800
۰
امام جمعه سراوان:

امام علی(ع) محور وحدت در جهان اسلام است/ امامین انقلاب پرچم دار مقابله با رژیم غاصب اسرائیل هستند

امام جمعه سراوان گفت: مولای متقیان حضرت علی(ع) اولین محور وحدت با تمامی مسائلی که در دنیای اسلام پیش آمد بود و در همه مسائل، مجالس و گفتگوها شرکت داشت، نظر میداد و این وحدت، برادری و صمیمیت و انسجام بین مسلمان را با سیره عملی خود به ما نشان داد.
امام علی(ع) محور وحدت در جهان اسلام است/ امامین انقلاب پرچم دار مقابله با رژیم غاصب اسرائیل هستند
به گزارش شستون، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری بیان‌کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی است که خالق در اختیار ما قرار داده تا عبادت خدا را انجام دهیم و خدا را در تمامی مباحث محور قرار دهیم.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه لیالی قدر، افزود: یکی از مهربانی‌های خدای متعال و یکی از زیبایی‌های وجود نازنین خالق ما شب قدر است، خدای متعال یک شب سال را به اندازی هزارماه قرار داده فرصتی به اندازه یک عمر است، شب‌های قدر یک پاک کننده قوی برای زدودن همه لکه‌های که در وجود ما به وجود آمده محسوب می‌شود، این فرصت را غنیمت بشماریم، در دل ماه مبارک رمضان این شب‌ها حرم زمانی است.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه زیباترین و پر فضیلت‌ترین زمان شب‌های قدر است که استغفار در پیشگاه پروردگار عالم داشته باشیم، خاطر نشان کرد: شب زنده داری و حضور در مساجد از جمله اعمال شب‌های قدراست که در شهرستان برای احیای لیالی قدر برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود تا مسلمین از این فرصت بهره مند شوند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به شهادت امام علی(ع)، گفت: مولای متقیان امام علی(ع) انسانی کامل، الگوی آسمانی، شخصیت ممتاز در دل اسلام و بشریت این چهره نورانی زیبای دوست داشتنی عاشق خدا، دین و پیامبر(ص) و پیشوای آسمانی است. امام علی(ع) ستاره درخشانی است در دل عالم معنویت و هر کسی به این ستاره نزدیک شود یقینا نورانی می‌شود و از ظلمت‌ها رهایی می‌یابد و به سمت خوبی‌ها گام بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) اولین شخصیتی بود که مسلمان شد، تصریح کرد: در کتب معتبر اهل سنت ذکر شده که اولین کسی که اسلام آورد و با رسول گرامی اسلام در این مسیر همگام شد امام علی(ع) بود.

امام جمعه سراوان ادامه داد: اولین مظلوم عالم و دنیای اسلام علی(ع) بود؛ ۲۵ سال در دنیای اسلام با این عظمت خانه نشین شد، مولای متقیان حضرت علی(ع) اولین محور وحدت با تمامی مسائلی که در دنیای اسلام پیش آمد بود و در همه مسائل، مجالس و گفتگوها شرکت داشت، نظر میداد و این وحدت، برادری و صمیمیت و انسجام بین مسلمان را با سیره عملی خود به ما نشان داد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری اذعان کرد: احتمالا جمعه این هفته روز قدس باشد، این روز به این جهت اهمیت دارد که مسجد الاقصی و سرزمین فلسطین برای دنیای اسلام و خداجویانه عالم پر ارزش است و قداست دارد.

وی بیان کرد: مسجد الاقصی قبله اولین مسلمین است، سرزمینی است که همیشه مسلمانان به آن توجه داشته‌اند، یک گروه منحرف و فاقد دیانت که خود را وابسته ادیان الهی می‌دانند اما انسان‌های افراطی به اسم صهیونیسم هستند سالیانیت که به شرارت و جفا به مظلومان می‌پردازند و آنها با مظلومانه به شهادت می‌رسانند. حکومتی را تشکیل داده که نه تنها بر مردم سرزمین فلسطین جفا و ظلم می‌کند بلکه تاریخ این چنین شرارت‌هایی که این رژیم غاصب بر مردم مجاهد، مومن و مقاوم فلسطین روا داشته را ندیده است.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه اسرائیل غاصب یک رژیمی است برای خدعه گری، وحدت شکنی و افتراق بر دنیای اسلام، سگ نگهبان از دنیای استکبار بر دل دنیای اسلام، ادامه داد: روز قدس یادآور جنایت‌ها، وحشی گری‌ها و غارتگری هاست؛ یادآوری مظلومیت مظلمانی است که در دنیای اسلام این چنین مظلومانه غارت و به شهادت می‌رسند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری اضافه کرد: پرچم دار مقاومت و مقابله با این رژیم استکبار امامین انقلاب بوده‌اند، به فضل خدا صدای نفس‌های آخر این رژیم را می‌شنویم، دست و پا زدن رژیم را مشاهده می‌کنیم، در درون این رژیم غاصب بلوایی به وجود آمده که معلوم است ستون‌ها و همه وجود این رژیم شکسته و پوسیده است، اگر امامین انقلاب نبودند یقینا این غده سرطانی در دنیای اسلام رشد می‌کرد اما حال با پرچم داری امامین انقلاب این غده در حال از بین رفتن است.

انتهای خبر/
جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 26332
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *