800
۰
در مراسم اربعین حسینی در سراوان مطرح شد؛

اربعین امام حسین (ع) نماد مقابله با استکبار جهانی است

امام‌جمعه موقت سراوان گفت: اربعین امام حسین (ع) نماد مقابله با استکبار جهانی است و روزبه‌روز باشکوه‌تر و پر شورتر برگزار می‌شود.
اربعین امام حسین (ع) نماد مقابله با استکبار جهانی است
به گزارش پایگاه خبری شستون، هم‌زمان با اربعین حسینی مراسم سوگواری و عزاداری اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور امام‌جمعه موقت سراوان و جمعی از مردم ولایت‌مدار و متدین سراوانی در مسجد جامع علی ابن ابی‌طالب (ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مختار سابکی امام‌جمعه موقت سراوان در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی (ع)، بیان کرد: خدا را شاکر و سپاس گذاریم که در مجالس و محافل معنوی که به اسم نام حسین (ع) برگزار می‌شود حضور می‌یابیم.

وی با بیان اینکه اربعین امام حسین (ع) نماد مقابله با استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: اگر توفیق حاصل نشد از نزدیک به زیارت مرقد مطهر امام حسین (ت) مشرف شویم و در مراسم اربعین شرکت کنیم و از غافله جامانده‌ایم حضور در مراسم، محافل و مجالسی که به نام اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می‌شود حضور یابیم و دیگران را نیز دعوت به حضور در چنین مراسماتی کنیم.

امام‌جمعه موقت سراوان با بیان اینکه حضور در چنین محافلی برای دشمنان پیام دارد، ادامه داد: علی‌رغم تبلیغات گسترده دشمنان نسبت به محرم و اربعین امام حسین (ع) اما شاهد هستیم که مراسمات امسال پرشورتر و پررنگ‌تر برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سابکی افزود: امام حسین (ع) دارای ویژگی‌های برجسته‌ای بود و به همین دلیل میان تمامی آزادی‌خواهان دنیا محبوب شده است، بهتر است به‌عنوان ارادتمندان و دوستداران امام حسین (ع) ویژگی‌های ایشان را در خود تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته امام حسین (ع) این بود که هر کاری را برای رضای خدا انجام می‌داد و به همین دلیل محبوب شد و اینک شاهد هستیم که از جای‌جای دنیا در اربعین حضور دارند.

امام‌جمعه موقت سراوان خاطرنشان کرد: جاذبه اربعین روزبه‌روز پر شورتر و درنگ می‌شود از سراسر جهان در این مراسم حضور دارند، به‌عنوان ارادتمندان امام حسین (ع) سیره امام را الگوی خود قرار داده و ویژگی‌های ایشان را در خود تقویت کنیم.

لازم به ذکر است مراسم سینه‌زنی، مداحی و سوگواری از دیگر برنامه‌های این شب در سراوان بود. انتهای خبر/
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب: 26732
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *