800
۰
امام‌جمعه اهل‌سنت مسجد حقانیه شهرستان ایرانشهر:

جهان اسلام متحدانه از مردم فلسطین دفاع کند

امام‌جمعه اهل‌سنت مسجد حقانیه شهرستان ایرانشهر گفت: جهان اسلام باید در این مورد متحد باشد و از مردم مظلوم فلسطین و غزه دفاع کند، این ظلم و تعدی تا کی صورت بگیرد.
جهان اسلام متحدانه از مردم فلسطین دفاع کند
به گزارش شستون؛ مولوی عبدالصمد دامنی در گفتگو با خبرنگار پهره ضمن اظهار نگرانی برای مظلومان غزه، بر اتحاد و انسجام مسلمانان در حمایت از غزه تأکید و بیان کرد: الله تعالی در آیه ۱۳۳ سوره آل‌عمران خطاب به مسلمانان «وَ سارِعُوا إِلى مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ متقین» بشتابید به‌سوی آمرزشى از جانب پروردگارتان و بهشتى که پهنای آن آسمان‌ها و زمین است که براى پرهیزگاران آماده شده است.
 
مولوی دامنی تصریح کرد: ای مسلمانان فرصت را غنیمت بشمارید و بشتابید به‌سوی آمرزشی که از جانب پروردگارتان است.
 
وی ادامه داد: الله تعالی دو مژده بزرگ بیان کرده، برای حاصل‌کردن این دو نعمت الهی، تلاش و کوشش کنید و دوان‌دوان و با سرعت، از آن‌ها استقبال که اولی مغفرت و دومی بهشت است.
 
امام‌جمعه اهل‌سنت ایرانشهر عنوان کرد: حاکمان و دولتمردان دنیا، بنا به مناسبت‌های مختلف، اوقات خاصی را برای عفو مجرمان تعیین می‌کنند و زندانیان و کسانی که مرتکب جرمی شده‌اند را مورد عفو و بخشش قرار می‌دهند.
 
وی گفت: خداوند متعال برای مجرمان و کسانی که در مقابل دستورات الهی کوتاهی کرده و مرتکب محرمات الهی شدند، وظایف و فرایض الهی را انجام ندادند و پروردگار را ناراضی کرده، فرصت عفو و گذشت فراهم می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۵۳ سورا زمر فرموده: «قُلْ یَا عِبَادِيَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ»بگو: ای بندگان من که -با ارتکاب گناه- بر خود اسراف و زیاده روی کردید! از رحمت خدا نومید نشوید، یقیناً خدا همه گناهان را می آمرزد؛ زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است، ای پیامبر به کسانی که برنفس‌هایشان ظلم کردند، بگو از رحمت های الهی ناامید نباشید.
 
مولوی دامنی اضافه کرد: کسی که نافرمانی الهی را انجام می‌دهد، گناهانی مثل شرب خمر که به ضرر جان، مال، بدن، عقل و ایمان او بوده را مرتکب می‌شود، خطاب می‌کند که: ای کسانی که نافرمانی الله تعالی را انجام دادید، مرتکب اعمال زشت و کارهای ناروا و بغاوت شدید و از بارگاه الله تعالی گریخته‌اید و می‌ترسید، شاید بتوانید از دست حاکمان دنیا فرار کنید، اما از رب‌العالمین نه! هر جا بروید، بازهم در زمین و آسمان خداوند قرار دارید. قتل و غارتگری نکنید و کارهای ناروا انجام ندهید.
 
وی ادامه داد: متقیان آن کسانی هستند که الله تعالی را در خوشی و سختی اطاعت می‌کنند، کسانی که از حق خود می‌گذرند، از مال خود در راه الله تعالی خرج می‌کنند، اگر در سختی هم باشند؛ اما باز هم در راه خدا خرج می‌کنند و
نکته دیگر اینکه وقتی خشم می‌گیرند، آنچه مطابق خواسته نفسشان باشد، انجام نمی‌دهند؛ بلکه خشم خودشان را فرومی‌برند و از حق خود می‌گذرند.
 
امام‌جمعه اهل‌سنت ایرانشهر گفت: زمانی که در میان دو شخص اختلاف وجود داشته باشد، اگر شخصی باوجوداینکه حق با اوست، گذشت کند، الله تعالی در جنت برایش قصری می‌سازد. گذشت‌کردن با وجودداشتن توان انتقام، بسیار مهم است.
 
وی بیان کرد: کفار همگی یک ملت واحده هستند، آن‌ها هر چقدر با یکدیگر اختلاف داشته باشند، اما زمانی که در مقابل مسلمانان قرار بگیرند، متحد می‌شوند.
 
دامنی تصریح کرد: بیش از حد از هفتادسال است که اسرائیلی‌ها و یهودی‌های صهیونیست بر مسلمانان فلسطین ظلم می‌کنند، اطفال آن‌ها را به قتل می‌رسانند و خانه‌هایشان را ویران می‌کنند.
 
وی اظهار کرد: مردم غزه در حصار و زندان اسرائیلی‌ها قرار دارند، آب، برق و آذوقه آنها قطع است و تحت محاصره شدید اسرائیل هستند، همان گونه که انسان زمانی که در مضیقه قرار بگیرد دست‌وپا می‌زند، مردم غزه مظلوم واقع شده‌اند و از زمین و آسمان آماج حملات اسرائیلی‌ها قرار گرفتند، دروغ و اتهاماتی به آنان روا می‌دارند که اسرائیلی‌ها را کشتند.
 
وی گفت: جهان اسلام باید در این مورد متحد باشد و از مردم مظلوم فلسطین و غزه دفاع کند، این ظلم و تعدی تا کی صورت بگیرد.
 
انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcaoyn6o49niy1.k5k4.html
 
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب: 26814
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *