800
۰

ماجرای توهین یک خبرنگار به سیستانیان/ غذای درون ظرف چه بود؟

در روزهای اخیر یکی از خبرنگاران صاحب نام کشور تصاویری چند از خانواده محروم سیستانی منتشر کرده است و ادعا می کند که غذای این خانواده از گوشت گربه و کلاغ تامین می شود‌.
ماجرای توهین یک خبرنگار به سیستانیان/ غذای درون ظرف چه بود؟
به گزارش شستون؛ به نقل از ندای هیرمند؛ محرومیت را می توان به عنوان‌ بزرگترین دغدغه در جنوب شرق کشور عنوان کرد، پهناورترین و جوانترین استان کشور در حالی امروز به این معضل دچار شده است که بیکاری نیز در آن بیداد می کند.
گرچه فقر در این‌استان با اعتیاد برخی از خانواده ها نیز همراه شده است، اما مردم این استان را  به دلیل عدم‌رهایی مرزها و ماندگاری در بدترین وضع معیشتی می توان ‌نماد صبر و غیرت در کشور عنوان کرد.
در روزهای اخیر یکی از خبرنگاران صاحب نام کشور تصاویری چند از خانواده محروم سیستانی منتشر کرده است و ادعا می کند که غذای این خانواده از گوشت گربه و کلاغ تامین می شود‌.
این جملات در حالی به صورت گسترده در فضای مجازی در حال گسترش است که باعث شده خشم بسیاری از سیستانان را به دنبال داشته باشد و این سخنان را بی احترامی به این قوم با اصالت میدانند.
اما موضوع اصلی این تصاویر چیست؟ و محتوای ظرف غذایی که این خبرنگار در پیج شخصی خود منتشر کرده است چه چیزی می باشد؟
حمیدرضا گرگ یکی از اعضاز گروه خیریه کودکان در گفت و گو با پایگاه خبری ندای هیرمند گفت: در تصاویری که حسن شمشادی خبرنگار پیشین صدا و سیما منتشر کرده است چند خانه ویرانه نیز وجود دارد که مربوط به آن ظرف غذا نیست.
وی افزود: این ‌تصاویری چندین ماه قبل توسط گروه خیریه کودکان رنج‌ به ثبت رسیده است و این خانواده در فقر کامل به سر می‌برند.
حسن سارانی مسئول گروه خیریه خدیجه کبری نیز در این خصوص گفت : محتوای درون ظرف غذا پوست گوسفندی و یا سیرابی است که توسط این خانواده بر روی شعله آتش قرار گرفته و کاملا قابل خوردن است.
وی تصریح کرد: در بسیاری از شب ها این خانواده از این نوع غذا استفاده می کنند و هیچگونه گوشت حیوان حرامی را تا کنون نخورده اند.
سخنان شمادی به طوری در فضای مجازی در حال گسترش است که حتی واکنش فرماندار ویژه زابل را نیز به دنبال داشته است .
 
 
 

 
 
هوشنگ ناظری فرماندار زابل در فضای مجازی کامنت می کند: جناب آقای شمشادی بسیار متاسف هستم از این پست غیر واقعی شما  .
این پست حاکی از عدم شناخت شما از منطقه  و مردم آن و حالات و رفتار آنان می باشد.
عدم شناخت شما به حدی است که روستاهایی را که نام برده اید و از آن به عنوان شهرستان زابل یاد نموده اید اصلا مربوط به شهرستان زابل نیست . بعضی از دوستان بیوگرافی شما را برای من اعلام نمودند و این بیشتر باعث تعجب ما از عملکرد شما گردید. اگرچه مردم سیستان در شرایط سختی به سر می‌برند اما حاضرند روزه بگیرند ، سختی بکشند ولی تن به چنین اعمالی را که شما از آن نام برده اید ندهند. شما از این مردم  متأسفانه شناخت ندارید و گرنه چنین مطلبی را منتشر نمی نمودید . من نمی‌دانم که مدارک و مستندات شما از این مطلب غیر واقعی چیست؟ این موضوع می‌تواند شما را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. و ما قطعاً وارد این موضوع به طور جدی خواهیم شد. قطعا  به هیچ فردی در هر جایگاهی که باشد اجازه نخواهیم داد که اینگونه حیثیت و شرافت و شخصیت آنان را ملعبه دست خود قرار دهد. شما دو راه را در پیش رو دارید اولا مناسب است در وهله اول مدارک و مستندات خود را  هر چه سریعتر. در خصوص مطلب منتشر شده ارائه نمایید.
 ثانیا ضرورت دارد در اسرع وقت نسبت به اصلاح این مطلب اقدام و از مردم شرافتمند سیستان عذرخواهی نمایید .
مطمئن باشید اگر چنانچه ظرف ساعات آینده این کار صورت نگیرد به عنوان مسوول و نماینده ای از این مردم غیرتمند به دلیل تشویش اذهان عمومی و درج مطالب کذب از طریق مراجع ذیربط ورود نموده  و شما را تحت پیگرد قانونی قرار خواهیم داد.
مجتبی نورا فعال فرهنگی در سیستان نیز در این خصوص گفت: بسیاری از فعالین رسانه با مشاهده تصاویر از این خانواده بازدید کردند که از قضا شب گذشته نیز این خانواده همان غذا را در حال پخت بودند.
ظاهراً اطلاعات نادرست و همچنین عدم آشنایی با این غذا باعث شده است تا حسن شمشادی با نا آگاهی کامل اقدام به انتشار این چنین تصاویری کند و نکته قابل تامل این است که در پایان متن این خبرنگکار صاحب نام جهت کمک به این خانواده شماره کارت حساب بانکی خود را درج کرده است.
 
انتهای پیام/
شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 11078
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *