800
۰
مدیر جهاد کشاورزی سراوان خبر داد:

۴۰۰ نفر خرما و پاجوش در دهستان «دهک» طعمه حریق شد/ قدر دانی مردم از سپاه جهت امداد رسانی در اطفای آتش

مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: در پی وقوع آتش سوزی در دهستان دهک ۲۰۰ نفر خرمای بارور و ۲۰۰ پاجوش و تنه جوش در آتش سوختند.
۴۰۰ نفر خرما و پاجوش در دهستان «دهک» طعمه حریق شد/ قدر دانی مردم از سپاه جهت امداد رسانی در اطفای آتش
ایرج رستم زهی در گفتگو با شستون بیان کرد: در پی اعلام آتش سوزی نخیلات دهستان دهک به اتفاق کارشناسان جهاد کشاورزی در محل حضور یافتیم، آنچه مشاهده می‌کنیم بر اثر آتش زدن شاخه‌های درختان توسط چند نوجوان برای گرم کردن خون بر اساس گفته‌های مردم محلی با وجود وزش باد و عدم خاموش کردن آتش، این آتش به نخلستان سرایت می‌کند و قسمتی از نخیلات باعث آتش سوزی می‌شود.

وی افزود: در این آتش سوزی حدود ۲۰۰ نفر نخل خرمای بارور و ۲۰۰ پاجوش و تنه جوش که غیر بارده هستند دچار حریق می‌شوند که متعلق به بومیان این منطقه بوده اما همچنان برآورد میدانی به دلیل وجود آثار آتش ادامه دارد و خسارت مالی وارد شده اعلام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان خاطر نشان کرد: به دلیل نبود آنتن بر اساس گفته دهیار دهستان دهک، اهالی خود را به روستای کلپورگان جهت برقراری تماس می‌رسانند و از آنجا با آتش نشانی شهر محمدی تماس گرفته که آتش نشانی به محل اعزام می‌شود و از همکاری شهرداری محمدی جهت همکاری قدر دانی می‌شود.

رستم زهی تصریح کرد: مردم محلی، شورا و دهیار کمک و مساعدت خوبی در اطفای حریق نخلستان دهک داشتند و تا سحر نیز در نخلستان جهت خاموش کردن آتش مجدد ناشی از حرارت موجود در بین درختان در محل حضور داشتند.

وی اذعان کرد: مشکل عمده‌ای که در اکثر نخلستان‌های شهرستان وجود دارد، بافت قدیمی و اصولی کشت نشدن درختان در نخلستان‌ها است که عبور و مرور خودروهای امدادی را با مشکل مواجه می‌کند. در این منطقه جاده بین مزارع به دلیل قدمت بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال نخلستان وجود ندارد.

به گفته این مقام مسئول نخیلات این منطقه بیمه نبوده در همین راستا به کشاورزان و نخل داران توصیه کرد که درختان خود را بیمه کنند تا از این طریق دولت هنگام خسارت بتواند کمک کند.

رستم زهی گفت: حضور نیروهای بسیجی و سپاه و حضور شخص فرمانده سپاه شهرستانی سراوان در اطفای حریق حائز اهمیت بود که مردم محلی از این اقدام سپاه و در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات جهت اطفای حریق قدر دانی کردند.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 26318
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *