800
۰
در راستای تسریع در روند واردات و صادرات انجام شد؛

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیاردتومانی در بازارچه مرزی کوهک

باهدف تسریع در روند واردات و صادرات ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت مرزداران و با همکاری قرارگاه عملیاتی شهید سجاد و فرمانداری سرمایه‌گذاری در بازارچه مرزی کوهک صورت گرفت.
سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیاردتومانی در بازارچه مرزی کوهک
 به گزارش پایگاه خبری شستون؛ سراوان در جنوب شرق ترین نقطه کشور دارای ۳۸۴ کیلومتر مرز مشترک خاکی با کشور پاکستان یکی از طولانی‌ترین نوارهای مرزی مشترک محسوب می‌شود که بنا بر گفته مسئولان مربوطه روزانه بالغ بر ۹۰ تریلی از طریق این مرز صادرات انجام می‌شود.
 
 عمده کالاهایی که از بازارچه مرزی کوهک صادر می‌شود مصالح ساختمانی، مواد غذایی و قیر است که می‌تواند که نقش مهمی در رونق اقتصادی این منطقه داشته است.
 
 از سوی دیگر بازارچه مرزی کوهک یکی از بازارچه‌های قدیمی استان محسوب می‌شود که با تبدیل آن به پایانه مرزی علاوه بر صادرات و واردات کالا می‌توان شاهد ورود زوار حسینی از این مرز به کشور باشیم که یکی از خواسته‌های مردم مرزی این منطقه تبدیل بازارچه مرزی به پایانه مبادلات مرزی و رسمی کشور است.
 
 سپاهی نماینده شرکت مرزداران با بیان اینکه وجود این بازارچه سبب رونق اشتغال در منطقه شده است، گفت: ساخت و تجهیز ساختمان گمرک، ساخت ۱۰ باب انبار برای کالاها، ساخت رستوران، سوپرمارکت و کافی‌شاب، ساخت بارانداز جهت تخلیه بارهای تجار و ساخت محل دپوی قیر برای تانکرهای حمل قیر از جمله اقداماتی بوده که برای تسریع در روند واردات و صادرات در بازارچه مرزی کوهک انجام شده است.
 
 ایرج رستم زهی مدیر جهاد کشاورزی سراوان در دی‌ماه امسال نیز از صادرات محصولات باغی از مرز کوهک به پاکستان خبر داد و گفت: میزان ۷۶۰ تن سیب‌درختی و ۳۴۴ تن انار از ابتدای آبان‌ماه تا اوایل دی‌ماه از بازارچه کوهک به پاکستان صادر شده است.
 
 سعید تجلیلی در گفتگو با شستون بیان کرد: با سرمایه‌گذاری محلی و با همکاری قرارگاه عملیاتی شهید سجاد و فرمانداری در راستای تسریع در روند صادرات و واردات در بازارچه مرزی کوهک اقدامات شایسته‌ای صورت‌گرفته است.
 
 وی افزود: نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان توسط حوزه شرکت مرزداران در این منطقه کار انجام شده است و صفر تا ۱۰۰ صادرات و واردات کالا در بازارچه مرزی کوهک انجام می‌شود و ازآنجایی‌که درگذشته برای صادرات و واردات فوت وقت وجود داشت در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.
 
 فرماندار سراوان خاطرنشان کرد: استقرار و به‌کارگیری جرثقیل‌های چهل تنی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در بازارچه مرزی کوهک است چرا که یکی از کمبودهای این بازارچه کمبود جرثقیل بوده که باتوجه‌به سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیاردتومانی شرکت‌تعاونی مرزداران جرثقیل تأمین و در ارتباط با تخلیه و بارگیری آهن‌آلات استفاده می‌شود که یک نقش بسزایی در روند تسریع در کار ماشین‌آلات بود.
 
 
 
 انتهای خبر/
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 27290
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *