگی و افزایش روز افزون جمعیت این فرضیه را نمی‌توان به یک گروه یا فرد خاصی محول کرد همه با هم طبق فرمایشات قرآن کریم باید بازدارنده و نهی کننده از کارهایی باشیم که مطابقتی با فرامین الهی و اسلامی ندارند.

وی اظهار کرد: امام حسین(ع) بزرگترین معلم برای ما در عرصه امربه معروف و نهی از منکر است که با قیام تاریخی خود باعث زنده نگه داشتن اسلام شد.

این مقام مسئول افزود: با توجه به مدرنیته شدن دنیا و ورود فرهنگ‌های غلط غرب در جامعه اسلامی و دور شدن و فاصله گرفتن از اسلام ناب محمدی فرضیه امربه معروف و نهی از منکر روز به روز مهمتر و مورد توجه‌تر باید قرار بگیرد.

تمندانی ریگی با اشاره به الگوگیری‌های غلط جوانان از کشورهای غیر مسلمان گفت: بسیاری از جوانان بدون آگاهی و شناخت اقدامات و رفتارهایی انجام می‌دهند که مغایر با باورها و اعتقادت ما هستند بنابراین با آگاه سازی و نهی کردن آنها می‌توانیم راه درست را به آنها نشان دهیم.

وی تصریح کرد: باید برنامه‌های آموزنده و راهکارهای سازنده در راستای فرهنگ سازی در عرصه امربه معروف و نهی از منکر در سطح جامعه از سوی متولیان امر صورت گیرد تا این مهم به خوبی در بین مردم انجام پذیرد و شاهد جامعه‌ای سالم و عاری از تهاجم فرهنگی باشیم.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران خاش گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باعث از بین رفتن بسیاری از عادت‌های غلطی می‌شود که در جامعه اسلامی پذیرفته شدنی نیستند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcjt8evhuqemvz.fsfu.html
 
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 26606
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *