800
۰
امام جمعه موقت اهل سنت گلشن عنوان کرد؛

پیشرفت جوامع اسلامی در گرو داشتن روحیه تعاون و مشارکت فعالانه/مشکلات با مشارکت و همکاری حل می شود

مولوی مجیب الرحمن رئیسی گفت: با مشارکت و همکاری بخش عظیمی از مشکلاتی که در جوامع وجود دارد و رفع خواهد شد.
پیشرفت جوامع اسلامی در گرو داشتن روحیه تعاون و مشارکت فعالانه/مشکلات با مشارکت و همکاری حل می شود
به گزارش شستون؛ همواره در دین مبین اسلام به اجتماع و تعاون تاکیدات فراوان شده است و از آنجایی که انسان ها ذاتا اجتماعی هستند و برای رسیدن به آرامش به یکدیگر نیازمند هستند، بسیاری از نیازهای آنها در اجتماع برآورده می شود پس می توان نتیجه گرفت که حیات انسان به مشارکت اجتماعی وابسته است.

خداوند متعال نیز در قرآن کریم به مردم توصیه داشته تا در انجام کارهای خیر و پسندیده با یکدیگر همکاری و تعاون داشته باشند و از سوی دیگر در کارهای ناپسند همکاری نداشته باشند که این موضوع جایگاه و اهمیت تعاون در اسلام را به خوبی نمایان می کند.

بی تردید در جامعه ای که روحیه تعاون، مشورت و همکاری حاکم باشد، پیشرفت خواهد کرد لذا مشارکت فعالانه در انجام کارهای نیک به ویژه در جوامع اسلامی باعث رشد و تعالی خواهد شد.

مولوی مجیب الرحمن رئیسی امام جمعه موقت اهل سنت گلشن در این رابطه به خبرنگار ما گفت: یکی از اصول های دین اسلام، تعاون به معنای مدد رسانی و کمک کردن به یکدیگر است که مشارکت سبب اصلاح امور دنیوی و اخروی می شود.
 
وی افزود: تعاون سبب می شود که انسان ها به عدالت اجتماعی دست یابند و نظام سرمایه داری و لیبراسیم به انزوا کشیده شود.

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن ادامه داد: یکی از اهداف مبعوث شدن انبیاء الهی در طول تاریخ در ادوار مختلف ایجاد عدالت اجتماعی و تعاون بود که انسان ها مدد یکدیگر باشند.
 
مولوی رئیسی اضافه کرد: مشارکت و همکاری از رکن های تعاون است، اگر تعاون میان مسلمین ایجاد شود و رونق بگیرد و مطلوب عمل شود بخش عظیمی از مشکلات و معضلات رفع خواهد شد.
 
وی اذعان کرد: در نظام اقتصادی اگر افراد از نظر مالی و اقتصادی ضعیف باشند می توانند با قرار گرفتن در کنار یکدیگر اقتصاد خرد را به اقتصاد کلان تبدیل کنند و در آبادانی و عمران کشور نقش موثر و مهمی داشته باشند و باعث پیشرفت قسمتی از کشور شوند.

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن گفت: از آنجایی که انسان ها نیازمند یکدیگر هستند اسلام همواره به مشورت و تعاون توصیه داشته، نظام اسلامی بر این است که تعاون میان جامعه بشری به اوج خود رسد تا شیوه زندگی به نحو احسن پیش رود و هم در آخرت اجر و پاداشی که خداوند در نظر گرفته برسد.
 
مولوی رئیسی بیان کرد: رسیدن به آرامش، هدف تمامی جوامع بشری به ویژه در ممالک اسلامی است این امر در سایه تعاون محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
 
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 23471
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *