800
۰
مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی:

امسال خانواده‌ها باید نوشت افزار را با قیمت سه برابری بخرند/دولت از نوشت افزار ایرانی اسلامی حمایت نمی کند

حسینی گفت:با دولت صحبت کردیم برای تهیه نوشت افزار اقشار ضعیف با قیمت دو تا سه برابر فکری کنند.
امسال خانواده‌ها باید نوشت افزار را با قیمت سه برابری بخرند/دولت از نوشت افزار ایرانی اسلامی حمایت نمی کند
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری  نوشت افزار ایرانی اسلامی صبح امروز در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد.
سعید حسینی مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی گفت: در دهه‌های اخیر محصولات فرهنگی در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای شده است چرا که شخصیت‌های هالیوودی و آمریکایی باعث شکل گیری الگو و شخصیت کودکان ایرانی می شود؛ این جریان رسانه ای جریانی باعث شد کاراکتر‌های هالیوودی و آمریکایی تا حدودی از ذهن کودکان دور شود و محصولات ایرانی  با ویژگی های مورد علاقه خانواده ها جایگزین آن شوند.
وی افزود: تولید ایرانی سال به سال پررنگ تر از سال قبل شد؛ سالی که تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی را آغاز کردیم کالای ایرانی در مهجوریت بود و این اعتماد به نفس در تولید کننده ایجاد نشده بود که بگوید من ایرانی هستم.
حسینی ادامه داد:رسانه ها نشان دادند که مخاطب، نوشت افزار ایرانی اسلامی می خواهد از این رو انگیزه پیدا کردند که محصول جدید بیاورند؛ نشان ها و برندهایشان را فارسی کنند و این ذائقه سازی شکل گرفت.
استقبال بیش از ۸۰ درصد مردم از نوشت افزار ایرانی
مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی از استقبال بیش از ۸۰ درصد مردم از نوشت افزار ایرانی خبر داد و گفت: در حال حاضر نوشت افزار یک نمونه موفق در زمینه تولید‌های ایرانی است.
وی با بیان اینکه از یک حوزه ضعیف و نزدیک به صفر شروع کردیم،گفت: حامی اصلی ما عمدتا رسانه‌ها و مردم بودند و دولت به طور جدی از ما حمایت نکرد. سال گذشته در جلسه هیئت دولت به طور مصداقی مسئله حمایت از نوشت افزار ایرانی اسلامی مطرح شد اما  از یک سال گذشته تا کنون هیچ حمایتی نشده است.
مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی ادامه داد:اگر به موضوعی که با این صراحت پیگیری می‌شود کمک نمی‌کنید، حداقل سنگ اندازی نکنید. به طور مشخص به طور جدی در این زمینه اقدامی نشده و بسیاری از این تسهیل گری‌ها به پول نیاز ندارد.
حسینی به متفاوت بودن داستان کاغذ و اختصاص ارز نیمایی و دولتی به واردات آن اشاره و تصریح کرد:در حال حاضر قیمت کاغذ ۷ برابر شده و از بندی ۸۰ هزار تومان به بندی ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. چه منطقی برای این افزایش قیمت وجود دارد جز اینکه کاغذ مدیریت نمی‌شود و فرد سودجو ثروتش را در این بازار در مدت یک هفته ۲ تا ۳ برابر افزایش می‌دهد.
برای نوشت افزار اقشار ضعیف فکر کنید
وی با بیان اینکه شاید تعداد وارد کنندگان کاغذ به ۵۰ مجموعه هم نرسد اما دولت نمی‌تواند این تعداد را مدیریت کند، گفت: امسال خانواده‌ها باید نوشت افزار را با قیمت دو تا سه برابر بیشتر از سال قبل بخرند. با دولت صحبت کردیم حداقل برای تهیه نوشت افزار اقشار ضعیف فکری کنند.
حسینی گفت:ما اعلام آمادگی کردیم با کدملی، محصول را به دست مصرف کننده برسانیم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.در کشور حدود یک میلیون تن نیشکر تولید می‌شود که تفاله آن با نام باگاس عمدتا سوزانده می‌شود در حالی که می‌توان از آن برای تولید کاغذ استفاده کرد.
کشور سالانه به ۴۰۰ هزار تن کاغذ نیاز دارد 
حسینی ادامه داد:کشور ما به تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن کاغذ نیاز دارد که با احداث کارخانه می‌توان از خروج ارز جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه با اختصاص دو هزار میلیارد می‌توان خط تولید کاغذ را در کشور راه انداخت، گفت: اگر این اتفاق بیفتد مشکل کتاب و مطبوعات در زمینه کاغذ حل خواهد شد. در این وسط فقط ثروت‌های بادآورده و فساد ایجاد می‌شود اما الان لزوم پاسخگویی را در خود احساس نمی‌ کنند و در شهریور ماه اقدام می‌کنند.
مدیرعامل نوشت افزار ایرانی اسلامی به سختی کار تولید کنندگان نوشت افزاری که به محصولات پتروشیمی برای تولید محصولشان نیاز دارند،در زمینه دسترسی به محصولات پتروشیمی اشاره و بیان کرد: وضعیت کنونی می تواند یک فرصت باشد و تولید کننده داخلی می تواند محصول خارجی را که به کشور وارد نمی شود، تولید کند.
۱۰۰ تولید کننده به نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی می آیند
وی افزود:نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی از ۱۴ تا ۲۵ مرداد بزگزار می‌شود و نمونه خط تولید را برای ایجاد روحیه کارآفرینی در کودکان به نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی می‌آوریم. بیش از ۱۰۰ تولید کننده به این نمایشگاه می‌آیند. در کار کودک به کاراکتر سازی نیاز داریم  تا ظرفیت تولید انیمیشن خوب در بخش خصوصی وجود دارد چرا که سال بعد دو تا سه کاراکتر جدید به بازار انیمیشن می‌آید.
قیمت کاغذ باید نزدیک ۳۰۰ هزار تومان باشد
حسینی گفت: باید قیمت کاغذ نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان باشد، اما قیمت آن به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد اگر این بازار مدیریت می‌شد اتفاق دیگری رقم می‌خورد.
وی با بیان اینکه این فاجعه است که نیاز سازمان ها و نهاد های دولتی با کالای خارجی تامین شود، گفت: در بین تولید کنندگان نوشت افزاری و ناشران به وحدت نظر رسیدیم که در صورت تولید کاغذ در کشور از تولید داخلی استفاده کنیم؛ پیگیر موضوع هستیم، قول هایی داده اند تا در زمینه تولید کاغذ سرمایه‌گذاری کنند و بتواند کاغذ ایرانی، بازار ایرانی را تامین کند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 14850
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *