800
۰
یادداشت؛

حاج‌قاسم سلیمانی قهرمان شکست استکبار بود

حاج‌قاسم سلیمانی قهرمان شکست استکبار بود و راز عصبانیت امریکا از حاج‌قاسم سلیمانی فرماندهی جریان مقاومت ناکامی و شکست‌های پی‌درپی از مکتب مقاومت بود.
حاج‌قاسم سلیمانی قهرمان شکست استکبار بود
 به گزارش پایگاه خبری شستون: با نگاه گذرا به زندگی حاج‌قاسم و مبارزات و ورود ایشان در مجموعه انقلابی به‌ویژه نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از زمان جوانی وارد سپاه و بعد وارد تشکیلات جبهه و جنگ شد و فرماندهی‌های مختلفی را در جبهه و جنگ انجام داد و در نهایت در حوزه نیروی زمینی سپاه مشاهده خواهیم کرد که تا چه اندازه حضور ایشان ثمراتی را به همراه داشته است.

 اوایل تابستان ۱۳۹۰ بود که بیداری اسلامی در کشورهای مصر و تونس و غیره شکل گرفت و اردوگاه استکبار تلاش کردند با مهندسی معکوس این موج مردمی را با تجهیز گروه‌های تروریستی و تکفیری در مناطق در اعتراضات مردمی علیه برخی از ناکارآمدی‌ها را به انحراف بکشانند و شورش‌هایی را در منطقه با گرایش اسلام امریکایی و با ابزار تکفیر و خشونت عریان به کشورهای حامی مقاومت گسیل کنند.

این حرکت به تشکیل گروه‌های تروریستی از جمله داعش منجر شد و از مقطعی به بعد علاوه در سوریه وارد بخش‌هایی از عراق هم شد؛ داعش تلاش می‌کرد با کشتار و قتل‌عام و نمایش چهره خون‌آشام خود تسلط در منطقه را تثبیت کند و جسارت مقاومت را از دیگران بگیرد.

 داعش با جنگ‌افروزی وحشیانه در منطقه، مسلح به تجهیزات به‌روز و با خودروهای زرهی شهرها را یکی پس از دیگری تسخیر کرد و پرچم خود را نصب کرد. گروه داعش به سرکردگی ابوبکر البغدادی به‌قدری پیشروی داشت که در مقطعی به ایران هشدار داد که به چهل‌کیلومتری مرزهای ایران نزدیک شدیم اگر چه داعش هیچ‌گاه جرئت نکرد وارد جنگ مستقیم با ایران شود؛ اما به تعبیر حضرت آقا شهدای مدافع حرم با دشمن مبارزه کردند که اگر نمی‌رفتند امروز دشمن وارد کشور می‌شد.

 یورش داعش به شهرهای مختلف آن‌قدر سنگین بود که لکه‌های سیاه بر روی نقشه جمهوری عراق و سوریه ایجاد کردند؛ اما حاج‌قاسم سلیمانی قهرمان شکست استکبار بود و راز عصبانیت امریکا از حاج‌قاسم سلیمانی فرماندهی جریان مقاومت ناکامی و شکست‌های پی‌درپی از مکتب مقاومت بود.

 امریکا تصور می‌کرد این بار با این نقشه و خلع سلاح کشورهای حامی مقاومت اسلامی می‌تواند کاری ایران را یکسره کند یکبار دیگر یکه‌تازی خود را عرصه نظامی به نیت تک‌قطبی جهان نشان دهد؛ اما نتیجه‌ای که به دست آورد چیزی جز شکست و ناکامی نبود.
 
 امریکایی‌ها تصمیم گرفتند ریشه مقاومت را در غرب آسیا بکنند و مطمئن بودند این کار را خواهند کرد ما ایستادیم و اجازه ندادیم و برای دنیا هم ثابت شده است که او خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم و دنیا این موضوع را فهمید.
 
 حاج‌قاسم مرد میدان‌های سخت و پیچیده بود در میدان رزم توانست یک جنگ امنیتی و نظامی را و کل جغرافیای منطقه در ابعاد زمینی، فنی، دریایی، هوایی، موشکی و غیره را ساماندهی و فرماندهی کند و باهوش و شجاعت و تدبیری که داشت که برگرفته از دفاع مقدس بود شکست را بر دشمن و عواملش تحمیل کند.

حاج‌قاسم در طول سال‌هایی که فرماندهی قرارگاه قدس را بر عهده داشت باعث شد رژیم صهیونیستی از لبنان عقب‌نشینی کند و تغییرات شگفتی در معادلات قدرت نظامی مقاومت اسلامی در لبنان اتفاق افتاد.
 
 مقاومت در فلسطین شاهد تحول بزرگی بود و همین تحولات در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ منجر شد رژیم صهیونیستی متحمل شکست سنگینی شود.

 نقشه دیگری که توسط امریکا در خاورمیانه مطرح شد به دنبال این بود که مقاومت را شکست دهد اما شکست خورد، در عراق هم امریکا به دلیل مبارزه جوانان و گروه‌های مردمی نتوانست در بلندمدت اشغالگری خود را به ساختار سیاسی تحمل کند و در یمن هم همین‌طور پروژه‌های امریکایی سعودی به شکست انجامید.
 
نتیجه مجاهدت‌های مستمر و خالصانه تولید قدرت برای کشور و ایجاد ظرفیت و راهبری برای ایران قوی بود و حاج‌قاسم نماد و فرمانده مقومت و افتخارآفرین شد.
 
 در بامداد ۱۳ دی ۹۸ سردار بزرگ و پر افتخار آسمانی شد و در آغوش هم‌رزمان و شهدای انقلاب جای گرفت خون تازه‌ای را به جریان مقاومت بخشید و محبت حاج‌قاسم در دل مردم ایران و دیگر آزادگان جهان قرار گرفت.

تشییع میلیونی پیکر پاک شهید حاج‌قاسم و ابومهدی المهندس پاسخ دندان شکنی بود به امریکا و ملت ایران نشان داد به نمادهای مقاومت عشق می‌ورزد و طرف‌دار مقاومت است.

شهید سلیمانی هم در زمان خود زنده بود و استکبار را شکست داد و هم با شهادت خود به‌نوعی همه استکبار را در هم پیچید، شهید سلیمانی ماندنی است و تا ابد زنده خواهد ماند
 
به قلم سعید تجلیلی فرماندار سراوان

انتهای خبر/
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 27122
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *