800
۰
مدیر تبلیغات اسلامی سراوان:

اقامه نماز عید سعید فطر در سراوان

مدیر تبلیغات اسلامی سراوان زمان و مکان برگزاری نماز عید سعید فطر را اعلام کرد.
اقامه نماز عید سعید فطر در سراوان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابد سابکی در گفتگو با شستون بیان کرد: نماز عید سعید فطر ساعت ۷ صبح به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری امام‌جمعه سراوان در جوار مزار شهدای گمنام شهرستان واقع در مسجد جامع علی ابن ابی‌طالب (ع) اقامه خواهد شد.

وی افزود: برای این که مسلمانان روزی داشته باشند که همگی در یک مکان گرد آیند و در صحرایی باز جانب خداوند عزوجل آشکار شوند و او را برای انعام و لطفی که درباره آنان کرده و با عبادت یک‌ماهه که برایشان واجب کرده بود مقربشان ساخته، حمد و سپاس گویند و آن روز عید محسوب می‌شود و روز اجتماع همه مسلمین است و روز افطار و روز پرداخت زکات و بخشش به فقرا و روز رغبت و تشویق و روز ناله و زاری به درگاه باری‌تعالی است.

مدیر تبلیغات اسلامی سراوان ادامه داد: برای این که آن روز اول و آغاز روزهای سال جدید است و در آن روز به خلاف روزهای یک‌ماهه پیش، روز خوردن و آشامیدن است؛ زیرا در نزد اهل حق ماه رمضان اولین ماه سال است و خداوند چنان می‌پسندید که آن روز (فطر) را روز اجتماع مسلمانان قرار دهد تا در آن روز او را سپاس گویند و تقدیس و تکریم کنند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سابکی تصریح کرد: اعمال روز عید فطر شامل خواندن تکبیرهای زیر بعد از نماز صبح و نماز عید، خواندن دعای بعد از نماز صبح عید فطر جداکردن زکات فطره از مال خود، غسل و نماز عید فطر است.

انتهای خبر/
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 27439
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *