800
۰
در مراسم تجلیل از کار و کارگر مطرح شد؛

راه اندازی مجتمع رفاهی، فرهنگی و ورزشی کارگران در سراوان/ کارگران از التهابات ملموس اقتصادی جامعه رنج می برند

نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان گفت: در صورت تخصیص اعتبار مجتمع رفاهی، فرهنگی و ورزشی در شهرستان سراوان به طور مستقل فعالیت خواهد کرد.
راه اندازی مجتمع رفاهی، فرهنگی و ورزشی کارگران در سراوان/ کارگران از التهابات ملموس اقتصادی جامعه رنج می برند
به گزارش شستون، مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرستان سراوان صبح امروز در سالن ارشاد اسلامی با حضور نماینده مردم سراوان، فرماندار شهرستان، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مسئولین دستگاه های اجرایی و جمعی از کارگران برگزار شد.
محمد باسط درازهی نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان در این مراسم کارگران را مهندسین اقتصاد کشور دانست که اگر لحظه ای از کار دست بکشند چرخه اقتصادی کشور با مشکل مواجه می شود.
وی با اشاره به مطالبات کارگران گفت: در هفته کار رو کارگر علاوه بر ارتقاء دو مرکز خدمات درمانی در سیب و سوران و مهرستان، کلنگ یک مرکز خدمانی درمانی در سراوان به زمین زده شد.
نماینده مردم سراوان، سیب و سوران و مهرستان با اشاره به ارائه وام های بدون بهره به کارگران و بیمه هنرمندان ساخت سفال کلپورگان، افزود: اگر پروژه مرکز خدمات رفاهی، فرهنگی و ورزشی تخصیص اعتبار شود به عنوان مجتمع مستقل در سراوان‌ راه‌ اندازی می شود.
درویش نارویی فرماندار سراوان هم در این مراسم ادامه داد: کارگران سخت کوشان عرصه کار و تولید هستند و به مفهوم عام کلمه همه‌ افرادی که در عرصه خدمت به مردم مشغول به فعالیت هستند، کارگر گفته می‌شوند.
وی افزود: در تراز کوچک تر کارگران به افرادی اطلاق می شود که در بنگاه های اقتصادی و بخش هایی که به طور مستقیم انجام می‌ دهند یا همان تولید کنندگان و خدمات دهندگان هستند.
فرماندار سراوان اظهار کرد: جامعه ای موفق است که از تلاش های جامعه کارگری برخوردار باشد و وجدان کاری مناسب در کارگران وجود داشته باشد.
نارویی با اشاره به اینکه آموزش و مهارت در کنار انگیزه مسیر روشن تر و بهتر برای جامعه به ارمغان خواهد آورد، خاطر نشان کرد: جامعه امروز به شدت نیازمند تلاش همه جانبه و جهاد گونه است که اگر این نوع رفتار در عرصه تولید، سازندگی و سرمایه گذاری به وجود آید، می تواند یک تغییر را در شاخص های جامعه به وجود آورد.
وی اضافه کرد: کارگران نه تنها در جامعه کوچک بلکه در کل جهان نقش اساسی و کلیدی در ارائه خدمت دارند و در مقابل نیز جامعه یک‌سری وظایف مقابل این قشر عزیز دارد.
فرماندار سراوان با اشاره به التهابات ملموس اقتصادی جامعه امروز گفت: کارگران قشری هستند که بیشترین آسیب را بخاطر کمی ها و کاستی ها می بیرند و رنج می کشند که نهادها و وزارت خانه های مربوطه یاید حقوق این قشر از جامعه را تأمین کنند.
نارویی یکی از راه دست یابی به حقوق کارگران را وجود تشکل ها و نهادهای کارگری عنوان کرد که می توانند مطالبات این قشر را پیگیری کنند که جای خالی این نهاد در شهرستان سراوان مشهود است که می‌طلبد هر چه سریعتر این نهاد در شهرستان تشکیل شود.
در پایان از کارگران نمونه شهرستان با اهدای لوح سپاس و هدایای ارزنده قدر دانی شد.
 
انتهای پیام/الف.د
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 10929
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *