800
۰
گزارشی از سریال ادامه دار مشکلات بهداشتی و درمانی در جنوب شرق؛

آزمایشگاه مرکزی سراوان پاسخگوی نیاز شهروندان نیست/ طی کردن ۸۰ کیلومتر برای انجام آزمایش

آزمایشگاه مرکزی سراوان پاسخگوی نیاز جمعیت ۴۰۰ هزار نفری سراوان نیست و شهروندان برای انجام آزمایش مجبور هستند که روزها برای انجام یک آزمایش معطل شوند.
آزمایشگاه مرکزی سراوان پاسخگوی نیاز شهروندان نیست/ طی کردن ۸۰ کیلومتر برای انجام آزمایش
به گزارش شستون؛ شهرستان مرزی سراوان در جنوب سیستان و بلوچستان دارای مشکلات بهداشتی و درمانی می باشد که صدای اعتراض مردم را در آورده است.
از کمبود پزشک متخصص و بیمارستان در این شهر بگذریم، این بار اعتراض نسبت به کمبود آزمایشگاه در این‌ شهر گلایه مندی شهروندان را به دنبال داشته است.
سراوان دارای یک آزمایشگاه مرکزی و یک آزمایشگاه مستقر در بیمارستان رازی است که پاسخگوی نیاز شهروندان نیست و هر روز بیماران زیادی با نا امیدی از درب این آزمایشگاه به دلیل عدم دریافت نوبت جهت انجام آزمایش خارج می شوند.

آزمایشگاه سراوان پاسخگوی شهروندان نیست
یکی از شهروندان سراوانی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح برای انجام ازمایش به آزمایشگاه مراجعه کرده که پس از سپری شدن دو ساعت همچنان در انتظار انجام آزمایش است.
وی گفت: آزمایشگاه سراوان پاسخگو نیاز شهروندان نیست و مسئولین در این باره باید چاره اندیشی کنند تا دیگر شاهد تشکیل صفوف طولانی در آزمایشگاه نباشیم.
این شهروند سراوانی ادامه داد: سراوان دارای یک آزمایشگاه مرکزی و یک آزمایشگاه در بیمارستان است که آزمایشگاه بیمارستان نیز فقط آزمایش های اورژانسی را انجام می دهد و در کنار اگر زمان باقی ماند به بیماران دیگر خدمات دهی می کند.

لازمه احداث آزمایشگاه دیگر در سراوان
خورشید سپاهی یکی دیگر از شهروندان سراوانی که جهت آزمایش به آزمایشگاه سراوان مراجعه کرده بود، افزود: از ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه صبح برای انجام آزمایش در آزمایشگاه حضور دارد.
وی اضافه کرد: آزمایشگاه به قدری شلوغ است که پاسخگوی نیاز شهروندان نیست و در حال حاضر حداقل ۲۰۰ نفر در این محل حضور دارند و همچنان که مشاهده می کنید یکی از مراجعه کنندگان به دلیل نا مساعد بودن وضعیت جسمانی بیهوش شده است و هیچ کس هم به این بیمار رسیدگی نمی کند.
سپاهی در ادامه خواستار احداث آزمایشگاه دیگر در این شهرستان شد چرا که یک آزمایشگاه پاسخگوی نیاز شهروندان نیست چه رسد به افرادی که از شهر های جالق، سیرکان، گشت، سیب و سوران و مهرستان مراجعه می کنند.
این شهروند سراوانی یادآور شد: چطور آزمایشگاهی که پاسخگوی نیاز شهروندان سراوانی نیست می تواند نیاز دیگر شهرهای اطراف را رفع کند؟

طی کردن مسافت ۸۰ کیلومتری برای انجام آزمایش
احمد سپاهی در ادامه به خبرنگار شستون گفت: از شهر جالق برای انجام آزمایش به سراوان مراجعه کرده ولی مسئول پذیرش به وی گفته است که لیست نوبت دهی تمام شده و فردا دوباره مراجعه کنند.
وی افزود: فاصله ۸۰ کیلومتری را برای انجام آزمایش سپری کرده است اما باید دوباره برگردد و فردا مراجعه کند که علاوه بر تحمل رنجش بیماری باید هزینه هنگفت رفت و آمد را نیز در این اوضاع بد معیشتی پرداخت کند.
این شهروند جالقی گفت: چرا مسئول آزمایشگاه برای افرادی که از مسافت طولانی را برای انجام آزمایش مراجعه می کنند، تبصره ای را قائل نیست تا این افراد فقط رنج بیماری را تحمل کنند.
گفته می شود که آزمایشگاه مرکزی سراوان با کمبود نیرو مواجه هست و حتی پرسنل این آزمایشگاه خود به نظافت آزمایشگاه می پردازند و گاها پیش آمده است که تا ساعت ها پس از پایان ساعت اداری در آزمایشگاه مشغول به فعالیت هستند‌.
خبرنگار شستون که جهت پیگیری این موضوع به دفتر مدیر آزمایشگاه مراجعه کرد که گفته شد مدیر در مرخصی قرار دارد.


انتهای پیام/الف.د
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 10915
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *