800
۰
هیچ جای آب‌های منطقه برای آمریکا امن نیست؛

قاتلِ ناوها، کابوسِ ایرانیِ آمریکا که تنگه هرمز را می‌بندد

موشک خلیج فارس در مرحله نهایی خود، بر روی هدف قفل می‌کند و تا زمانی که به هدف برخورد نکند، مکانیزم عملش تکمیل نمی‌شود.
قاتلِ ناوها، کابوسِ ایرانیِ آمریکا که تنگه هرمز را می‌بندد
به گزارش شستون، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.
خلیج‌فارس، موشک تک‌مرحله‌ای و سوخت جامدی با سرعتی مافوق صوت است که با کلاهک ۶۵۰ کیلوگرمی خود قادر است اهدافی از قبیل شناور‌های سنگین دشمن و ناو‌های هواپیمابر آن را تا فاصله ۳۰۰ کیلومتری با بالاترین دقت و ضریب خطای تقریبا صفر هدف قرار دهد و این یعنی ناوهای آمریکایی نه در خلیج فارس امنیت دارند، نه در تنگه هرمز و نه در دریای عمان و اقیانوس هند.
موشک خلیج فارس
موشک هوشمند و بالستیک خلیج فارس یک موشک مافوق صوت و کشتی‌زن بوده و تفاوت آن با موشک‌های قبلی این است که دیگر موشک‌ها عمدتاً با سرعتی زیر صوت عمل می‌کردند، اما سرعت خلیج فارس مافوق صوت بوده و به صورت بالستیک از سطح زمین شلیک شده و به صورت عمودی از ارتفاع بالا می‌تواند هرگونه ناو و یا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.
موشک خلیج فارس به صورت هدایت ترکیبی عمل می کند، به طوری که جستجوگر آن در فاز نهایی بر روی هدف قفل کرده و در این حالت هرگونه شناور دشمن هیچ راه گریزی از اصابت این موشک که کلاهکی با حدود 650 کیلوگرم مواد منفجره دارد، نخواهد داشت.
سوخت موشک "خلیج فارس " جامد است. این موشک توسط مرکز تحقیقاتی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده‌ است. در روزهای آزمایش موشک خلیج فارس در اسفند ۱۳۹۳، سازمان اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، طی گزارشی دقت این موشک ضدکشتی را زیر ۱۰ متر اعلام کرد و نوشت که موشک خلیج‌فارس قادر است تمام تجهیزات نظامی دریایی دشمنان ایران در خلیج فارس و دریای عمان را شکار کند.
موشک خلیج فارس
مکانیزم عمل همه موشک ها این گونه است که رادارهای زمینی و دریایی ماوراء افق و یا هواپیما ها و پهباد هایِ نظارت هوایی پس از بدست آوردن طول و عرض جغرافیایی هدف، این مختصات جغرافیایی را به واحد پرتاب موشک ارسال می کنند و پس از آن موشک به سمت موقعیت معلوم شده روانه می شود، اما موشک خلیج فارس در نوک کلاهک خویش از یک سامانه الکترواپتیک پیشرفته برای کشف اهداف در هنگام بازگشت به جو بهره می جوید که این امکان را به موشک می دهد تا در زمان حمله مستقل بوده و خود اقدام به کشف هدف کرده و خود را به سمت هدف هدایت کند.
همانطور که گفته شد موشک خلیج فارس در مرحله نهایی خود، بر روی هدف قفل می‌کند و  این موضوع گویای این است که موشک خلیج فارس از سامانه شناسایی و تشخیص هدف برخوردار بوده که می تواند از هریک از انواع اپتیکی، فروسرخ، راداری یا لیزری باشد که عدم اعلام این نوع هدایت، برای ناشناخته ماندن ماهیت عملکرد سامانه و سخت تر شدن مقابله با آن لازم به نظر می رسد. این سامانه قابلیت عمل قفل کردن بر روی هدف را داشته و به پردازشگر هوشمند(دارای هوش مصنوعی) مجهز بوده که توان تعقیب اهداف متحرک را دارا است.
موشک خلیج فارس
موشک های بالستیک ضد کشتی، با استفاده از پرتابگرهای متحرک، با خروج از مخفیگاه‌های خود و شلیک چندین فروند موشک به ناوگروه مهاجم، یورش می‌برند و با شلیک تعداد بالایی از این موشک های سوخت جامد که در زمانی کم تر از یک دقیقه آماده پرتاب می شوند و با شتاب بالای خود، به سوی هدف حرکت می‌کنند و امکان واکنش از سوی ناوگروه دشمن، بسیار ناچیز خواهد شد. با توجه برخورداری کشورمان از سواحل طولانی در جنوب و جزایر متعدد، امکان شلیک از سمت های مختلف به ناوگروه دشمن این امکان را به وجود آورده است و توان انهدام این موشک‌ها عملاً ناممکن می گردد.
 
موشک خلیج فارس با برد 300 کیلومتری، تقریباً تمام خلیج همیشه فارس و دریای عمان را پوشش می دهد که به معنی از بین رفتن امکان اجرای عملیات در این گستره برای نیروهای دشمن است. ترکیب موشک های ضد شناور کشورمان قطعا سطح بازدارندگی و پاسخگویی نیروهای مسلح را به نحو چشمگیری افزایش داده تا اگر دشمنان علاقه ای به امنیت این منطقه مهم ندارند، مجبور به اطاعت از  جمهوری اسلامی ایران باشند.
 
موشک خلیج فارس
 
سایت Armyrecognition در همان روزهای رونمایی از موشک خلیج فارس در مقاله‌ای با عنوان موشک‌های ضد کشتی ایران یک عامل کلیدی در تنگه هرمز نوشت: سپاه پاسداران، موشک‌های ضد کشتی را آزمایش کرده است که می‌تواند اهدافی را در فاصله 186 مایلی هدف قرار دهد که به کمک متخصصان خود آن را طراحی کرده و ساخته‌اند. این موشک سرجنگی به وزن هزار و 433 پوند را می‌تواند حمل کند و توسط سپاه پاسداران به منظور شارژ توان موشکی ایران ساخته شده است. ایران به دنبال توسعه موشک‌های زمین به زمینی است که قابلیت استفاده در مقابل اهداف دریایی را دارد.
 
ایران به کمک موشک خلیج فارس می‌تواند تانکرهای ذخیره سوخت را هدف قرار داده و همچنین مسیر کشتی‌رانی را مختل کند. ایران در حال گسترش سیستم قاتل ناوها است که در آن می‌تواند به سیستم‌های دفاعی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و ناوهای آن‌ها آسیب وارد کند و این موشک با بردی معادل 185 مایل قادر است در عرض چند دقیقه به هر هدفی در تنگه هرمز حمله کند. 
 
دریادار تام مارفیاک یکی از فرماندهان ارشد بازنشسته آمریکا در این خصوص معتقد است با وجود اینکه آمریکا در مقابل موشک‌ها بسیار مجهز است، اما موشک خلیج فارس توانایی این را دارد که با دریافت یک مختصات از یک پهپاد به سوی هدف شلیک شود و به آن نفوذ کند.
 
موشک خلیج فارس
 
سایت Defence.pk با اذعان به راه‌اندازی و قدرت برخورد موشک خلیج فارس با هدف نوشت: موشک خلیج فارس در فوریه 2011 رونمایی شده که دارای زمینه سبز و یک بینی گرد بوده که مربوط به بخش هدایت این موشک در فاز نهایی است و این  موشک سوالات زیادی را در خصوص ایمنی کشتی‌های جنگی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان ایجاد می‌کند.
 
سایت Information Diseminition در خصوص توان موشک خلیج فارس یادآور شذ: موشک خلیج فارس یک موشک کوتاه برد با قابلیت‌های ویژه است که حدود 250 تا 300 کیلومتر برد داشته و توانسته شناوری را در خلیج فارس با موفقیت هدف قرار دهد و این موشک با دقت بالا و هدایت الکترواپتیکی و اینرسی،  به خوبی اهداف را در تیررس خود دارد و راهبرد ایران در زمینه تاثیرپذیری هر چه بیشتر موشک‌های کوتاه برد خود است.
 
 سایت Iranwatch در خصوص ویژگی‌ها و قدمت موشک "خلیج فارس" اعلام کرد که ایران در سال 2011 یک موشک بالستیک مافوق صوت را آزمایش کرد که می تواند سرجنگی حدود 500 کیلوگرم را حمل کند و تا فاصله 300 کیلومتری منتقل کند و این موشک ارتقا یافته فاتح 110 است. 
 
موشک خلیج فارس
 
موشک خلیج فارس در کنار انبوهی از تسلیحات دیگر ضد کشتی ساخت داخل قادر به پوشش سخت ترین شرایط درگیری های دریایی هستند و می توان با استفاده ترکیبی و هوشمندانه از تکنیک ها و ابزار های تولید داخل با اتکا به توان ملی مدت بسیار طولانی نبردهای دریایی را بدون داشتن پشتیبانی هوایی و دریایی مدیریت و ضربات سختی به دشمن متجاوز وارد کرد.
 
موشک خلیج فارس معادلات در منطقه خلیج فارس را تغییر داده و می‌تواند اهداف ناوهای جنگی و هواپیمابر در تنگه هرمز را به راحتی هدف قرار دهد. جمهوری اسلامی ایران امروز بزرگ ترین قدرت موشکی منطقه غرب آسیا بوده و در این مسیر  بسیاری از موشک ها را در اختیار دارد که از جمله آن می توان به "قیام" ، "قدر"، "فاتح 110" ، "خلیج فارس" ، "شهاب 1 و 2 و 3" اشاره کرد. 
 اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد تنها با اتکا بر توانمندی موشکی خود، اقدام برقراری امنیت در آب های منطقه ای کند، حتما می تواند، چه برسد به این که سایر توانمندی ها نظیر قایق های تندرو، مین دریایی و زیر دریایی ها هم به کار گرفته شوند. قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران امروز به مرحله ای رسیده که قطعا بزن در رویی در کار نخواهد بود و اگر دشمنان بزنند، قطعا خواهند خورد، حقیقتی که در جریان بزن دروی داعش و کوموله در ایران به همه جهان ثابت شد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 12142
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *