800
۰
امیر حاتمی در جمع خبرنگاران:

هیچ نگرانی از تحریم‌ها نداریم/ همه نیازهای دفاعی را خودمان تولید می‌کنیم

وزیر دفاع، گفت: ما تحریم را به عنوان یک فرصت تلقی کردیم و این باعث شده که هیچ نگرانی از تحریم‌ها نداشته باشیم؛ چرا که همه نیاز‌های دفاعی خود را در عرصه‌های مختلف رزم اعم از دریایی، هوایی و موشکی تولید می‌کنیم.
هیچ نگرانی از تحریم‌ها نداریم/ همه نیازهای دفاعی را خودمان تولید می‌کنیم
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در حاشیه مراسم اختتامیه «چهارمین کنگره طب نظامی آسیا پاسفیک» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چهارمین کنگره طب نظامی آسیا پاسفیک در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و ما باید بدانیم که یکی از مسائل مهمی که مردم همواره در جنگ‌ها با آن مواجه هستند، موضوعات درمانی و رسیدگی به مصدومان جنگی است. این موضوع هم در حوزه پشتیبانی از نیرو‌های مسلح بسیار مهم است و هم یک موضوع انسان دوستانه به ویژه در اسلام است.
 
وی با بیان اینکه ما در وزارت دفاع این موضوع را به عنوان یکی از وظایف مهم خودمان می‌دانیم و برای ارتقای آن اقدامات متعددی را انجام می‌دهیم، گفت: در این حوزه خدماتی به نیرو‌های مسلح و خانواده‌های آنان ارائه می‌دهیم و همچنین تولید تجهیزات طب رزمی برای رسیدگی به مصدومان در صحنه‌های جنگ، از جمله اقدامات وزارت دفاع است.
 
وزیر دفاع با بیان اینکه در کنار این همایش، نمایشگاهی از تجهیزات و دستاورد‌های وزارت دفاع در حوزه طب رزمی به نمایش درآمد، عنوان کرد: برگزاری این همایش از لحاظ انتقال تجربیات بین کشور‌های مختلف حائز اهمیت است.
 
امیر حاتمی ادامه داد: ما تجربیات گرانبهایی در حوزه درمان مصدومان شیمیایی داریم که آن را به کشور‌های دیگر انتقال می‌دهیم و به آخرین یافته‌های علمی دیگران نیز دسترسی پیدا می‌کنیم.
 
وزیر دفاع افزود: ما تجربیات تلخی از سلاح‌های شیمیایی در دوران دفاع مقدس داریم، اما امروز در این زمینه و در حوزه مقابله با سلاح‌های میکروبی و پرتوی، تجهیزات خوبی را آماده کرده‌ایم و نیاز‌های نیرو‌های مسلح در حوزه بهداشت و درمان و بیمارستان‌های صحرایی آنان را برطرف کرده‌ایم و برای همه حوزه‌های رزم محصولات مورد نیاز آماده شده است.
 
وی همچنین در خصوص تاثیر تحریم‌ها در صنعت دفاعی کشور گفت: تحریم‌ها حقیقتا فرصتی برای ما بوده است. ما از پیش از انقلاب، در تحریم بودیم و بعد از انقلاب نیز تا کنون در تحریم قرار داشته‌ایم.
 
وزیر دفاع ادامه داد: با نگاهی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، آن را به ویژه در نیرو‌های مسلح توسعه و تعمیق بخشیده‌اند، ما تحریم را به عنوان یک فرصت تلقی کردیم و این باعث شده که هیچ نگرانی از تحریم‌ها نداشته باشیم؛ چرا که همه نیاز‌های دفاعی خود را در عرصه‌های مختلف رزم اعم از دریایی، هوایی و موشکی تولید می‌کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح ما با اراده‌ای که دارند مقتدرانه در برابر هرکس که بخواهد علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران اقدام کند، از این سلاح‌ها استفاده می‌کنند و شاهد استفاده از این سلاح‌ها دو نمونه اخیر آن در برابر تروریست‌هایی که در کردستان و اهواز مردم ما را شهید کردند بودیم.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 12140
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *