800
۰

برجام چیزی جز وعده های بدون عمل نبود /توافق هسته ای تاثیری در وضعیت اقتصادی و معیشتی ایجاد نکرد

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برجام چیزی جز وعده های بدون عمل نبود، عنوان کردند: توافق هسته ای تاثیری در وضعیت اقتصادی و معیشتی ایجاد نکرده است.
grfghfh
grfghfh
به گزارش شستون؛ علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در سالگرد یک سالگی اجرای برجام دیدگاه خود را در خصوص دستاورد های آن در گفت و گو با برخی سایت های بومی استان مطرح کردند.
علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برجام چیزی جز وعده های بدون عمل نبود، عنوان کردند: توافق هسته ای تاثیری در وضعیت اقتصادی و معیشتی ایجاد نکرده است.
  برجام فایده مثبتی برای جامعه نداشته است نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مشکلات اقتصادی عاملی برای به انحراف کشاندن جوانان دانست. مولوی نظیر احمد سلامی در گفتگو با عصرهامون مشکلات اقتصادی را عاملی برای به انحراف کشاندن جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و اجتماعی باعث می شود مردم در تنگنا باشند که این مهم باعث می شود قشر جوان جامعه به سمت گروه های ضد انقلاب خارج از کشور جذب شوند. وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و اجتماعی لازم و ملزوم یکدیگر هستند، گفت: وقتی وضعیت اقتصادی بهتر شود قطعا از فساد اجتماعی موجود نظیر مواد فروشی، اعتیاد و یا جذب شدن به سمت گروهک ها کاسته می شود.
   معیشت مردم به اندازه ای بهم ریخته است که معجزه هم نمی تواند کاری کند نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: عامل فساد اجتماعی در جامعه ناشی از مشکلات اقتصادی است که می طلبد اولویت مهم همه رفع مشکلات اقتصادی از جامعه باشد. وی وضع نابسامان معیشتی و اقتصادی را در بروز مشکلات مهم دانست و افزود: برجام هیچ فایده مثبتی برای جامعه در بر نداشته است.   نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه برنامه ریزی صحیح عامل بهبود بخشیدن به وضعیت معیشتی موجود است، خاطر نشان کرد: وضعیت به حدی بهم ریخته است که معجزه هم نمی تواند کاری کند.
  مشکلات کشور با برجام حل نمی شود/ مردم روی پای خود بایستند مولوی دوست محمد درواخ امام جمعه اهل سنت زهک در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص عدم اعتماد به آمریکا اظهار داشت: هیچ گاه نباید به آمریکا اعتماد کرد چون این کشور هیچ زمانی متعهد نبوده و همیشه با مکر، حیله و کلاه برداری برخوردکرده است. وی با اشاره به اینکه اقای روحانی مشکلات کشور را به برجام گره می زدند، ادامه داد: ما باید روی پای خودمان بایستیم وابسته به هیچ جایی نباشیم چرا که ما در کشور مشکلات زیادی چون خشکسالی داریم که سبب شده کشاورزی ودامداری را فلج شود و این ها با برجام قابل حل نیست.
  برجام چیزی جز وعده های بدون عمل نبود مولوی بلال مقدسیان گفت: پس از گذشت یک سال از اجرای توافق هسته ای برجام، شاهد و ناظر بد عهدی‌های مکرر طرف مقابل و به خصوص دولت آمریکا هستیم. امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان در گفتگو با دلگان پرس با اشاره به  اولین سالگرد اجرای توافق هسته‌ای برجام، اظهار کرد: برجام چیزی جز وعده های بدون عمل و ناکارامد طرف های مقابل نبوده است و تاکنون هیچگونه عمل مثبتی از طرف های مقابل مشاهده نشده است. وی با بیان اینکه برجام تاکنون دستاوردی برای اقشار مستضعف مختلف مردم در جامعه نداشته است افزود: پس از گذشت یک سال از اجرای توافق هسته ای برجام، شاهد و ناظر بد عهدی‌های مکرر طرف مقابل و به خصوص دولت آمریکا هستیم.
  برجام تنها بهانه ای برای جلوگیری از پیشرفت کشور ایران بود امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان با تاکید بر اینکه برجام یک بهانه برای جلوگیری از پیشرفت کشورمان بود، تصریح کرد: زیرا آنها با ملت و اصل نظام اسلامی ما مشکل دارند. مولوی بلال مقدسیان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه به تعهدات خود عمل کرده است و هیچگاه زیر پای قول و وعده هایش نگذاشته است. وی با بیان اینکه البته مقام معظم رهبری همیشه به بدعهدی های طرف مقابل اشاره کرده است خاطرنشان کرد: ما باید به توان داخلی خودمان تکیه کنیم و کاری کنیم که تولیدات ملی در جامعه جایگزین تولیدات خارجی شود.
  شرایط اقتصادی مردم با برجام بدتر شده است امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه گفت: آمریکا در موارد مختلف برجام را نقض کرده است و در حال حاضر نیز با وجود تمدید تحریم های 10 ساله از سوی دولتمردان آمریکایی، پایبندی به برجام و ادامه این امتیاز دهی دیگر هیچ معنایی ندارد و به گفته رهبر انقلاب تمدید تحریم های ده ساله علیه ایران، نقض آشکار برجام است. ولوی عبدالرحیم ریگیان پور در گفت و گو با خبرنگار لادیز، اظهار کرد: در روزهای اولیه برجام به نظر می رسید که مذاکرات در جهت صحیح پیش می رود اما در حال حاضر برهمگان واضح و روشن است که آمریکائیها جز عهد شکنی ، دشمنی و سلطه طلبی هدف دیگری ندارند همانطور مقام معظم رهبری بارها به تیم مذاکره کننده در مورد مکر و حیله دشمن هشدار دادند اما متاسفانه آنگونه که باید و شاید از رهنمود های ایشان بهره برداری نشده است.
  با وجود تمدید تحریم های ۱۰ ساله، پایبندی به برجام دیگر هیچ معنایی ندارد وی با اشاره به بی تاثیری برجام در وضعیت معیشت مردم، خاطر نشان کرد: برجام هیچ تاثیری در معیشت مردم کشور نداشته و در حال حاضر نه تنها هیچ گونه تغییر مثبتی در شرایط اقتصادی مردم اتفاق نیفتاده است بلکه وضعیت اقتصادی مردم بدتر هم شده است. وی بیان کرد : آمریکا در موارد مختلف برجام را نقض کرده است و در حال حاضر نیز با وجود تمدید تحریم های  10 ساله از سوی دولتمردان آمریکایی، پایبندی به برجام و ادامه این امتیاز دهی دیگر هیچ معنایی ندارد و به گفته رهبر انقلاب تمدید تحریم های ده ساله علیه ایران، نقض آشکار برجام است. امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه اذعان کرد: برجام تاثیر مثبتی در سیستم بانکی کشور نداشته و بانک های کشور در شرایط خوبی به سر نمی برند و از آنجایی که رئیس جمهور جدید آمریکا هم نظر مثبتی نسبت به برجام ندارد خوشبین بودن به آینده برجام از سوی دولتمردان کشور ما کار منطقی نخواهد بود.
  برجام تاثیری در وضعیت اقتصادی و معیشتی ایجاد نکرد مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه در این خصوص اظهار داشت: علی رغم یکسال از اجرای برجام تاکنون تغییری در وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم به وجود نیامده است. مولوی عبدالغنی دهانی با بیان اینکه آمریکا بدعهد و عهد شکن است، گفت: بارها از زبان امام راحل و رهبر انقلاب شنیده ایم که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد اما اینکه برخی از دولتمردان به آمریکا اعتماد کرده یا از روی سادگی آنهاست و یا اینکه از آرمان های اصلی انقلاب فاصله گرفته اندو گرنه هرگز نمی توان به آمریکا اعتماد کرد.   اثبات بدعهدی آمریکا دستاورد برجام است وی افزود: پس از برجام اگر به سمت دیدگاه های مقام معظم رهبری حرکت کنیم قطعا برنامه هسته ای ایران پابرجا خواهد بود. مولوی دهانی یکی از دستاوردهای برجام را بدعهدی آمریکا دانست و ادامه داد: برجام برنامه هسته ای ما را به سمت ضعف می کشاند.   برجام دستاوردی جز ضعف در دانش هسته ای کشور نداشت امام جمعه اهل سنت نصرت آباد نیز در این خصوص به خبرنگار زاهدانه گفت: برجام تاکنون تاثیری در وضعیت اقتصادی ایجاد نکرده است لذا تنها راه مقابله با مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم عمل به اقتصاد مقاومتی است که بارها رهبر انقلاب به آن اشاره کرده اند. مولوی جان دادنارویی افزود: در برجام ما به تمامی تعهدات خود پایبند بودیم اما آمریکا بدعهد و بدپیمان بود. وی با بیان اینکه آمریکا غیر قابل اعتماد است، تصریح کرد: مردم باید ولایت مدار، بصیر، هوشیار و آگاه باشند زیرا اثبات بدعهدی آمریکا یکی از دستاوردهای مهم در برجام بود. مولوی نارویی با بیان اینکه دانش هسته ای حق مسلم ایران است، ادامه داد: پس از برجام نیز برنامه هسته ای ایران همچنان به قوت خود ادامه خواهد داد و پابرجا می ماند.
  برجام تاثیری بر زندگی مردم نداشته است امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون عنوان کرد: در طی یک سال گذشته و با اجرایی شدن برجام تاثیری بر بهبود وضعیت زندگی مردم مشاهده نشده است. مولوی عبدالله حسن زهی در گفتگو با خبرنگار اوشیدا ابراز داشت: متاسفانه برجام هیچ تاثیری بر زندگی مردم نداشته و حتی وضعیت اقتصادی مردم بدتر از قبل شده است. وی افزود: طبق توافقات با اجرای برجام باید تحریم ها برداشته می شد اما نه تنها شاهد برداشتن تحریم ها در طی این مدت نبودیم بلکه شاهد تمدید بعضی از تحریم ها هم حتی بوده ایم.
  تکیه بر تولید داخلی راه حل برون رفت از مشکلات مولوی حسن زهی ادامه داد: ایران به تمام تعهدات خود در قبال طرف های غربی پایبند بوده است و تمامی آن ها را اجرا کرده اما شاهد نقض برجام و بی تعهدی از سوی آمریکا بوده ایم. امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون با بیان اینکه، آمریکا در هیچ دوره ای قابل اعتماد نبوده است تاکید کرد: برای رفع معضلات فعلی کشور و مشکلات اقتصادی در آن باید به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی بیش از پیش توجه شود تا مانند گذشته با روی پای خود ایستادن از کشورهای بیگانه کاملا بی نیاز شویم.
  دستاوردهای برجام ملموس نیست مولوی شمس الحق دامنی در گفت و گو با خبرنگار پهره اظهار کرد: تمرکز دولت بر برجام و دستآوردهایش برای ملت ایران ملموس نیست.  وی گفت: دولت آمارهایی در خصوص افزایش رفاه در بین اقشار جامعه می گوید اما این آمارها با روند معیشت مردم متضاد است. امام جمعه اهل سنت ایرانشهرتصریح کرد: نتیجه خاصی از تمرکز ظولانی دولت بر برجام تاکنون بدست نیامده و در حقیقت اوضاع اقتصادی جامعه نیز مثل قبل می باشد.
منبع: دانا
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 4926
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *