800
۰
یک معلم ورزش در سراوان مطرح کرد:

تنبلی و فقر حرکتی دانش آموزان به دلیل روی آوردن به بازی های دیجیتالی/ فراهم ساختن امکانات ورزشی مهم ترین خواسته معلمان تربیت بدنی

محمد علی نصرت زهی گفت:بزرگ ترین مشکل کمبود فضای مناسب برای ورزش و کمبود امکانات ورزشی است که باعث شده دانش آموزان به سمت بازی های کامپیوتری و دیجیتالی سوق داده شوند که موجب تنبلی و فقر حرکتی میان دانش آموزان شده است.
تنبلی و فقر حرکتی دانش آموزان به دلیل روی آوردن به بازی های دیجیتالی/ فراهم ساختن امکانات ورزشی مهم ترین خواسته معلمان تربیت بدنی
محمد علی نصرت زهی معلم تربیت بدنی در سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه علاقه زیادی به شغل معلمی داشته و پدرش نیز در انتخاب این تصمیم نقش مهمی داشته است، بیان کرد: بیست و پنج سال در رشته معلمی خدمت کرده و خاطرات تلخ و شیرین فراوانی دارد.

 وی افزود: هرگز آن روزی که برای اولین بار سر کلاس درس حاضر و شروع به تدریس کرد را  فراموش نمی کند و علاوه بر خوشحالی استرس خاصی نیز در آن روز داشته است.

 این معلم ورزش سراوانی ادامه داد: زمانی که چهره معصوم دانش آموزان روستایی و شور و شوق آنها را برای یادگیری مشاهده کرده، کم کم استرش تبدیل به تلاش و کوشش مضاعف شده که خستگی و مشکلات دیگر برایش آسان شده است.

نصرت زهی اضافه کرد: از آنجایی که معلم ورزش بوده بیشترین خاطراتی که دارد در خصوص مسابقات ورزشی است، اضافه کرد: قهرمانی تیم فوتبال سراوان با تیمی نه چندان آماده در مسابقات استانی بهترین خاطره و شکستن سر یکی از دانش آموزان در محوطه مدرسه که منجر به بی هوشی و بستری یک هفته ای وی در بیمارستان شد، تلخ ترین خاطره دوران معلمی اش بوده است.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت ورزش دانش آموزان در سراوان در سال های اخیر دچار چالش های بسیار شده و البته این مشکلات مختص شهرستان نیست، بلکه در کل استان شاهد هستیم، بزرگ ترین مشکل کمبود فضای مناسب برای ورزش و کمبود امکانات ورزشی است که باعث شده دانش آموزان به سمت بازی های کامپیوتری و دیجیتالی سوق داده شوند که موجب تنبلی و فقر حرکتی میان دانش آموزان شده است.

این معلم ورزش سراوانی با اشاره به نقش مهم والدین در پیشرفت ورزش دانش آموزان، گفت:  والدین سراوانی نسبت به سال های گذشته در بحث ورزش و مسابقات ورزشی انعطاف پذیر تر شده و همکاری مناسب تری را دارند که این خود نشان از آگاهی والدین از نقش ورزش، رشد، شکوفایی و تندرستی دارد.


نقش مهم معلمان تربیت بدنی در به ثمر رساندن استعداد دانش آموزان
نصرت زهی با بیان اینکه معلمان ورزش و دبیران تربیت بدنی در به ثمر رسیدن استعداد های  دانش آموزان نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند، تصریح کرد:  نقش معلمان ورزش کمتر از نقش والدین نیست، بلکه بیشتر هست زیرا دانش آموز و بازیکن سخن مربی و دبیر ورزش را بیشتر از سایرین قبول دارد و همین امر باعث می شود تا تلاش بیشتری برای رشد و شکوفایی دانش آموزان انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تنها خواسته مربیان ورزشی از مسئولین فراهم ساختن وسایل ورزشی و ایجاد فضای مناسب برای ورزش و تمرین است، اذعان کرد: در سال های اخیر به جای افزایش سرانه ورزشی برای هر دانش آموز، سرانه قطع شده و امکانات ورزشی مدارس محدود شده است تا جایی که فقط با یک توپ کل دانش آموزان کلاس را سر گرم می کنیم.

 انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 18227
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *