800
۰
امام جمعه موقت شهرستان سراوان:

انسان منافق بیش از کافر مورد نکوهش قرار گرفته است/ شورای نگهبان؛ حراست کننده قوانین است

امام جمعه موقت سراوان گفت: قوه مقننه در جمهوری اسلامی ایران از دو رکن مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تشکیل شده است که مجلس تصویب و شورای نگهبان تأیید و یا رد می کند و چه بسا که جایگاه شورای نگهبان از جایگاه مجلس هم بالاتر باشد چراکه حراست کننده قوانین شورای نگهبان است.
ی
ی
به گزارش شستون، حجت الاسلام و المسلمین عزیزپور امام جمعه موقت شهرستان سراوان در جمع نمازگزاران جمعه  با اشاره به اینکه انسان ها روزی را که تمام اعضای جوارح برعلیه وی شهادت می دهند را به یا د بیاورند، گفت: دست انسان باید مددکارانسانیت، زبان انسان باید زبان صلح طلبانه میان مردم، چشم انسان باید به دنبال حلال خداوند باری تعالی و پای انسان باید رونده به محافل و مجالس خیر و معنویت الهی باشد.
وی ادامه داد: اگر هریک از اعضای جوارح هدف اصلی خلقت خویش را فراموش کنند و به کج راهه روند بدانند که همان اعضای جوارح در روز قیامت علیه انسان شهادت می دهند.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان ادامه داد: انسان می تواند با ثروت خود جهیزینه دختران دم بخت ومقدمات سفر حج نیازمندان را فراهم کرد و همچنین می تواند دستگیر نیازمندان و مستمندان باشد اما از سوی دیگر برخی از افراد پول و ثروت را در راه حرام استفاده می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عزیز پور افزود: ثروت اولین تاریکه که انسان ثروتمند گرفتار آن است و برای رهایی از آن باید تلاش کند، حساب خمس، زکات،  کمک به ایتام که باید از مال خود به نیازمندان برساند.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) ، گفت: انسان هنگامیکه در محل آسایش و آرامش خود قرار گرفت باید به چند مورد از جمله اینکه آنچه که خورده است حلال و یا حرام است، آنچه را که به دست آورده است از راه حلال و یا حرام بوده است توجه داشته باشد که از هر راهی کسب طعام و ثروت نکند .
امام جمعه موقت شهرستان سراوان در ادامه خاطر نشان کرد: انسان در نهان و آشکار باید یک رو باشد چراکه همیشه دورویی و نفاق مورد نکوهش قرار گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین عزیزپور در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: انسان در بین مردم و آشکار نباید دوست خدا، ولی خدا و انسان با تقوا باشد و در خلوت و جایی که چشم ها ناظر بر اعمال و رفتار نیستند به گناه و معصیت آلوده شود که این ها از ویژیگی های انسان منافق است.
وی تصریح کرد: فرد منافق بیشتر از شخص کافر در قرآن و اسلام مورد نکوهش قرار گرفته است چرا که کافر خدا و پیغمبر را قبول ندارد اما منافق شخصی است که در محافل و مجالس و تجمع مومنین حضور دارد و انسان را با این اعمال فریب می دهد.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان کم رویی، گزیده گویی، کم گویی، سخن خوب گفتن را از ویژیگی های انسان خوب دانست که عمل او بیش از گفته اش است  و در مقابل پرحرفی و زیاد نظر دادن را از ویژیگی فرد منافق برشمرد که در عمل پای وی سست می شود و سخنانش بیش از عمل وی است.
حجت الاسلام و المسلمین عزیزپور با بیان اینکه برخی از صفات نفاق در وجود حکام آل سعود دیده می شود، ادامه داد: در نهان خود را خادمین حرمین شریفه معرفی می کنند اما در خفا خود را هم پیاله رژیم صهیونیستی نشان می دهند.
وی بابیان اینکه امام خمینی (ره) در اسفند ماه سال 1358، 6 فقیه شورای نگهبان را انتخاب کردند، اذعان داشت: شورای نگهبان اولین جلسه خود را در تاریخ  26 تیر ماه سال 1359 تشکیل داد.
 امام جمعه موقت شهرستان سراوان با اشاره به گذشت 38 سال از سالروز تشکیل این  نهاد ناظر بر قانون اساسی، افزود: این نهاد در خصوص نظر امام خمینی(ره)،  رهبر انقلاب و بزرگان دین و میزان تأثیر گذاری  این نهاد همیشه   بیدار برای حراست از قوانین و مقرراتی که مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد، به وظیفه ذاتی خود عمل می کند.
حجت الاسلام و المسلمین عزیز پور خاطر نشان کرد: قوه مقننه در جمهوری اسلامی ایران از دو رکن مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تشکیل شده است که مجلس تصویب و شورای نگهبان تأیید و یا رد می کند و چه بسا که جایگاه شورای نگهبان از جایگاه مجلس هم بالاتر باشد چراکه حراست کننده قوانین شورای نگهبان است.
وی با توجه به اینکه 6 نفر حقوقدان شورای نگهبان به وسیله رئیس قوه قضاییه به مجلس شورای اسلامی معرفی و با رأی مجلس انتخاب می شودند، مهم ترین وظیقه این نهاد مقدس را  نظارت بر مصوبات مجلس را با شرع مقدس اسلام  دانست چرا که ایران کشور اسلامی است و قوانین آن باید برگرفته از شریعت و اسلامی باشد.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان با بیان اینکه وظایف متعددی طبق قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است،  ادامه داد: تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از وظایف شورای نگهبان است.
حجت الاسلام و المسلمین عزیزپور تصریح کرد: طبق اصل 98 قانون اساسی تفسیر قوانین هم برعهده شورای نگهبان است که نشان از نقش و هویت این نهاد مقدس دارد که همیشه به وظیفه خود عمل کرده است.
وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در تاریخ 30 تیر سال 59 و در حالی که چهار روز از آغاز به کار شورای نگهبان گذشته بود، به شورای نگهبان فرموده اند که شماباید ناظر بر قوانین مجلس باشید، و باید بدانید که در هیچ زمانی نباید ملاحظه کنید، باید قوانین را بررسی کنید که 100 درصد اسلامی باشد.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان با توجه به اینکه امام خمینی (ره) مقابله با شورای نگهبان را مفسد فی الارض می داند، گفت: چه مخالفت هایی که با شورای نگهبان نشده است، اگر پیرو راستین امام بودید باید رهنمود های امام را ملاک عمل خود قرار می دادید.
حجت الاسلام و المسلمین عزیز پور همچنین در خصوص اعلام پذیرش قطع نامه 598 شورای امنیت از سوی ایران در سال 67، گفت:  در روز 29 تیر سال 67 شورای امنیت قطع نامه ای به تصویب رسانده اند که نیاز است مقامات نظامی و سیاسیون علل طرح این موضوع را روشنگری و تصمیم امام را مورد کنکاش قرار دهند.
وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره ) پس از گذشت 10 روز از صدور قطع نامه شورای امنیت و در تاریخ 6 مرداد 67 در آستانه برائت از مشرکین، قطع نامه ای را منتشر کرد که به قطع نامه منشور برائت معروف شد که در این اطلاعیه نکاتی را متذکر می شوند.
 
 
 
انتهای پیام/1319
 
 
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 7790
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *