800
۰
به مناسبت ماه محرم انجام شد؛

از توزیع ۳۵۰۰ پرس غذای گرم تا اجرای نذر آب میان سوگواران حسینی

به مناسبت ماه محرم تعداد 3500 پرس غذا و ساندویچ میان عزاداران حسینی در شهرستان سراوان توزیع شد.
از توزیع ۳۵۰۰ پرس غذای گرم تا اجرای نذر آب میان سوگواران حسینی
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ از ابتدای ماه محرم و برپایی محافل و مجالس سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سراوان موکب‌هایی جهت پذیرایی از عزاداران در این شهرستان دایر شد.

سید علی فاطمی مسئول موکب امامین عسکریین (ع) در سراوان در گفتگو با خبرنگارما بیان کرد: با آغاز سوگواری ایام ماه محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش برای احیای فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، اعضای موکب امامین عسکریان (ع) شهرستان سراوان اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در مسجد جامع علی ابن ابی‌طالب (ع) کردند.
وی افزود: از ابتدای راه‌اندازی این موکب تا کنون از عزاداران و سوگواران حسینی با شربت نذری پذیرایی شد.


مسئول موکب امامین عسکریین (ع) شهرستان سراوان خاطرنشان کرد: همچنین به مدت سه شب و تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ پرس سیب‌زمینی و بادمجان سرخ شده میان عزاداران توزیع شد.

اجرای نذر آب در تاسوعا و عاشورای حسینی
حاجی بخشی دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان سراوان نیز به خبرنگار ما گفت: شهرستان سراوان با فرارسیدن ماه حزن و اندوه و شهادت امام حسین (ع) همانند سایر نقاط کشور سیاه‌پوش شد و بیرق‌های مشکی و عزا در اقصی‌نقاط شهر به اهتزاز در آمد.

وی با بیان اینکه غذاهای نذری یکی از بخش‌های مهم و اصلی عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) محسوب می‌شود، افزود: برپایی موکب‌های مختلف جهت پذیرایی از عزاداران حسینی در مسجد جامع علی ابن ابی‌طالب (ع)، خیابان ولیعصر، خیابان امام خمینی (ره) به همت هنگ مرزی و بولوار معلم به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان دایر شد و در سوگواران اقدام به پذیرایی کرد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان سراوان ادامه داد: در شب هفتم از ماه محرم‌الحرام تعداد ۱۲۰۰ عدد ساندویچ با همکاری موکب پیروان ولایت، هیئت قرآنی محبان ولی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، دفتر امام‌جمعه و ستاد بین‌المللی غدیر طبخ و میان عزاداران توزیع شد.

بخشی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه نذر آب با توزیع بیش از ۵۰۰ بسته آب‌معدنی کوچک و در مجموع ۱۲۰۰ بطری آب‌معدنی کوچک و بزرگ در تاسوعا و عاشورای حسینی توزیع خواهد شد.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 26667
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *