800
۰
شهروندان از سیمای نازیبای شهری گلایه دارند؛

نماهای ساختمانی ناهمگون، معضل و چالش بافت شهری خاش

ناهمگونی و نبود الگوی مناسب در نمای ساختمان‌ها، شهر خاش را دچار آشفتگی و ناهمگونی بصری کرده است.
نماهای ساختمانی ناهمگون، معضل و چالش بافت شهری خاش
 به 'گزارش شستون؛ نقل از تفتان ما، امروزه نمای ساختمان‌ها نقشی اساسی و بسیار مهم در نمایش شهری ایفا می‌کند و پس زمینه شهری محسوب می‌شوند اگر نمای هر ساختمان بدون نظم و در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمان‌ها انجام شود ناهماهنگی و آشفتگی ظاهری ایجاد خواهد کرد.

شهرستان خاش با دارا بودن چندین هزار نفر جمعیت و ساخت و ساز‌های زیاد متأسفانه با به تن کردن پوششی نامناسب و نازیبا از نظر ساخت و ساز و نمای شهری باعث ناهمگونی در شهر شده است.

شهرکی یکی از شهروندان خاشی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: سیمای ظاهری شهر یکی از عواملی است که باعث می‌شود جلوه‌ی زیبای شهر در ذهن و خاطر مسافران و گردشگران ماندگار و باعث جذب مسافر شود ولی متأسفانه این امر مهم از چشم مدیران و مسؤلان دور مانده و توجهی به آن نمی‌شود.

یکی دیگر از شهروندان استفاده از بنا‌ها و معماران ناوارد و ناهماهنگی ابعاد، ارتفاع و طراحی‌های ناهمگون در ساخت و ساز شهری را یکی از عوامل نازیبا و شکل دهی نامنظم شهری دانست که باید مسئولین مربوطه چاره‌اندیشی درست در این امر داشته باشند.

خبرنگار تفتان ما، در راستای گلایه‌مندی و مطالبه شهروندان به سراغ مسؤل عمران شهرستان خاش رفته و پیگیر موضوع شده است.

مجوز اتمام کار تا زمان استفاده از نمای ساختمان صادر نخواهد شد

حامد کریمی، مسؤل عمران شهرداری خاش در گفتگو با خبرنگار ما اینگونه موضوع را تشریح کرد: این ارگان در راستای گسترش نمای شهری و زیبا‌سازی مجوز اتمام کار تا زمان استفاده از نمای ساختمان را صادر نخواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به طی کردن مراحل قانونی ساخت و ساز بسیاری از مردم به صورت پنهانی و بدون اطلاع و نگرفتن مجوز شروع به ساخت و ساز می‌کنند که این امر خود عامل مهمی در ناهمگونی و برهم زدن نظم شهری است.

مسؤل عمران شهرداری خاش افزود: عامل دیگری در نازیبایی شهری از نظر نما نداشتن وسع مردم است و بسیاری از شهروندان به دلیل عدم توانایی مالی نمی‌توانند این کار را انجام دهند، لذا شهرداری نمی‌تواند آن‌ها را مجبور به استفاده از نما برای ساختمان کند.

کریمی گفت: شهرداری با در نظر گرفتن و رعایت حقوق شهروندان و زیبا‌سازی و هماهنگی در ساخت و ساز ساختمان‌ها از دادن مجوز و تأیید نهایی تا زمانی که از نما استفاده نکرده و ساخت و ساز‌ها ایمنی و هماهنگی لازم را نداشته باشند خودداری می‌کند که این امر باعث می‌شود افراد جهت گرفتن مجوز مجبور به استفاده از نما و ساخت و ساز استاندارد شوند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfcedytw6dt0a.igiw.html
 
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 26223
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *