800
۰
دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب سیستان و بلوچستان:

آرای "رئیسی" و "قالیباف" رو به افزایش و آرای "روحانی" رو به کاهش است/ انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شود

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برآوردها نشان می‌دهد شرایط آرا به نفع نیروهای انقلاب است، گفت: آرای "رئیسی" و "قالیباف" با شیب ملایم رو به افزایش و آرای "روحانی" با شیب تند رو به کاهش است.
ا
ا
به گزارش شستون؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم، سلطانعلی میر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سیستان و بلوچستان که به میزبانی دفتر خبرگزاری تسنیم در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات پیش رو چه در بعد داخلی و چه در بعد بین‌المللی برای همه ملت ایران حائز اهمیت بسیار است.
دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات می‌تواند در معادلات سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار تاثیرگذار باشد و نقش و وزن جمهوری اسلامی را افزایش دهد و مشارکت پایین می‌تواند قدرت چانه‌زنی ما را در عرصه بین‌المللی کاهش دهد؛ در پی این شرایط نگاه رسانه‌های سراسر دنیا به انتخابات ایران معطوف شده است.
وی اضافه کرد: در بعد داخلی نیز انتخابات شوراها نقش تعیین کننده‌ای را در تعیین وضعیت شهرها و روستاهای ما دارد و در انتخابات ریاست جمهوری نیز از این جهت که رئیس جمهور شخص دوم کشور محسوب می‌شود و مسئولیت اجرایی امور کلان کشوری را بر عهده دارد، انتخاب گزینه اصلح کمک زیادی به نقش‌آفرینی مطلوب کشور در مسائل داخلی، منطقه‌ای و معیشتی مردم دارد.

مهمترین چالش نظام مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف مدیریتی است
میر تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران همواره با مشکلات و چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم کرده و امروز اصلی‌ترین چالش پیش روی انقلاب ما مشکلات اقتصادی است که گروهی از مخالفان نظام قصد دارند این چالش‌ها را با انقلاب مرتبط کنند تا از این طریق ناکارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به اثبات برسانند.
دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب سیستان و بلوچستان افزود: ما اعتقاد داریم انقلاب و نظام تاکنون موفق بوده و اگر در بخش‌هایی معضلاتی در کشور وجود دارد، ناشی از ضعف مدیریتی است؛ مدیریت در نظام ما هم فرصت بوده و هم تهدید، آنجایی که مانند دوران 8 سال جنگ تحمیلی مدیریت انقلابی، جهادی و مخلص داشتیم نتیجه مثبت گرفته‌ایم و آنجا که از روحیه جهادی و انقلابی فاصله گرفتیم و پست و مقام و ثروت برای ما تبدیل به ارزش شد، با چالش مواجه شدیم.
وی به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب در سال 95 اشاره کرد و گفت: دلسوزان انقلابی اهل فکر و اندیشه با توجه به ناکارآمدی‌های مدیریتی و معضلات متعدد موجود در کشور به ویژه در حوزه اقتصادی، تصمیم گرفتند مدلی ارائه کنند تا بتوانیم در سیستم مدیریت کلان کشور تغییراتی انجام دهیم و به مدل مدیریت انقلابی و جهادی نزدیک شویم و با این هدف جبهه مردمی نیروهای انقلاب تشکیل شد.
میر با تاکید بر اینکه همه افرادی که دل در گرو انقلاب دارند می‌توانند ذیل مجموعه جبهه مردمی نیروهای انقلاب فعالیت کنند، افزود: جبهه دارای 3 نوع کارکرد کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است که کارکرد کوتاه مدت آن تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری فعلی است و در این راستا ساز و کار خوبی جهت انتخاب گزینه‌های مناسب برای حضور در عرصه انتخابات طراحی و اجرا شد که نتیجه آن به حضور مطلوب آقایان رئیسی و قالیباف ختم شده است.

 آرای "رئیسی" و "قالیباف" رو به افزایش و آرای "روحانی" رو به کاهش است
دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فضای فعلی جامعه و برآوردها نشان می‌دهد خوشبختانه شرایط کلی آرا به نفع نیروهای انقلاب است؛ چرا که در حال حاضر  آرای آقایان "رئیسی" و "قالیباف" با شیب ملایم رو به افزایش و آرای آقای "روحانی" با شیب تند رو به کاهش است.
وی با اشاره به اینکه ما در انتخابات حاضر صف آرایی 2 جبهه را شاهد هستیم، ادامه داد: یکی از جبهه‌ها که آقایان "روحانی، جهانگیری" به نمایندگی آن در انتخابات حضور دارند، از آنها به جبهه اعتدال و یا اصلاحات تعبیر می‌شود. این جبهه گره حل مشکلات کشور و به ویژه مشکلات اقتصادی را در رابطه با غرب می‌داند و در همین راستا در 4 سال اخیر حل همه مشکلات را به برجام گره زد که امروز نتیجه این تفکرات برای همه ملت ایران شفاف است و مشخص شده در نتیجه اعتماد به غرب نه تنها تحریمی برطرف نشده، بلکه مشکلات اقتصادی مردم دوچندان شده است.
دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب سیستان و بلوچستان افزود: این جبهه اعتقاد دارد در راستای تعامل با غرب اگر نیاز شد می‌توان گاهی مواقع از اصول و آرمان‌ها انقلاب اسلامی هم عبور کرد چراکه عصر بین‌المللی شدن و ارتباطات جهانی است و این روش لازمه توسعه کشور است.

عدم تحقق وعده‌ها و بی‌برنامگی و فساد اقتصادی مهمترین چالش‌های دولت یازدهم
وی در بیان مهمترین چالش‌های این جبهه در شرایط کنونی گفت: عدم تحقق وعده‌ها و نداشتن برنامه از مهمترین چالش‌های این جبهه در دوران فعالیت دولت یازدهم است؛ دولتی که 4 سال بی‌برنامه و تنها با شعار فعالیت کرد و در هیچ حوزه‌ای به موفقیت مناسبی دست نیافت؛ البته باید به فعالیت موفق محدود و موقت دولت در حوزه بهداشت و درمان در پی اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد که در نهایت این طرح هم با چالش مواجه شد.
میر افزود: دولت یازدهم همه طرح‌های خوب دولت قبل را زیرسئوال برد و لغو کرد اما برای آن‌ها جایگزین نداشت؛ به طور مثال مسکن مهر را "مزخرف" خطاب کرد اما در عمل هیچ نسخه جایگزینی برای آن ارائه نکرد و یا پرداخت یارانه در دولت قبلی را پوپولیستی اعلام کرد در حالی که خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یارانه قشر نیازمند را افزایش داد.
دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب سیستان و بلوچستان تاکید کرد: فساد اقتصادی دیگر چالش مهم پیش روی این جبهه است که بخشی از آن در سال‌های اخیر و به ویژه در مناظرات نامزدها برای مردم شفاف شد. دولت باید برای مبارزه با فساد اصلاح را از وزرا و بدنه خود آغاز کند ولی چون دامنه این فساد گسترده است، توان این کار را ندارد و بی‌شک مردم نمی‌توانند 4 سال دیگر به چنین دولتی اعتماد کنند.
وی به عملکرد ضعیف دولت در عرصه سیاست خارجه اشاره کرد و گفت: دولت همواره شعاد می‌داد که در عرصه بین‌المللی عزت را به پاسپورت ایرانی‌ها باز می‌گرداند اما شاهدیم که هرگز چنین امری محقق نشد و در حقیقت دولت از 3 اصل "عزت، حکمت و مصلحت"، تنها مصلحت را در سیاست خارجه دنبال کرد و در حقیقت سیاست خارجه ما در 4 سال اخیر سیاست "التماسی" بود.
میر با تاکید بر اینکه دولت حاضر در حوزه حرف خوب عمل می‌کند اما در حوزه عمل چیزی برای گفتن ندارد، اظهار داشت: مردم آمار و ارقامی که در زمینه گشایش‌های اقتصادی سال‌های اخیر کشور اعلام می‌کند را در سفره‌های خود احساس نمی‌کنند. این دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی هم عملکرد بسیار ضعیفی داشته و با وجود آنکه در این حوزه تاکید بر تکیه بر ظرفیت‌های درونی است، دولت به ظرفیت‌های بیرون مرزها تکیه کرده است.
دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب سیستان و بلوچستان عنوان کرد: انقلاب ما، انقلاب مستضعفین بود اما سوال اینجاست که با شیوه عملکرد دولت فعلی آیا واقعا در حال حاضر مستضعفان حاکم در کشور هستند؟ امام(ره) در وصیت‌نامه خود تاکید کرد به کسانی رأی دهید که از سرمایه‌داران و زمین‌خواران و مرفهین بی‌درد نباشند اما امروز شاهدیم که کابینه دولت از این قشر تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه طرف دوم جبهه نیروهای انقلاب است که نمایندگان آن آقایان "رئیسی، قالیباف و میرسلیم" هستند، گفت: این جبهه معتقد است رویکردهای جبهه نخست به هیچ وجه مناسب و کارآمد نیست و دولت در 4 سال اخیر نشان داد که نمی تواند هیچ یک از حوزه‌های کشور را به درستی و با برنامه اداره کند؛ در حقیقت این جبهه معتقد به بازگشت به تفکر اصیل انقلابی برای مدیریت صحیح کشور است.
میر ادامه داد: اعتقاد در این جبهه بر این است که ما برای حل مشکلات فعلی کشور نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی نیروهای جوان و تازه نفس هستیم و به عبارتی نیازمندیم "همت‌ها، باکری‌ها و زین‌الدین‌ها" در حوزه اقتصادی هستیم.
دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب سیستان و بلوچستان تاکید کرد: امروز ما در عرصه انتخابات در حقیقت شاهد تقابل مستضعفان و اشراف هستیم. دولت در این انتخابات تلاش دارد با وعده‌های بی‌پشتوانه و ایجاد موج‌های احساسی رأی مردم را جمع کند اما تاکنون موفق نبوده است.
وی ادامه داد: دولت قصد دارد با همان شیوه نخ‌نما شده سال 92 با فضاسازی آرای مردمی را به سبد خود انتقال دهد اما کارنامه ضعیف موجب شده نتواند در این عرصه موفق عمل کند و ما روز به روز شاهد ریزش آرای آقای روحانی و افزایش آرای نیروهای جبهه انقلاب هستیم.

انتخابات ریاست جمهوری 2 مرحله‌ای است
میر با اشاره به اینکه در حال حاضر آرای قشر خاکستری متمایل به سمت نیروهای انقلاب است، گفت: حضور همه نامزدهای جبهه انقلاب در انتخابات و یا کناره‌گیری آنها به نفع یکی از نامزدها بسته به نظرسنجی‌ها و اقدامات جبهه مقابل است اما آنچه تاکنون از برآوردها قطعی به نظر می‌رسد، 2 مرحله‌ای شدن انتخابات است.
وی اضافه کرد: آنچه مهم است این که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مصمم است با اتخاذ عاقلانه‌ترین تصمیم به نتیجه مطلوب در انتخابات دست پیدا کند.
دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مجموع آراء نامزدهای جبهه انقلاب بیش از 50 درصد است اما جهت اتخاذ تصمیم نهایی باید دید شرایط در چند روز آینده به چه نحو پیش می‌رود.
میر در ارتباط با عملکرد میرسلیم در ادامه روند انتخابات گفت: موتلفه در دوران انقلاب حزبی دارای سابقه است و اعضای آن مصالح جبهه انقلاب را بر مصالح حزبی ترجیح می‌دهند و هرجا ضرورت احساس شود برای حفظ منافع جبهه انقلاب از منافع خود عبور می‌کنند؛ بنابراین در زمینه حضور آقای میرسلیم در ادامه روند انتخابات عاقلانه‌ترین تصمیم گرفته می‌شود و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.

نارضایتی مردم سیستان و بلوچستان از عملکرد دولت دوچندان است
میر اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه در یک استان محروم زندگی می‌کنند، انتظار داشتند دولت خدمت‌رسانی خود را در این استان دوچندان کند اما چنین نشد و امروز مردم مناطق محروم استان ما از لحاظ اقتصادی در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برند.
وی با تاکید بر اینکه امروز نارضایتی مردم سیستان و بلوچستان در پی ضعف عملکرد دولت در این استان محروم بیش از دیگر نقاط کشور است، گفت: مردم مناطق محروم استان ما چه در منطقه بلوچستان و چه در سیستان در بیکاری به سر می‌برند در حالی که این استان سرشار از ظرفیت‌های خدادادی است که در صورت توجه و برنامه‌ریزی می‌تواند به الگوی اقتصادی منطقه تبدیل شود.
دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب سیستان و بلوچستان افزود: عملکرد دولت در مدیریت سیل سال گذشته منطقه بلوچستان که منجر به آوارگی هزاران سیل‌زده شد که تاکنون نیز وضعیت آنها مشخص نشده، تنها نمونه‌ای از ضعیف مدیریتی در استان است. در شرایطی که تعداد زیاد نیروی تحصیل کرده و توانمند بومی در سیستان و بلوچستان وجود دارد، چه دلیلی دارد که استاندار فعلی جمع زیادی از مدیران ارشد ما را از استان خود به اینجا انتقال دهد که کوچکترین آشنایی با مشکلات منطقه ندارند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 6793
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *