800
۰
در جلسه مطالبه گری فرهنگی مطرح شد؛

کار فرهنگی از وظایف مهم شهرداری است

شهردار سراوان با بیان اینکه یکی از وظایف مهم شهرداری کار فرهنگی است، گفت: در انجام کار فرهنگی موثر در جامعه اعلام آمادگی می‌کنیم که با دیگر نهادهای فرهنگی همکاری لازم را داشته باشیم.
کار فرهنگی از وظایف مهم شهرداری است
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ جلسه مطالبه گری فرهنگی با حضور مدیر بسیج جامعه زنان سپاه شهرستانی سراوان و شهردار سراوان در خصوص عفاف و حجاب و برنامه‌های فرهنگی در دفتر شهردار برگزار شد.

نصرت گلوی مدیر بسیج جامعه زنان سپاه شهرستانی سراوان در این نشست بیان کرد: در راستای انجام کار فرهنگی در شهرستان سراوان نیاز به یک هم افزایی میان نهادها و ادارات وجود دارد؛ همکاری باعث می‌شود تا یک برنامه فرهنگی در سطح شهر به خوبی بروز و ظهور پیدا کند.

وی افزود: متاسفانه کار فرهنگی خوب در سراوان مغفول مانده و آنچنان که باید و شاید به آن اهمیت داده نشده است لذا لازم است در این زمینه تلاش مضاعف انجام و از جزیره‌ای عمل کردن خودداری شود.

مدیر بسیج جامعه زنان سپاه شهرستانی سراوان گفت: در سال گذشته برنامه‌های فرهنگی با کیفیتی در سطح شهرستان با کمک سایر ادارات انجام شد که بازخورد خوبی در جامعه داشت لذا اگر می‌خواهیم در این زمینه موفقیت داشته و برنامه‌های موثر را به منصه ظهور بگذاریم لازمه آن همکاری میان ارگان‌ها و نهادهای دولتی و مردمی است.

مصطفی خدارحمی شهردار سراوان نیز در این نشست بیان کرد: در شهرداری سعی داریم که همکاری خود را با مراکز فرهنگی تقویت کینم و آمادگی خود را جهت انجام کار فرهنگی موثر در سطح شهر اعلام می‌کینم.

وی افزود: اولین شرط در انجام کار فرهنگی احترام متقابل مذهب است چرا که در تضاد مذهب نمی‌توان کار فرهنگی انجام دهیم و در توافق است که می‌توان گام‌های موثری برداشت.

شهردار سراوان با بیان اینکه فرهنگ ناشی از مذهب است، ادامه داد: فرهنگ چیکده‌ای از هر آنچیزی است که جامعه دارد، می‌تواند مذهب، سنت و آداب محلی باشد.

خدارحمی گفت: کار فرهنگی سلیقه‌ای، علاقه ای و کار قلبی است و برای اینکه موثر و ملموس باشد باید از کاغذ، پوستر و بنر خارج و در جامعه موثر باشد شود.

وی با بیان اینکه زنان بیشتر از مردان می‌توانند جامعه را بسازند و یک زن مسلمان محجبه و عفیف می‌تواند در کارهای مختلف حضور داشته باشد، خاطر نشان کرد: هر آنچیزی که به بنیان علمی، اعتقادی، اشتغال زایی و فرهنگ سازی خانواده کمک کند، همکاری خواهیم داشت.  
شهردار سراوان ادامه داد: ماباید در راستای داشتن جامعه سالم تلاش کنیم و کمک به تقویت عفاف و حجاب داشته باشیم اگر تاریخ اسلام را مطالعه کنیم زنانی در غزوات در کنار پیامبر(ص) و بعضا در جنگ‌ها حضور داشتند که خود این موضوع برای ما درس است.

خدا رحمی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم شهرداری کار فرهنگی است، اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری کار فرهنگی است، حتی فرهنگ را از امنیت بالاتر می‌دانند، ما باید فرهنک مرزداری، فرهنگ وطن دوستی و فرهنگ ضد استکباری بودن را در جامعه ترویج دهیم، امروز آمریکا فرهنگ خود را بر فرزندان ما قالب کرده، اگر ما فرهنگ نداشته باشیم درواقع هیچ چیز نداریم.

انتهای خبر/
سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب: 26602
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *