800
۰
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهرستان؛

مشکلات عشایر نشین بلوچ دهستان ایرفشان را پیگیری می کنیم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهرستان گفت: باتوجه به دیدار و بررسی وضعیت مردم عشایر نشین منطقه «گِتان دَن» و «دو دَر» دهستان ایرافشان بخش مرزی آشار شهرستان مهرستان، مشکلات عشایر را از ارگان‌های مربوطه پیگیری خواهیم کرد.
مشکلات عشایر نشین بلوچ دهستان ایرفشان را پیگیری می کنیم
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ سید علیرضا میری بنجارفرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان به دیدار عشایر نشینان «گِتان دَن» و «دو دَر» دهستان ایرافشان بخش مرزی آشار شهرستان مهرستان سیستان وبلوچستان رفت و وضعیت مردمان صبور و عشایر نشین این خطه از کشور را مورد بررسی قرار داد.

وی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: عشایران ذخایران انقلاب هستند و توفیقی حاصل شد با مردمان صبور «گِتان دَن» و «دو دَر» دهستان بخش مرزی آشار دیداری داشته باشم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان ادامه داد: مردمان «گِتان دَن» و «دو دَر» هرکدام به ترتیب ۱۰ و ۱۱ خانوار جمعیت دارند که «گِتان دَن» از نعمت برق و مدرسه برخوردار است اما منطقه «دو دَر» فقط مدرسه دارد و از نعمت برق ب بهره است. متأسفانه هردو نقطه از نعمت آب و راه محروم بودند و در خانه‌های کپری که از برگ داز وحشی ساخته بودند زندگی می‌کردند.

میری بنجار خاطر نشان کرد: با ادارات مربوطه مشکلات مسکن، برق، آب و راه این مردمان محروم را پیگیری خواهیم کرد و امید است مسئولین حداقل پیگیری را برطرف ساختن نیازهای اولیه مردمان عشایر این منطقه داشته باشند.

وی تصریح کرد: مقداری گوشت سفید و لوازم آشپزخانه بین ساکنین «گِتان دَن» و «دو دَر» توزیع شد و از مسئولین دعودت می‌کنیم تا به دیدار و سرکشی عشایر نشینان بروند و مشکلات آنها را از نزدیک ببینید و پیگیری کنند.

انتهای خبر/
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب: 26381
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *