800
۰
در گفت و گو با یک پرستار بلوچ عنوان شد؛

صبر و شکیبایی حضرت زینب (س) الگوی پرستاران/کادر درمان خادمان بی ‌منت و فرشتگان سپيدپوش جامعه هستند

صلاح الدین امراء شستان گفت: به عنوان شاگرد حضرت زينب (س) و با پيروي از صبر ايشان در انجام رسالاتشان از عشق و صبر، الگو گرفته و سعي کردم سختي ها را پشت سر بگذارم.
صبر و شکیبایی حضرت زینب (س) الگوی پرستاران/کادر درمان خادمان بی ‌منت و فرشتگان سپيدپوش جامعه هستند
به گزارش شستون؛ سالروز ولادت با سعادت اسوه صبر و استقامت، پرستار دشت کربلا حضرت زینب (س) در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز پرستار نامگذاری شد در همین راستا به منظور ارج نهادن به فرشتگانی که با خلاص بر بالین بیمار حضور یافته و الیتام بخش درد آنها هستند، با یکی از پرستاران بیمارستان رازی سراوان به گفت و گو پرداختیم.

در ابتدا و به عنوان اولين سؤال لطفاً خودتان را معرفي نماييد؟

 صلاح الدین امراء شستان  28 ساله   و اهل شهرستان سراوان هستم. در سال 1394 در رشته پرستاري از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر فارغ تحصیل شدم درحال حاضر بیش از چهار سال سابقه كار داشته و تمامي اين سال ها نيزافتخار خدمت در بيمارستان رازی سراوان را دارم.

چرا اين رشته تحصيلي و كاري را انتخاب كرديد؟
 همانطور كه می دانید يكي از مشاغل سخت و پر مشقت، شغل پرستاري است كه نه تنها جسم انسان را خسته و فرسوده مي نمايد بلكه بر روح  و روان انسان نيز تاثير گذار خواهد بود و از آنجا كه نقش صبر و شكيبايي بر تحمل اين موارد بسيار بارز و مهمترين عامل براي غلبه  بر موارد مذكور است مي توان گفت تا اين خصلت پسنديده در نهاد وجودي يك پرستار جلوه نكند نمي تواند به نحو احسنت انجام وظيفه و حق مطلب را ادا كند و اينجانب به عنوان شاگرد حضرت زينب (س) و با پيروي از صبر ايشان در انجام رسالاتشان از عشق و صبر، الگو گرفته و سعي کردم سختي ها را پشت سر گذاشته و در آن راه كه رضايت خدا، بيمار و خانواده ي بيمار را فراهم کنم، قدم بردارم.

می توانید ویژگی هایی یک پرستار خوب را برای مخاطبین ما بیان کنید؟
بله به نظر من، وجدان کاری، انضباط کاری، دانش علمی، مهارت عملی و مهمتر از همه علاقه به کار. پرستار باید اطلاعات بروز داشته باشد، برخورد صحیحی با بیمار داشته باشد. باید بتواند درد روحی و جسمی بیمار را کم کند. باید پیگیر روند درمان باشد. 

نظر خانواده تان در رابطه با انتخاب شغل و رشته تحصيلي شما چيست؟
در حقيقت اولين مشوّق اينجانب در انتخاب اين رشته خانواده ام بودند كه اگر همراهي هاي ايشان نبود نمي توانستم به موفقيت برسم.

چگونه مي توانيد مسائل و مشكلات كاري و خانوادگي را از هم جدا كنيد؟
بالاخره يك پرستار بعد از گذراندن يك شيفت كاري سخت و پر از مشقت با تمام خستگي روحي و جسمي وارد محيط خانواده مي شود و بايد سعي کند تا در كنار استراحت و آماده شدن براي برنامه كاري فردا به كارهاي ديگر و امور خانواده نيز بپردازد. در واقع كياست و حاذقي پرستار در اين است كه همه ي مشكلات كاري  و استرس هاي محل كار را قبل از ورود به خانه فراموش كرده و خود را براي ايجاد آرامش روحي و رواني بيشتر در بين افراد خانواده آماده کند. مسلماً جهت حضور در محيط كاري نيز مجاب خواهيم بود مسائل و برنامه هاي خانوادگي را در محيط خانه باقي گذاشته و به محيط كار نياوريم

بهترین خاطره فعالیت پرستاری  از دیدگاه شما چیست؟
دیدن حال خوب بیماری که با درد  و بیماری  وارد بخش شده و هنگام ترخیص با لبخند رضایت خداحافظی می کند بهترین خاطره برای من است.پرستار با بیمار زندگی می کند و یک پرستار نمونه کسی است که با بیمار خود زندگی کند .مفید بودن را  در شغل پرستاری بیشتر می توان احساس کرد و خشنودی خاصی به همراه دارد.

درد دل بیماران و ارتباط آنها با شما چقدر برای شما مهم است؟
 بیمار از دید من یک انسان نیازمند است و من وظیفه خود میدانم که به این موجود الهی کمک کنم و مطمئنم که خداوند نتیجه آن را در زندگی به من عطا خواهد کرد.

و سخن آخر.....
پرستاران خادمان بی ‌منت و فرشتگان سپيدپوش جامعه هستند، كه لباس خدايي بر تن دارند. و پرستاران  بايد تلاش كنند تا چون شقايق ها عشق بورزند و زيبايي و زندگي را هديه كنند.

انتهای پیام/
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 21332
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *