800
۰
با همکاری شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد؛

برگزاری جشن عید سعید غدیر خم در سراوان

جشن عید سعید غدیر خم با همکاری شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان برگزار شد.
برگزاری جشن عید سعید غدیر خم در سراوان
به گزارش پایگاه خبری شستون، جشن عید غدیر خم و روز شوراها و دهیاری‌ها به همت داشنگاه آزاد اسلامی واحد سراوان و شهرداری با حضور فرماندار سراوان، شهردار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان، رئیس جهاد کشاورزی و جمعی از دانشجویان برگزار شد.

سعید تجلیلی فرماندار سراوان بیان کرد: عید سعید غدیر خم که یک واقعه تاریخی و انکارناپذیر است را خدمت مردم خوب و شریف سیستان و بلوچستان و مردم مرزدار سراوان تبریک عرض نمایم.
وی افزود: این ایام یادآور بسیاری از موضوعات است، امروز اگر ما این مراسم راجشن می‌گیریم در کنار باید به فرمایشات مولای متقیان امیر المومنین امام علی(ع) جامع عمل بپوشانیم.

فرماندار سراوان ادامه داد: امروز ما جامعه اسلامی و پیرو خط علی(ع) و ائمه اطهار هستیم، به هر حال اسلام و شخص امام علی(ع) به همه مسئولین توصیه‌هایی دارد، دوره مسئولیتی ما بسیار کوتاست و امروز اگرمسئولیتی را قبول کردیم باید علی وار خدمت کنیم.

تجلیلی خاطر نشان کرد: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه سفارشات مهمی به مسئولین و کارگزاران نظام داشتند که امروز کاربرد دارد و دقیقا همان توصیه‌ها به همه مسئولین و نهادهایی که در شهرستان خدمت می‌کنند لازم است در جهت اجرای دین اسلام که همانا خدمت به مردم است را انجام دهیم، ما همه خدمتگزاران مردم هستیم و فلسفه وجودی همه مسئولین خدمت به مردم است.  

وی تصریح کرد: امروز امتداد این مسیر ولایت فقیه و ولایتمداری است که باید ادامه یابد، سکان نظام دست رهبری فرزانه و داناست که در بحبوحه همه حوادث و مشکلاتی که دشمنان طرح ریزی کرده‌اند این سکان و این کشتی را به مقصد خود رسانده است و امید است ما بتوانیم همیشه گوش به فرمان ولی فقیه باشیم.

حامد مخدومی رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد سراوان بیان کرد: غدیر خم نام برکه‌ای بوده میان مکه و مدینه که در حج الوداع پیغمبر اسلام(ص) مولای امیر المومنین(ع) را حمایت کردند. دو روایت برای این واقعه برای تشیع و اهل سنت وجود دارد.

وی ادامه داد: مولا علی(ع) برای همه جهانیان به عنوان یکی از عزیزترین بندگان خدا و بین اشرف مخلوقات به عنوان با شرف‌ترین مخلوقات است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان خاطر نشان کرد:اسوه و الگو همه ما رحمت اللعالمین پیامبر مکرم اسلام(ص) است؛ مولا علی(ع) با القابی همچون اسدالله، امام المتقین، خلیفة رسول اللَّه، سید الأوصیاء و امیر المومنین شهرت دارد، خداوند در خصوص واقعه غدیر خم در سوره مائده اشاراتی داشته است که امید است علی وار زندگی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عودی جعفری مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان در حاشیه این مراسم بیان کرد: جشن غدیر خم و دهه ولایت و امات را خدمت همه مسلمانان جهان به ویژه دوستداران حضرت علی(ع) تبریک عرض می‌نمایم، امید است به فضل خداوند در باب شجاعت، عدالت، فصاحت و بلاغت حضرت علی(ع) که به گفته و اذعان دوست و دشمن مطالب ارزنده بیان شده کتاب‌های مفیدی به نگارش در آمده بتوانیم بهترین استفاده را ببریم و در این ایام که به اسم مولا علی(ع) است در عمل و رفتار خود نشان دهیم.

وی افزود: دانشگاه ازاد اسلامی واحد سراوان هم به رسم وظیفه‌ای که دارد در حد توان خود وظیفه شناسی را به نحو احسن این پیام را بدهد که در عمل، رفتار و کردار دوستدار علی باشیم امید است بتوانیم این مهم را حاصل کنیم.


انتهای خبر/
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 26611
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *