800
۰

احزاب سیاسی چشمان بیدار مردم باشند/سهم خواهی‌ها جنبه قبیله‌ای پیدا نکند

رئیس شورای سیاست گذاری حزب ندای ایرانیان گفت: احزاب سیاسی به عنوان چشمان بیدار مردم نباید سهم خواهی‌ها قبیله‌ای داشته باشند.
ا
ا
به گزارش شستون، سجاد سالک رئیس شورای سیاست گذاری حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره سهم خواهی برخی از احزاب سیاسی از دولت و رئیس جمهور برای کابینه دوازدهم اظهار داشت: مسائلی که این روزها توسط برخی از احزاب سیاسی مطرح می‌شود را نمی‌توان سهم خواهی نامید بلکه بیشتر نوعی یاد آوری مطالبات به دولت است.
وی افزود: سهم خواهی زمانی معنا پیدا می‌کند که یک حزب و یا فردی خاص در رابطه با دولت انتظار تهدید آمیزی را مطرح کند.
سالک تصریح کرد:در روزهای گذشته شاهد این بودیم که یک جریان سیاسی با متانت، کلیت و نقش اصلاح طلبان در انتخابات را به رئیس جمهور یادآوری کرد و بنده این مساله سهم خواهی نمی‌دانم.
رئیس شورای سیاست گذاری حزب ندای ایرانیان با اشاره به این مسئله که در هر مقطعی افرادی که حمایت های سیاسی از فردی به عمل آورده اند در هنگام تشکیل کابینه این امر را به رئیس جمهور منتخب یادآوری میکنند بیان داشت: تا زمانی که طرح مطالبات و خواسته ها به دور از الفاظ زننده و تهدید و یا گفتارهای ناشایست مطرح شود اتفاق نامطلوبی نبوده و مورد قبول است.
 وی ادامه داد: اگر در آینده شاهد که یادآوری های  سیاسی جنبه سهم خواهی شخصی یا قبیله ای پیدا کند ممکن است تمرکز دولت‌مردان برای انجام امور کشور و خدمت به مردم مختل شود.
سالک با اشاره به این امر که تجربه سیاسی رئیس جمهور مانع از این می شود که رشته کار به واسطه یک سخنرانی و اظهار نظر از دستش خارج شود تاکید کرد:طبیعت فضای سیاسی این است که در مورد مسائل مربوط به آن اظهار نظر شود و طرح مطالبات از سوی اصلاح طلبان هم اتفاق غیرمعمول و عجیبی نیست.
عضو حزب ندای ایرانیان در پایان خاطر نشان کرد: فعالان سیاسی از هر طیف و گروهی در واقع به واسطه طرح مطالبات ،خواسته های مردم و جریان فکری خود را مطرح می‌کنند و از احزاب و جریان های سیاسی انتظار می‌رود که به عنوان چشمان بیدار مردم عمل کرده و با رعایت شأن دولت و قواعد بازی سیاسی، مطالبات سیاسی و اجتماعی را بی دغدغه مطرح کنند، دولت نیز آنها را بشنود و اگر به صلاح کشور است آنها را عملیاتی کند.
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 7817
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *