800
۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران مطرح کرد:

سلامتی مردم در گرو آموزش موازین بهداشتی به خبازی‌ها

مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: کارگاه آموزشی موازین بهداشتی ویژه متصدیان خبازی‌های شهرستان سیب و سوران در راستای صیانت از سلامتی جامعه برگزار شد.
سلامتی مردم در گرو آموزش موازین بهداشتی به خبازی‌ها
ایوب کرد تمینی در گفتگو با شستون ضمن تأکید بر اهمیت رعایت موارد بهداشتی در سلامتی مردم، بیان کرد: خبازی‌ها باید برای سلامتی شهروندان رعایت موارد بهداشتی جدی را بگیرند.

وی افزود: جوهر قند یک ماده شیمیایی که برای سلامتی انسان خطرناک و سرطان‌زا محسوب می‌شود که وجود این ماده در نان تولیدی برخی خبازی‌ها تأیید شده که مراتب پیگیری شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران عنوان‌کردن: دررابطه‌با عوارض این ماده شیمیایی از لحظه استفاده و افزودن جوهر قند به نان، عوارض چشمی، گوارشی و پوستی در بدن نانوایی که آن را به نان می‌افزاید، آغاز می‌شود؛ اما فاجعه اصلی وقتی ظاهر می‌شود که مردم نان آلوده به این ماده را می‌خورند.

کرد تمینی تصریح کرد: نمک یکی از عوامل اصلی بروز بیماری‌های غیرواگیر است، لازم است که خبازی‌ها به مقدار مجاز، نمک استفاده نمایند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشتی به‌منظور توانمندسازی و انتقال دانسته‌های لازم جهت بهبودی وضعیت بهداشتی نانوایی‌های اقدام به برگزاری کارگاه‌های مختلف ویژه متصدیان کنند.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 27213
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *