800
۰

​افشای حقایق مهمی از آلودگی آب در سیستان

معاونت منابع آب سیستان یکی از دلایل آلودگی آب مخازن چاه نیمه را عدم رعایت حریم مخازن و ورود زهاب و پساب به داخل مخزن در شمال استان عنوان کرد.
​افشای حقایق مهمی از آلودگی آب در سیستان
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، معاونت منابع آب سیستان اظهار کرد: بحران کمبود آب و اهمیت حفظ منابع آبی باعث شد تا سال گذشته به منظور پایش و بررسی شرایط کیفی و کمی آب قراردادی با معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه خوارزمی به عنوان مشاور منعقد شود.
وی افزود: بررسی ها و آزمایشاتی که توسط این تیم مشاور صورت پذیرفت بیانگر این موضوع است که با توجه به عدم ورود آب به مخازن چاه نیمه از سوی افغانستان و رعایت نکردن حریم  توسط برخی ارگان های مستقر در حاشیه های چاه نیمه ها موجب آلودگی و رویش ماکرو جلبک شده است.
میرشکار بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، هشدارهای لازم به دستگاه ها داده شده است که برخی به این هشدار توجه و اقدام به عقب نشینی از حریم کرده اند و برخی دیگر نیز متاسفانه قضیه را جدی نمی گیرند و هیچ توجهی به هشدارها ندارند.
وی گفت: مجتمع تحقیقاتی دانشگاه، شیلات و مجتمع تفریحی شهرداری زابل بیشترین حاشیه ها را از مخازن اشغال کرده اند که یکی از عوامل اصلی ایجاد آلودگی در آب است. همچنین تاکنون شیلات با تمکین هشدارها اعلام آمادگی جهت هرگونه همکاری برای آزادسازی حریم کرده است.
وی با اشاره به اینکه مواد ریزمغذی موجود در زهاب و پس آب ورودی به مخازن، بهترین منبع تغذیه برای رویش آلودگی و رشد ماکرو جلبک در حاشیه آب به شمار میروند ادامه داد: احداث هامونک و برداشت های غیرمجاز از منابع آبی خلاف قانون بوده و تاکنون تذکراتی هم به دانشگاه داده شده است.
معاونت منابع آب سیستان افزود: ابلاغ چندین مرحله تذکر به دانشگاه و بی توجهی آنان نسبت به این موضوع، شرکت آب منطقه ای را مجبور به اخذ مجوز قضایی برای تخریب اعیانی ها حاشیه ای آنان کرده است و اگر دانشگاه اقدام به آزادسازی حریم نکند شرکت آب منطقه ای با توجه به مجوز اخذ شده اقدام خواهد کرد./ گندم خبر
انتهای پیام/
 
 
 
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب: 12111
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *