800
۰
گزارشی از همت والای بانوی کار آفرین سراوانی در اقتصاد کشور؛

رونق اقتصاد مقاومتی با طبخ غذای خانگی در سراوان/ فضای مجازی نیروی توانمند بانوی سراوانی

یک بانوی کارآفرین سراوانی به همراه خانواده خود در زمینه اشتغال های کوچک و‌ زود بازده روی آورده و با استفاده صحیح‌ از فضای مجازی در اقتصاد کشور گام موثر برداشته است.
رونق اقتصاد مقاومتی با طبخ غذای خانگی در سراوان/ فضای مجازی نیروی توانمند بانوی سراوانی
به گزارش شستون؛ مشاغل خانگی در دنیای امروزی به عنوان یکی از شغل های پر بازده به شمار می رود که در زمان اندک و با حذف هزینه های اضافی مانند رفت و آمد های شهری، هزینه اجاره بها، موجب رونق  کسب و کار های خانگی می شود.
کسب و کارهای خانگی که از دیر باز وجود داشته است، امروز به یکی از بخش های مهم و‌ موثر اقتصاد هر کشور محسوب می شود که برای بسیاری از جوانان بیکار زمینه اشتغال را فراهم کرده است.
مشاغل خانگی موجب بالا رفتن کیفیت زندگی و توسعه فناوری می شود و یک گام موثر برای کاهش بیکاری به شمار می رود.
به گفته کارشناسان یکی از روش های موثر برای تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه مشاغل کوچک و زودبازده است که می توان از مشاغل خانگی در تقویت تولید و اشتغال با هدف در آمد و ثروت بهره برد.
با رونق مشاغل خانگی می توان افرد زیادی را در اقتصاد کشور سهیم کرد و زمینه اشتغال بسیاری از افراد جویای کار و دارای مهارت های خاص در برخی از موارد را فراهم ساخت.
نصرتی یکی از بانوان پرتلاش و خستگی ناپذیر سراوانی با طبخ غذا، دسر و شیرینی به مشاغل خانگی روی آورده است تا بتواند با گام های استوار در بیکارترین شهر کشور، قدمی جهت رونق اقتصادی و کاهش آمار بالای بیکاری در این شهر را داشته باشد.
وی به خبرنگار شستون گفت: اصالتا اهل دهستان گردشگری ناهوک است اما در حال حاضر در سراوان سکونت دارد.
نصرتی افزود: حدود پنج ماه است که فروش غذا را آغار کرده و این کار را با همسر، پدر و مادر خود انجام می دهد.
وی با بیان اینکه حدود یک سال و نیم قبل ازدواج کرده است، گفت: کار طبخ غذا، دسر و شیرینی جهت فروش را با مبلغ ۱۰۰ هزار تومان شروع کرده اند.
این بانوی کارآفرین سراوانی با اشاره به همبستگی و پشتیبانی خانواده خود در این مسیر، از گران بودن اجناس بسیار گلایه مند بود و گفت: گاهی مواقع حتی هزینه برنج برای طبخ غذا را نیز ندارند.
نصرتی در‌ پایان خواستار حمایت مسیولین از کارآفرینان و جوانان شد و افزود: بیکاری زمینه ساز بسیاری از کارهای خلاف و غیر قانونی همچون قاچاق است، می طلبد که مسیولین توجه بیشتری به جوانان داشته باشند.
این بانوی کارآفرین لیست غذاهای روزانه خود را از عصر روز‌گذشته در گروه های اجتماعی به اشتراک می گذارد تا برای غذاهای خانگی که با همکاری خوانواده خود تهیه می کند، بازار فروش پیدا کند.
شهروندان جهت سفارش غذاهای خانگی این بانوی کارآفرین سراوانی می توانند با شماره های09152769056،09157531712 تماس حاصل فرمایند تا به پیشه وی رونق بخشیده شود.


انتهای پیام/الف.د
يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 10241
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *