800
۰
مدیر تبلیغات اسلامی سراوان:

امام علی (ع)؛ دریای موّاج فضائل و نیکی‌هاست

مدیر تبلیغات اسلامی سراوان گفت: امام علی (ع) دارای شخصیتی است که دریای موّاج فضائل و نیکی‌هاست، امیر والایی‌هاست، خورشید بلند و درخشان عظمت‌هاست.
امام علی (ع)؛ دریای موّاج فضائل و نیکی‌هاست
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عابد سابکی در‌گفتگو با شستون بیان کرد: روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان مصادف با روز شهادت مولای متقیان، امیر‌المومنین، حضرت علی (ع) است که بعد از ضربت خوردن در سحرگاه نوزدهم ماه رمضان، در این شب به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان در شهر نجف به خاک سپرده شد. در این شب که با یکی از شب‌های پربرکت قدر مصادف است، 
 
وی افزود: محبین اهل بیت (ع) در سراوان و در مسجد جامع علی ابن ابی طالب علیه السلام برای شهادت حضرت علی (ع) سوگواری می‌کنند و به رسم شب‌های قدر قرآن بر سر می‌گیرند.
 
مدیر تبلیغات اسلامی سراوان ادامه داد: این ایام و لیالی منسوب به امام العارفین، قطب السالکین، ابوالائمه، اخوالرسول، زوج البتول، یعسوبّ الدّین، و امام المتّقین امیرالمؤمنین علی ابن ابی طالب علیه افضل التحیة و الثَّناء است. شخصیتی که دریای بی‌کران فضائلش هیچ انتهایی ندارد، و قله‌ی رفیع کراماتش قابل دست یافتن نیست.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سابکی اضافه کرد: شخصیتی که دریای موّاج فضائل و نیکی‌هاست، امیر والایی‌هاست، خورشید بلند و درخشان عظمت‌هاست. شخصیتی که جز پیامبر کسی او را نشناخت کما این که پیامبر را جز او کسی نشناخت. شخصیتی که جان و هستی پیامبر و به تعبیر قرآن نفس رسول گرامی اسلام علیه السلام است.
 
وی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین شخصیتی است که عباس عموی رسول خدا می‌گوید: من با فرزندم عبدالله بن عباس خدمت پیامبر اکرم نشسته بودیم، دیدم وقتی علی‌بن‌ابی‌طالب وارد شد چهره‌ی پیامبر بشّاش شد، عرض کردم: « أَ تُحِبُ‏ هَذَا يَا رَسُولَ‏ اللَّهِ‏؟» آیا شما علی را این‌قدر دوست دارید؟ پیامبر اکرم فرمود: «يَا عَمَّ رَسُولِ اللَّهِ وَ اللَّهِ لَلَّهُ أَشَدُّ حُبّاً لَهُ مِنِّي‏»؛ به خدا قسم، خدا بیش از همه‌ی مردمان علی را دوست دارد، محبت خدا و دوستی خدا به امیرالمؤمنین شدیدتر است. بعد فرمودند: «إِنَّ اللَّهَ جَعَلَ ذُرِّيَّةَ كُلِّ نَبِيٍّ فِي صُلْبِهِ»، ذریّه‌ی هر پیغمبری در نسل خودش است؛ از نسل ابراهیم، اسماعیل و اسحاق آمده از نسل یعقوب، یوسف آمده، و از نسل داود، سلیمان آمده است. خداوند ذریّه‌ی هر نبی را در صلب خودش قرار داده است. بنابراین خداوند چه‌قدر علی را دوست داشته که «وَ جَعَلَ ذُرِّيَّتِي فِي صُلْبِ هَذَا» ذریّه و فرزندان و اوصیاء مرا از نسل علی قرار داده است. تمام پسرهای پیامبر در کودکی از دنیا رفتند، باید زهرا بماند و با امیرالمؤمنین ازدواج کند، باید حسنین به واسطه‌ی علی‌بن‌ابی‌طالب متولد شوند و ابناء رسول الله بشوند.  
 
مدیر تبلیغات اسلامی سراوان گفت: آسمانیان علی را بهتر از زمینیان می‌شناسند. آن‌جا معرفت و محبت و دوستی امیرالمؤمنین قوی‌تر و شدیدتر از روی زمین است. حال چنین شخصیتی را چگونه انسان می‌خواهد زبان به مدح و ثنایش بگشاید؟! کسی که خدا و پیامبر مدح او را گفته است! شخصیتی که در روایت است کوبه‌ی درب بهشت ذکر «یا علی» است. «کوبه» آن چیزی است که وقتی جایی وارد می‌شوند آن را می‌کوبند. قدیمی‌ها درهای کوبه‌ای داشتند. زنگ و کوبه، برای اطلاع‌رسانی به اهل خانه است یعنی من دارم وارد می‌شوم.
 
انتهای خبر/
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 27420
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *