800
۰
ظهر امروز انجام شد؛

برگزاری آیین یادواره شهید علیرضا شهرکی و همسرش در سراوان

مراسم یادواره شهید علیرضا شهرکی و شهیده نرجس صیاد ظهر امروز در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) سراوان برگزارشد.
برگزاری آیین یادواره شهید علیرضا شهرکی و همسرش در سراوان
به گزارش پایگاه خبری شستون، مراسم یادواره شهید علیرضا شهرکی رئیس پلیس آگاهی سراوان و همسرش شهیده نرجس صیاد که در دهم اردیبهشت ماه در یکی از خیابان های شهرستان به دست افراد کوردل و معاند به شهادت رسیدند، با حضور جمعی علما، معتمدین، ریش سفیدان، مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی و جمعی از مردم ولایی و متدین شهرستان سراوان در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مختار سابکی امام جمعه موقت سراوان با اشاره به اینکه برنامه ها و یادواره ها که برای شهدا برگزار می شود بهانه ای برای گسترش فرهنگ شهادت است. خداوند متعال می فرماید نگویید شهدا مرده اند بلکه آنها زنده اند، بیان کرد: شهدا دارای ویژگی های برجسته ای بودند و به خدا عشق می‌ورزیدند، عاشق خدا بودند و خدا هم عاشق آنها بود.

وی افزود: شهدا در زمان حیات با خدای خود رفیق بودند، ارتباط زیادی باخدا داشتند اهل نماز و قرآن بودند و اگر وصیت‌نامه های شهدا را مطالعه کنیم آنها نیز از ما می‌خواهند که با خدا ارتباط داشته باشیم.

امام جمعه موقت سراوان با اشاره به اینکه رعایت حجاب خواسته شهدا از بانوان است، گفت: امروز جامعه نیاز دارد تا فرهنگ ایثار و شهادت در آن ترویج داده شود اخلاق شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در جمع‌های دوستانه به تشریح خصوصیات اخلاقی و رفتاری شهیدان بپردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی خاطر نشان کرد: شهدا در برابر مومنین متواضع بودند و این تواضع است که انسان را برجسته می کند نه تکبر، در عصر ما صدام حسین تکبر داشت و می‌گفت ظرف مدت چند روز ایران را تصرف می‌کنم اما به خواست خدای متعال شکست خورد.

وی ضمن توصیه به مطالعه وصیتنامه شهدا، اذعان کرد: شهدا دارای ویژگی ها و فضیلت های خوب و پسندیده زیادی بودند که ضروریست چنین فضایلی را در جامعه نشر دهیم. برگزاری یادواره‌های شهدا بهانه‌ای برای ترویج خصوصیت‌های اخلاقی شهدا است.

امام جمعه موقت سراوان خاطر‌نشان‌کرد: شهیدان مقابل دشمنان اشدا و مقابل مومنین رحما بودند، در راه خدا مجاهدت می‌کردند، تبلیغات سوء دشمنان علیه نظام و انقلاب در آنها تاثیری نداشت و تحت تاثیر چنین فضاهایی قرار نگرفتند و در راه خدا به مجاهدت پرداختند.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب: 26455
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *