800
۰
خطیب نماز جمعه سراوان:

سپاه یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی و خنثی کننده توطئه دشمن است

امام جمعه سراوان گفت: سپاه یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی است که در همه زمان‌ها حضور داشته و خنثی کننده توطئه دشمن بوده است.
سپاه یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی و خنثی کننده توطئه دشمن است
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری با اشاره به اینکه پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک می‌گویم و امیدواریم این عید، عید شفاعت و بخشش خداوند متعال باشد، بیان کرد: عید از نگاه آیات و روایات به روزی گفته می‌شود که خوبی‌ها و خوشی‌ها و برگشت‌هایی برای انسان ایجاد شود در ماه مبارک رمضان انسان به فطرت اصلی و پاک خود برمی گردد و به همه بدی‌ها پشت دست می‌زند به همین دلیل اولین روز ماه شوال را عید فطر نامیدند.

وی افزود: انتظار می‌رود که در مراسم و نماز عید فطر حضور پر رنگ داشته باشیم که هم ثواب دارد و هم پر اهمیت است، توصیه شده در روز عید لباس نو پوشیده شود و با شور و شوق مضاعف در نماز عید حضور داشته باشیم.

امام جمعه سراوان ادامه داد: فطریه برای هر فرد به اندازه سه کیلوگندم اعلام شده یعنی قوت قالب که به نظر می‌رسد در این شهر گندم باشد، فطریه باید قبل از نماز عید به مستمندان و فقرا پرداخت شود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸ به دستور حضرت امام خمینی(ره) است، خاطر نشان کرد: یکی از زیبایی‌های این انقلاب و ثمره آن، شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در همه صحنه‌ها و جبهه‌ها و در همه وقت‌هایی که نیاز بوده حضور این نهاد انقلابی را با تمام وجود درک کردیم.

وی با اشاره به اینکه سپاه یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی است که در همه زمان‌ها حضور داشته و خنثی کننده توطئه دشمن بوده است، اذعان کرد: در بسیاری از دستگاه‌ها اجرایی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی حضور نیروهایی که در این نهاد انقلابی با فکر انقلابی و جهادی حضور و خدمت گذاری کرده و تفکر ناب جهادی و انقلابی را با شور و خروش ترویج داده‌اند، مشاهده می‌کنید.

امام جمعه سراوان گفت: نیروهای سپاه پاسداران در صحنه و عرضه‌های مختلف شکل گیری نیروی‌های مقاومت در سراسر دنیا در مقابله با مستکبران و قلدران برای ایجاد انگیزه مجاهدت حضور دارند، سپاه در جاده سازی، پل سازی، ریل سازی، سد سازی و آبادانی این کشور حضور پر رنگ دارد؛ همچنین در ابعاد گسترده بهداشت و درمان، اشتغال و مسائل اقتصادی، کمک رسانی و امداد، ترویج فرهنگ اسلامی در ابعاد مختلف حضور پررنگ سپاه مشاهده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه سپاه مردمی‌ترین نهاد انقلابی است که با تشکیل پایگاه‌های بسیج حضور پر رنگ در همه صحنه‌هایی که مردم نیاز دارد دیده می‌شود، اضافه کرد: امروزه سپاه نیروهای جوان بصیر آموزش دیده انقلابی دارد و هم در اوج است، هم به دلیل داشتن نیروهای مکتبی و انقلابی و هم به جهت داشتن امکانات و تجهیزات دفاعی دست پر قدرت دارد.

وی با اشاره به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی گفت: مردم مسلمان ایران با انقلاب خود نظام کهنه ضد الهی و غیر انسانی، طاغوتی و شاهنشاهی را کنار گذاشتند که همه آلودگی‌ها، شرارت‌ها، بردگی‌ها و سستی‌ها در لایه لایه نظام طاغوتی موج می‌زد، در این باب نظام اسلامی آمد و نظام طاغوتی را کنار زد، در پی استقرار نظام الهی یقینا بر این بود دین خدا و ارزش‌های الهی باید جایگزین ارزشش‌های شیطانی بشود و شد این است که انتظار داریم این ارزش‌ها و آرمان‌ها که مبنتی بر فرهنگ اسلام است بیشتر رشد کند و همه از این سرچشمه زلال که در فرهنگ اسلامی جا دارد استفاده کنند.

امام جمعه سراوان خاطر نشان کرد: برخی‌ها تلاش می‌کنند که ضد ارزش‌ها احیا شود اما به لطف خدا و مردم مسلمان ایران اسلامی اجازه نخواهند داد فرهنگ غلط ضد اسلامی و شیطانی در کشور انقلابی مجدد احیا شود.

انتهای خبر/
جمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 26396
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *